originele sportuitlaat maakt raar geluid als hij koud staat

Home Forum Porsche Talk originele sportuitlaat maakt raar geluid als hij koud staat

  • Maker
    Discussie
  • Ik heb sinds 2 maanden een Porsche 996 targa van 2002.
    Sinds vorige week maakt de linker uitlaat een zwaar geluid als de motor koud staat, als hij warm staat is het weg.
    Volgens de garage waar ik mijn auto gekocht heb is dat een klep in de sportuitlaat die defect is, maar kan verder geen kwaad.
    Kan dit kloppen ? heeft er iemand ervaring mee ?
    Dit zou ook buiten de garantie vallen ?!?
    Kan iemand mij hierover meer info bezorgen aub

    THX
    Peter

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • in de uitlaat zitten geen kleppen, er zit er één aan de buitenkant op de buis van de bypass

        Het is geen rammelend geluid maar klinkt alsof de uilaat gescheurd is zo een geluid maakt hij, en als hij warm wordt is dat over
        Volgens de garage is het een klep in de knalpot, kan dat ? zitten daar kleppen in ?

          [quote=”Yellow Submarine” post=236517]En slijtage is een breed begrip bij Porsche….[/quote]
          Nog altijd niet verteert?

            indien het probleem idd veroorzaakt wordt door de bewuste LI vlinderklep van de bypass, dan is dit niet schadelijk.
            het zit allemaal na lambda en katalysator.
            als je dan toch onder de auto ligt, klop dan eens met je vuist tegen de uitlaatpot om te checken of het toch geen hitteschild is wat los zit en rammelt. door op te warmen zet metaal uit en kan het net vast genoeg komen zitten zodat het geen lawaai meer maakt bij een warme uitlaat.

              ha tof dat jullie zo snel reageren, ik ga eens op zoek of ik die klepjes kan vinden, het is enkel de linkerkant die dat lawaai maakt, is dit schadelijk voor de motor dat die klepjes niet werken ? want er wordt dagelijks mee gereden

                En slijtage is een breed begrip bij Porsche….

                Wim

                  Is een slijtage onderdeel, dus valt meestal buiten de garantie. 💡

                    de kleppen die de bypass van de uitlaten open/dicht zetten werken bij een 996 op het vacuüm van het motorblok.
                    dus het duurt niet tot de motor warm is om de PSE sturing te kunnen (des)activeren.

                    probeer eens of je met de hand de stangetjes van de pierburg vlinderkleppen kan bewegen en of er verschil zit tussen de li en re zijde.

                    pierburg986.JPG

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.