Our darkness

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Our darkness

  • Maker
    Discussie

  • Mushroom
    Deelnemer

      Omdat we hier de laatste dagen toch met songtitels aan’t smijten zijn… 😉

      Anyway, deze post omdat het mij wel interessant leek om ook hier te delen.
      Een zekere Stefan Schnuse deelde op Facebook deze foto’s van de interieurverlichting van zijn 964 (maar zal ook wel lukken met andere versies van de 911). Hij heeft deze vervangen door LED’s, en ik ben -denk ik- fan…

      If you want to order, I bought it at leds.de (“5mm LED weiß 18000mcd 20° 12V Art.Nr.: 15001)

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
      • Tja, dat hoor je al te vaak. Nooit onbewaakt zo’n busje achterlaten. :think:

          [quote=”Igordiver” post=183911]… om even naadloos naar deze over te gaan. 😀

          VLAAMSE METAL BANDS VOOR 30.000 EURO BESTOLEN OP TOUR IN ITALIË
          klik

            Een vloeitje of je natte lip ervoor houden … :popcorn: :mrgreen:

              512mA naar 17mA :applaus: :applaus: Bart das de moeite 😯

                Thx Peter! :respekt:

                [quote=”Mart” post=185335]
                LET OP. Als je de auto uit zet, blijft het ventilatortje sowieso ‘enige tijd’ doordraaien (= aantal minuten koelen). Maar bij mij ging ie dus helemaal niet meer uit. Als ik de volgende dag ging kijken draaide hij nog, en er werd een lek gemeten op de zekering, dus dat klopte wel met de constatering …[/quote]

                Wel, de mijne deed krak hetzelfde, al heb ik dat ventilatortje nooit horen draaien. Lek op zekering 1 en dat is de zekering voor de “main blower” oid, maar eigenlijk is dat dus die CCU.
                Net de transistor vervangen en een paar cold solder joints laten herlopen, en het verbruik van de wagen in rust is teruggelopen van 512mA naar 17mA :wtf: :first:

                XXX

                    Hoe handig ben je met de soldeerbout?
                    – Ik heb er eentje liggen, onaangetast dat is… :mrgreen:

                    Over die units, wat ik me daarover afvraag. De originelen waren blijkbaar niet top. Bij P kon je ze met korting inruilen voor een nieuwe. Of die ‘nieuwe’ precies dezelfde zijn ofdat er een verbetering heeft plaatsgevonden waardoor ze langer mee gaan cq 100% goed functioneren?

                    Dank voor je aanbod Mush, ik zal um eerst maar es testen ofdat het ventilator probleempje het enige is wat er aan mankeert. Dan neem ik um wel een keertje mee naar een gezellige meeting!

                    LET OP. Als je de auto uit zet, blijft het ventilatortje sowieso ‘enige tijd’ doordraaien (= aantal minuten koelen). Maar bij mij ging ie dus helemaal niet meer uit. Als ik de volgende dag ging kijken draaide hij nog, en er werd een lek gemeten op de zekering, dus dat klopte wel met de constatering …

                      [quote=”Mart” post=185278]:mrgreen:

                      De hele unit dat is.[/quote]
                      Hoe goed ben je met de soldeerbout? Dat “ventilator blijft draaien en trekt de batterij leeg” is wat waarschijnlijk aan de mijne momenteel ook scheelt en waarvoor hij hier nu gedemonteerd op de keukentafel ligt. Is één transistor te vervangen en hier en daar een cold solder joint laten reflowen en die zou weer als nieuw moeten zijn.
                      Indien je niet kan solderen stuur je unit dan maar op naar mij :salut:


                      @Peter
                      : waar heb je die LED’s gekocht?

                      XXX

                        Alles zit netjes in houders die qua afmetingen vergelijkbaar zijn met wat er origineel geplaatst is… :relaxman:

                          :mrgreen:

                          De hele unit dat is. Ik zou um nog es een keertje goed moeten testen wat ie precies wel, niet of verkeerd doet, want hij werkt nog wel. Het belangrijkste probleempje waarvoor ik um heb vervangen, is dat het kleine ventilatortje in de unit bleef draaien, waardoor de accu regelmatig plat ging met het standaard 911 op spanning houdertje in de aansteker. Moet eerst nog es een keertje een probleempje met een van de blowers/kleppen oplossen ( :bounce: ), dan kan ik pas goed zien in welke mate hij nog goed werkt…wordt vervolgd … voorlopig efkes op de lange baan …

                          Ik heb m’n sleutelcarriere voor het moment efkes opgeschort … misschien zomer 2015 weer als het mee zit!! :happydance:

                            Naakte LED’s, of zitten die al in zo’n lamphouders?
                            Blijkbaar moet je die krengen solderen in die lamphouders :bounce:

                            XXX

                              Mooi Bart, heb al bijna een jaar een stel ledjes klaarliggen voor mijn elfje, misschien dat het deze winter lukt om het eens uit te proberen :lekker:

                                [quote=”Mart” post=183906]Mushroom, kun jij die dingen ook repareren/testen/doormeten? Ik heb er nog eentje liggen, maar weet niet heel erg zeker of ie (in welke mate) kapot is …

                                Is nog uit de tijd dat ik eerst onderdelen ging vervangen en daarna pas nadenken … :bounce:[/quote]
                                Welke dingen bedoel je Mart? Lampjes? Of die complete unit?

                                  [quote=”icepo” post=183917]Die leds helpen inderdaad veel maar het past niet echt in een oude auto.
                                  Heb ze ook nog gehad bij een 944(vorige eigenaar had die erin gedaan).
                                  nice to have maar zou dan eerder xenons(koplampen) steken want dat is op het vlak van veiligheid wel een meerwaarde(krijg je wel niet gekeurd).[/quote]

                                  het gaat niet over de koplampen, wel over de dashboardverlichting…….

                                    Ik had het ook zien passeren op FB.
                                    Op zich mooi gedaan maar of het past in mijn 25 jaar oude 964, ik weet het nog niet. 🙂

                                    G.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.