“oud” lid maar nu pas de eerste posts…beter laat dan niet

Home Forum Stel jezelf even voor ! “oud” lid maar nu pas de eerste posts…beter laat dan niet

• Maker
    Discussie

• TDW

Hallo mede Porsche-liefhebbers. Ik ben al jaar en dag fan van Porsche in hart en nieren. Sinds m’n kindertijd was het iconische 911 model m’n heilige graal. Ik ben al een 2-tal jaar lid van het forum maar het is er nooit van gekomen om iets te posten. Bij deze, m’n officiële voorstelling. Na lang wachten (onder het motto van “never meet your childhood heroes”) heb ik dan toch stilaan besloten om er voor te gaan. Ik ben momenteel op jacht naar een 911 die helemaal naar m’n wens is. Ik denk er, na lang zoeken, toch uiteindelijk eentje gevonden te hebben in de vorm van een 991-997 turbo. Is het de juiste voor mij of is het te mooi om waar te zijn… we shall see…
      Groeten!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Hey Tom,

Vooreerst veel succes met de keuze en hopelijk positieve afhandeling aldaar.

Ikzelf ben hendelsafgevaardigde in personen en lichte bedrijfsvoertuigen van een Duits merk. Ik heb jammer genoeg geen ervaring met de besproken dealer maar ik kan me moeilijk voorstellen dat ze hun handen gaan verbranden door foute wagens op de baan te zetten. Uiteraard is het van zeer groot belang de historiek te achterhalen want je komt wat tegen geloof me en ik spreek uit ervaring.

Mijn ervaring zegt dat wanneer de verkoper in kwestie een duidelijke behoefteanalyse heeft gedaan met zijn klant en hij uw achtergrond kent die hij nodig heft om te weten dat u het goed voor hebt de wagen aan te schaffen dan zie ik niet goed in waarom hij u de testrit niet toestaat met de desbetreffende wagen, dit is eigenlijk voor hem de tool om een deal te sluiten. Andrezijds als je er zelf voor de 100% achter staat deze wagen te nemen en je emotie alsook het financiële perfect aansluit dan moet je hem dit duidelijk maken dat dit de stap naar de aankoop is, dan is het ook kopen als de test geslaagd is.

Als bij mij een kandidaat koper in dergelijke situatie staat dan doet hij bij mij een testrit met die wagen, zo simple is dat. Het is en blijft een tweedehandswagen. Een testrit is van cruciaal belang voor beide partijen om de beslissing te nemen, je zal anders nooit weten dat die wagen voldoet aan uw wens of eis.

Hopelijk komen jullie er samen uit, good luck! :salut:

Grts,
        Johan

TDW

bedankt voor de tip!

naast BTW ook nog accijnzen en invoerrechten te voldoen bij import naar europa (alles samen ong. +1/3de van prijs extra).
            bovendien is doorvoer binnen europa administratief heel eenvoudig; maar ik denk dat je hier voor de invoeradministratie beter met een kantoor werkt.

Beste Tom,

Ik had diezelfde ervaring bij AEcars. Geen testrit met de 997 mogelijk tenzij je de wagen quasi gekocht hebt, ook ik had meer 1,5 uur gereden. De wagen werd op de website als een Belgische wagen weergegeven, maar was oorspronkelijk van de USA. Ik heb een uitdraai gevraagd en gekregen (positief punt) van de DME en er waren wel wat ontstekingen in range 4&5. Dat werd geminimaliseerd door de verkoper (niet door de technische dienst van een Porsche center). Over herstellen van wat kleine lakschade kon niet gepraat worden. Vaak moet je bij hen extra betalen voor de velgen die eigenlijk bij de auto horen, als je dat niet wil dan zetten ze er goedkope velgen op. Eigenlijk is het bij hen te nemen of te laten en om dat ik daar geen goed gevoel over had, heb ik de wagen destijds laten staan. Als je problemen hebt moet je ook die hele afstand telkens overbruggen.
              Misschien moet je, naast de wagen die Deepee voorstelt, ook eens bij Porsche Center Antwerpen gaan zien, die hebben reeds enkele maanden een 997 MKII Turbo staan, met een mooie optielijst en Porsche Approved garantie (voor wat het waard is). Als je verschillende wagens bekeken en vergeleken hebt, dan maak je waarschijnlijk de beste keuze. Succes! Ik ben nu al jaloers :lekker:
              Eric

Vergeet niet, eentje uit Zwitserland is BTW betalen in België.

