Originele Amerikaan of Europese ombouw?

Home Forum Porsche Talk Originele Amerikaan of Europese ombouw?

  • Dit onderwerp bevat 34 reacties, 17 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie
  • Het zou wel eens kunnen dat de vraag al eens gesteld werd, maar kon niet meteen iets terugvinden of ik zoek op de verkeerde trefwoorden… Anyway, de vraag is eenvoudig: als je een oldtimer 911 zoekt en je wil het enigszins betaalbaar houden, ben je dan beter af met een originele Amerikaan of toch eerder een Europese ombouw (bvb een ombouw naar 964, of turbolook, etc…)?

    De Amerikaanse modelletjes zijn niet bijzonder populair maar dat neemt niet weg dat ze ook in waarde zullen stijgen als ze origineel zijn en matching numbers hebben (en uiteraard technisch in orde zijn)?

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
    • als het een correcte wagen is zal je hem ook wel niet gratis gekregen hebben hé 😀
      ken iemand die correcte us import doet, in de betere klasse en bij hem krijg je idd ook kwaliteit maar ook dan zit je direct boven de 30000 euro voor een 3.0, kwaliteit heeft nu eenmaal zijn prijs.
      als ik zie dat sommige handelaars amerikaanse aanbieden rond de 20000 euro, stel ik mij toch redelijk wat vragen, meestal nog snel herspoten voor ze ginder vertrekken :wtf: dus buiten een blinkende carrosserie die opgelapt is met plamuur krijg je niet veel mee 8), wie in die categorie zoekt kan best wat trekstaal meenemen om de carrosserie af te tasten :coolness:
      wie niks van mechaniek afkent blijft daar denk ik beter af…

        Idd een omgebouwde zou ik nu ook nooit kopen maar een amerikaan waarom niet…
        Ik heb onlangs een perfecte full option ongevalvrije matching number us 911 gekocht.
        Ik heb er geen probleem mee om een us te kopen

          ik zou voor geen van beiden gaan, noch een amerikaanse noch een omgebouwde, de amerikaanse vertrouw ik niet om verschillende redenen en zijn vaak aan de bumpers achteraan/pinkers vooraan omgebouwd naar europees model,om hun roots te verdoezelen, een kenner haalt die er direkt vantussen, dat zegt al veel over hoe een indruk een amerikaanse anders achterlaat, trap niet in al die zever van handelaars die je hun rommel willen verkopen met het verhaal: komt uit het zonnige Californië, vaak kopen ze daar die auto’s voor twee keer niks omdat ze ook niks meer waard zijn en als je zo iets koopt kost die auto je nadien meer aan herstellingen dan wat je voor de aankoop betaalde,goedkoop betekent vaak duurkoop, gierigheid bedriegt vaak de wijsheid, neem dat maar van me aan, een 911 oldtimer die je kan kopen voor 20000 à 25000 is vragen om miserie, eenmaal je ermee een garage binnenrijdt en ze je vertellen wat het kostenplaatje gaat zijn, trek je je haren uit :bounce:
          een amerikaanse in topstaat koop je ook niet onder de 30000 euro en dan zit je nog altijd met een “amerikaanse”

          een omgebouwde 911 koop je vaak voor een prikje en is zeker geen goede belegging al is het plezier om ermee te rijden misschien hetzelfde
          mijn inziens bouwt een echte 911 liefhebber zijn oldtimer niet om naar een modernere versie, denk dat de reden hiervoor meestal een perte total uit duitsland is… :think:

            Een originele wagen is in de meeste gevallen beter dan een omgebouwde. Aan de andere kant, als de ombouw werkelijk met liefde gedaan is en volledig volgens de regels van de kunst, kan het ook zeker een goede wagen zijn. De keuze ligt bij de koper… Wat vind hij/zij belangrijk? Het is een keuze die ieder voor zich uit moet maken. 😉

          4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.