Originele wielen 944

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Originele wielen 944

• Maker
    Discussie
  • Zijn onderstaande velgen origineel geleverd op een 944?

Bestaat er een site, waar je alle opties, accesoires van de 944 kan bekijken?

Gr,

Wouter

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Aaarghh…rood met wit interieur …soms kan ik niet volgen ,als je’n nieuwe auto koopt kan je kiezen tussen tientallen verschillende kleuren combo’s en dan komt men tot zoiets !
      Smaak is een raar ding !

Tot pakweg bj.89 ofzo zagen alle 944’ers er uiterlijk quasi hetzelfde uit , in 1985 komt de type 2 met een ander dashbord en de voorraam komt op gelijke hoogte met de carrosserie te liggen ,
      bij de type1 lag deze dieper verscholen omringt door dikke sierlijsten .
      Verder minor changes van buiten af , onderhuids zijn er wel grotere verschillen tussen een type 1 & 2….andere ophanging , remmen, interieur , ECU , uitlaat ,16Vmotor….
      Alleen de turbo en de S2 hebben die dikke voorbumper .

[quote=”Drip” post=202259]ff zoeken Wout:
        http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-type-2-in-229216103.html#top-of-page

Anders mote je eens bij Wolfs kijken, die heeft er wel wat staan: Wil je alles dan is’t deze…
        http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-2-5-turbo-targa-217068016.html%5B/quote%5D

Allemaal zo’n hoge km-stand 🙁

Of is dit niet echt van belang bij een 944?

Ik zie ook liever de type 1, dan de S2 :$

Wim

Hahahaha, hij heeft ze er al af gehaald, denk waarschijnlijk nu dat die geld waard zijn omdat ik het hem vroeg.
          Maar de velgen waren niet zo mooi, dus kan ze ook laten opknappen nu.

XXX

ff zoeken Wout:
            http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-type-2-in-229216103.html#top-of-page

Anders mote je eens bij Wolfs kijken, die heeft er wel wat staan: Wil je alles dan is’t deze…
            http://www.2dehands.be/autos/porsche/944/porsche-944-2-5-turbo-targa-217068016.html

Een rode?

Ik heb een zwak voor rode porsche, en groene en bruine, .. eigenlijk alle kleuren 😀

Van welk bouwjaar zou die van je buren zijn?

Heb je soms een foto om te vergelijken?

Wim

Toevallig staat er een rode bij onze buren en ook type 1, en deze heeft dezelfde velgen als op de foto bij jou.
                En volgens hem zijn die origineel.

Nu je het zegt,

kan dat geen steenslagsticker zijn, die zoals voor het wiel ziet, daar achter het wiel ook doorloopt?
                  En zo een donkerder toont?

Nu ik ben nog niet gaan kijken, ik ga geen 3 uur rijden als hij die boekjes of recente facturen plots niet meer kan tonen.
                  Of niets meer van hem laat horen

De type1 kilometertellers hebben maar 5 cijfers dus eenmaal 99.999 gepasseerd heb je terug een nieuwe , indien er geen volledige onderhoudshistoriek voorhanden is word het moeilijk te bepalen of iets correct is .
                    Anderzijds de gewone 944 2.5 zijn oersterk en een massa ( tweedehands) onderdelen van te vinden aan democratische prijzen ,
                    Nog een voordeel aan de type 1 is dat deze minder roest gevoelig zijn ,de type 2 hebben er iets meer last van .

Is het je al opgevallen dat er achteraan ,de hoek achter het achterwiel kleurverschil zit ?

ik ken er eigenlijk niet zo veel van :$ Zie dat het van modeljaar ’84 is.

Ik weet dat het een type 1 is, zie ik eigenlijk het liefst.

Weinig km (120 000 km), zou alle onderhoudspapieren hebben (heb ze gevraagd, maar hoor plots de verkoper niet meer), zou een deukje hebben op motorkap en dak, maar zou meevallen.
                      Geen roest en originele lak nog volgens verkoper.

Eigenlijk zou ik liever voor een 924 / 944 S, Turbo / Turbo S gaan, de iets specialere modellen,
                      deze hier is wel laag in prijs, maar heeft dan ook weinig km, nog afwachtend op de onderhoudsboekjes,…

1983 zeg je , ik ben niet zeker maar dacht dat de vroege 944’s de in koetswerk kleur gespoten bagette en zijpinker er niet hadden opzitten !
                        Heb je er meer foto’s van ?

Mijn 944 is het niet hoor,

enkel nog maar contact gehad met de verkoper, ben nog aan het twijfelen om te gaan kijken.

Zijn dat geen bbs mahle’s? Kvind ze in elk geval prachtig staan op je 944. Mocht je ze ooit willen verkopen voor originele velgen, laat maar iets weten 😉

Mvg

Misschien zitten ze ergens tussen de facturen die de verkoper nog heeft.

Ben benieuwd als hij ze zal tonen

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

Dat denk ik niet ,924 turbo zijn anders deze zijn waarschijnlijk BBS .
                                Ik twijfel eraan of die BBS standaard vanaf nieuw ooit geleverd zijn maar het was destijds wel een heel populaire upgrade en ze staan nog eens mooi ook .
                                Rial of Allycat is ook een mogelijkheid.

@ remmel. Volgens mij niet van een 924 turbo. Deze lijken me nog meer gesplitst en dieper te liggen

Verstuurd vanaf mijn Moto G met Tapawalkietalk

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.