TDW

[quote=”No substitute” post=212514]Ikzelf , heb net als jij altijd twijfel over ‘tweedehandswagens/garages’ (gezien de vele cowboys die er tussen zitten) maar ik wil ook niet de nieuwprijs betalen… Dus steeds tweedehands gekocht. Ik heb nu reeds 3 wagens gekocht bij AEcars (bmw 535d, ML en 9974S). En ik moet zeggen dat alle 3 de wagens correct waren, en ik er nooit problemen mee heb gehad. Is er iets kleins aan je auto (lichtje kapot, enz…) heb ik nooit iets moeten betalen om het te vervangen (bij OPD is dit wel anders hoor, 102 euro/werkuur), en als je al eens een R8 krijgt als vervangwagen, is leuk ! Alex , de baas is altijd vriendelijk en correct. Ik weet dat hij vaak weigerachtig staat tov testritten, hij zegt dat er dagelijks mensen binnenkomen die NOOIT een ‘supercar’ zullen kopen, maar toch steeds opnieuw vragen om een testrit. De wagens staan ook netjes opgekuist in de schowroom, en zoals je gezien zal hebben moeten ze eerst 13 wagens verplaatsen om net die ene buiten te krijgen. Met mijn Porsche heb ik ook geen testrit kunnen maken, ik heb gekocht in vertrouwen afgaande op de historiek, onderhoudsboekje en facturen…en tot op heden tevreden van aankoop. Aecars heeft tevens een enorm clieënteel, en ik denk dat ze het zich echt wel niet kunnen permitteren om te foefelen met auto’s of de slechte naam zou snel gemaakt zijn. Ik zou zeggen, als je twijfelt neem iemand mee die meer ziet dan ons…laat hem de wagen buiten, binnen, onder, boven nakijken, en als hij groen licht geeft…kan je de ‘dreamcar’ kopen :driver: Ik heb die turbo zien staan, het is in elk geval een machtige auto, in een mooi kleur…ziet er echt goed uit !! Succes met je beslissing…laat maar weten ! Drive save…but do go fast :coolness:[/quote]

Ik snap het ook wel, ze zullen voldoende window-shoppers over de vloer krijgen…maar anderzijds, had ik er ‘s morgens voor gebeld met de mededeling dat het een rit van 200km was om tot daar te rijden…dat doe je niet als je niet oprecht geïnteresseerd bent.
                  Als ik terug ben vakantie (yes, morgen zijn we weg) vlieg ik zelfs naar zwitserland om er eentje te gaan bekijken. Als dat geen interesse is…
                  In elk geval, ik hou jullie op de hoogte.
                  Groeten,

Tom

Welkom en succes. de wagen ziet er ,op foto althans, heel vet uit. Een paar nuchtere kijkogen meenemen, al zal dat niet makkelijk zijn 😀

Ikzelf , heb net als jij altijd twijfel over ‘tweedehandswagens/garages’ (gezien de vele cowboys die er tussen zitten) maar ik wil ook niet de nieuwprijs betalen… Dus steeds tweedehands gekocht. Ik heb nu reeds 3 wagens gekocht bij AEcars (bmw 535d, ML en 9974S). En ik moet zeggen dat alle 3 de wagens correct waren, en ik er nooit problemen mee heb gehad. Is er iets kleins aan je auto (lichtje kapot, enz…) heb ik nooit iets moeten betalen om het te vervangen (bij OPD is dit wel anders hoor, 102 euro/werkuur), en als je al eens een R8 krijgt als vervangwagen, is leuk ! Alex , de baas is altijd vriendelijk en correct. Ik weet dat hij vaak weigerachtig staat tov testritten, hij zegt dat er dagelijks mensen binnenkomen die NOOIT een ‘supercar’ zullen kopen, maar toch steeds opnieuw vragen om een testrit. De wagens staan ook netjes opgekuist in de schowroom, en zoals je gezien zal hebben moeten ze eerst 13 wagens verplaatsen om net die ene buiten te krijgen. Met mijn Porsche heb ik ook geen testrit kunnen maken, ik heb gekocht in vertrouwen afgaande op de historiek, onderhoudsboekje en facturen…en tot op heden tevreden van aankoop. Aecars heeft tevens een enorm clieënteel, en ik denk dat ze het zich echt wel niet kunnen permitteren om te foefelen met auto’s of de slechte naam zou snel gemaakt zijn. Ik zou zeggen, als je twijfelt neem iemand mee die meer ziet dan ons…laat hem de wagen buiten, binnen, onder, boven nakijken, en als hij groen licht geeft…kan je de ‘dreamcar’ kopen :driver: Ik heb die turbo zien staan, het is in elk geval een machtige auto, in een mooi kleur…ziet er echt goed uit !! Succes met je beslissing…laat maar weten ! Drive save…but do go fast :coolness:

