Oude liefde roest niet, of toch…

Home Forum Zeverhoekje Oude liefde roest niet, of toch…

• Maker
    Discussie
  • t’Is wel geen Porsche maar ik denk dat er hier toch ook liefhebbers van onderstaande bijzitten.

Gisteren een projectje van iemand overgenomen die het na twee jaar en evenveel geld niet meer zag zitten om hier nog aan verder te werken.

IMG_3552.JPG

Voor mij was het een oude liefde daar ik in de kelder ook nog een kleine verzameling had staan, deze heb ik ongeveer vijf jaar geleden rijdend en gepoetst weggezet wegens tijdsgebrek en andere interesses, Porsche, weet je wel 😉

Vandaag dan de dekens er vanaf gehaald en naar boven gebracht, 😯 wat zagen ze er uit 😥 beschamend, vuil, stoffig, roestvorming, gashendels die vastzaten, maar toch hoop, bij eentje ging de gashendel nog wel vlot en deze heb ik proberen te starten. Ongelooflijk maar na twee kicken was hij weg :happydance:

IMG_3554.JPG

De volgende weken, maanden staan dus in het teken van het projectje verder af te werken en de rest terug tot leven te roepen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Ik ga vanaf volgende week mijn MZ project terug onder handen nemen se.

😀 ook een blog

0

Ik heb mijn nice blok van een van de eerste die er rondreden, nieuw gekocht, nooit geen problemen mee gehad. Het enige dat er aan gedaan is, is de kop geflowd en een andere nokkenas. Zelfs al start ik ze maar 1 keer per jaar, een paar keer kicken en komt direct tot leven.
        Ik volg het daxgebeuren al een tijdje niet meer, maar die daytona blokjes enzo kosten ook de wereld niet meer. In mijnen tijd was een 72cc het van het, maar toen ging het heel snel naar 85cc, 108cc, dan die Nice blokskes 110 naar 140cc. Kdurf niet te vragen hoever ze nu al zitten 🙂 Leuke tijden aan beleefd

0

Als er “Made in Thailand” opstaat blijf ik er meestal vanaf…
          Het enige wat ik van daar koop is een paar schoenen (worden daar toch allemaal gemaakt) of een vrouw. :mrgreen:

Ik snap heel de interesse niet rond die minibikes. Maar dit zal wel liggen aan het feit dat ik die periode niet meegemaakt heb en/of de geschiedenis er niet van ken… 🙂 Al bij al, je hebt een knappe verzameling! :up:

0

@ Bladerunner ,Ja inderdaad zo werden er veel verkocht ,ik heb het mijne meteen open gedaan en alles opnieuw gemonteerd (was ook gereviseerd !!! maar heb wel een nieuwe koppeling moeten steken )voor de rest was alles niet nieuw maar wel ok .Ik zal eens foto’s nemen van mijn dax om hier te posten .
            Een ST 50 kan je niet meer veranderen als moto daarom dat hij een ST 70 aan het zoeken is .

0

Een ST50 of 70 is bouwidentiek, alleen hangt onder een ST70 een 72cc blokje en je kan deze inschrijven als motorfiets, van een 49cc ben ik niet zeker of dit kan.

Ik had verschillende Nice blokjes rechtstreeks in Thailand besteld, zogezegd compleet gereviseerd, tot er iemand zijn blokje opendeed, dit zat vol zand van het stralen en voor de rest was er niets aan gebeurd.

0
              PB

Waarom geen ST50? die kan je (vroeger toch) perfect als “moto” laten inschrijven, kost je haast niks.
                Of heeft een ST70 betere remmen of andere verbeteringen ?

0

Een nice blok en niet tevreden ? wat was loos ? Als ze goed zijn heb je daar geen problemen mee .Ik zoek nog een ST 70 (frame met papieren of compleet ) dit is voor een vriend van mij die deze wil in orde zetten .Als je iets weet staan mag je het altijd laten weten ?
                  groetjes

0

Ik dacht wel dat een Porscherijder iets had met Honda minibikes. Bij mij was het een passie die reeds bestond vanaf mijn tienerjaren, maar ik kon er op mijn 16 jaar geen betalen en mijn ouders waren van het principe dat je er zelf maar voor moest werken, en terecht.
                    Ik heb toen maar een 2de hands Suzuki TS 50 gekocht en daarmee rondgecrosst.

En dan een jaar of tien terug heb ik mijn eerste Daxke gekocht, en dan nog één en nog één en al snel liep het uit de hand. Het is een hele collectie geworden zoals te zien op de foto’s.

1007.jpg

1008.jpg

buxus007.jpg

Maar dan komen andere interesses en wordt een deel verkocht en de rest wordt opgeslagen in de kelder met als gevolg dat ze vergeten en verwaarloosd worden. 😥 😥

Mijn projectje is een ST70 waar ik een 125cc blokje wil onder hangen, iemand tips? Ik heb ooit een Niceblokje gehad maar was daar niet echt tevreden van.

0
                    PB

Zelf ook enkele originele Daxkes in mijn bezit gehad. 😉
                      In de garage staat (al meer dan 25jaar) nog een projectje waar ik “ooit” eens aan ga beginnen. 🙄

0

wow, nice !!heb ook een dax gehad rond 1984, da waren super jaren voor de 50cc’kes .kon in alle 3vitessen op 1 wiel :happydance: :happydance: :happydance:

0

Het zal hem met de luchtkoeling en het mooie geluid te maken hebben zeker dat je interesses verder gingen naar Porsche.
                          Hier net hetzelfde, heb er ook nog 2 staan onder een laagje stof 😳
                          Een Atje zou ik ook nog wel willen…
                          Heb hier ook nog wat dozen stukken en motorblokken liggen moest je wat nodig hebben 😉
                          Grts

0

Mooie collectie heb je daar wel 2X white dax :lekker: ik heb nog een ST 50 van 1988 staan met een nice blok er onder .

Deze heb ik ook nog staan

IMG_3110.JPG

KopievanIMG_3113.JPG

0

Hey knap :up: k’heb een paar Honda SS gehad .
                              De motor is zowat bijna hetzelfde als van de DAX .

0
                              Jan

Wauw wat een mooie verzameling!

0

ook verscheidene dax gehad, ééntje met nen 72cc 21mm delhorto carb, verstevigde achterbrug etc….
                                  Ooit nog de snelste camino in het bezit gehad :relaxman: :coolness:

Al die blokskes zo uiteengehaald om aan te pssen dat het bijna ni meer te doen was maar o zo fun :happy:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.