als een handelaar geen degelijke aankoopkeuring toestaat dan zou ik toch een duidelijke exhaustieve garantie in de verkoopovereenkomst afdwingen incl een gratis gelijkwaardige vervangwagen.
                        als de verkoper zeker is van z”n aangeboden waar dan zal die daar geen moeite mee hebben. doen ze ook daar moeilijk over dan staat er HIER dichterbij ook nog een hele mooie Macadamia/Cocoa te koop met Porsche Approuved Garantie tot 4/2016 en dat kan je bij AEcars duidelijk maken, uitspelen, …

quote verwijderd.

Ik kocht er onze R8 en had een gelijke ervaring ivm eerste kennismaking.
                          Ik vroeg ook een proefrit en dat kon dus niet,… maar uiteindelijk , na een boze mail, werd een proefrit geregeld met een andere R8. Ontvangst was super, rit eerst met Alex, dan alleen met mijn zoon, en dan nog eens met mijn vrouw… dus alles ok , auto gekocht, zeer tevreden.
                          Achteraf kan ik wel begrijpen dat ze geen showroom-gepoetste auto uit de etalage halen…, ik denk dat er daar dagelijks “geinteresseerden” voor te vinden zijn…
                          Natuurlijk als je zo’n beest écht wil is het wel vervelend.
                          Ik ken veel mensen in de streek die een auto bij AE kochten en zeer tevreden zijn.
                          Daar zou ik me niet te veel zorge over maken.

TDW

Quote verwijderd: indien je reageert op het laatste bericht, hoef je niet te quoten. Thx :up:

Dat klinkt niet positief, Luc… wat moet ik weten van AEcars?
                            Nu 1 gigantisch minpunt aan de garage vond ik: ik mocht geen testrit maken tenzij ik zo goed als akkoord was om de wagen te kopen (in de woorden van de verkoper: ” dan kan je zelf vlug even zien dat hij niet claxonneert als je de pinker gebruikt en dat uw ruitenwissers niet aangaan als ge uw lichten wilt aanzetten, dan ben je zeker van je aankoop”). Ik heb vandaag 200km heen en nog eens 200km terug gereden om naar dat beest te gaan zien… dat doe je niet voor een joyride zonder intentie tot aankoop he… Wie koopt er nu een auto zonder grondige testrit? Dus 5 uur auto om 15 minuten in en rond m’n dreamcar te hangen… David, de verkoper leek er weinig zin in te hebben. Anderzijds, who cares als het een correcte wagen blijkt te zijn maar een shitty verkoper… dat eerste blijft, dat laatste vergeet je.
                            Maar eerst proberen te weten te komen welk vlees we dus in de kuip hebben.
                            Soit, we zien wel. Ik hoor zowel positieve als negatieve dingen over die garage…het zal overal wel iets zijn zeker?

Zou mij sterk verwonderen als DIE garage een keuring zou toestaan bij een andere garage voor aankoopkeuring? :salut: :salut: :salut:

[quote=”TDW” post=212466]Bedankt! Enige suggestie waar ik daar best voor terecht kan? Ik wil zo zeker als mogelijk zijn…[/quote]

je kan er uiteraard best eentje kiezen in de buurt van AEcars. hier zitten wel een paar west-vlaamse liefhebbers die je tips kunnen geven

Balen… nogmaals: succes deze keer! Zoals al gezegd, een onafhankelijke kenner is onontbeerlijk…

TDW

Bedankt! Enige suggestie waar ik daar best voor terecht kan? Ik wil zo zeker als mogelijk zijn…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.