over het beruchte klokje van de 944 (non turbo)

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 over het beruchte klokje van de 944 (non turbo)

• Maker
    Discussie
  • Hey

Ik had mezelf zo een lcd repair kitje kado gedaan en geinstalleerd vanavond, alleen werkt het niet zoals gedacht. Er staan wel meer/beter cijfers op en soms telt dat ding in chrono stand in inverse cijfers (bvb: bij een 0 staat er enkel het middenste – en bij een 8 helemaal niks).

Terug het oude LCD scherm eringestoken en daarmee toont die dan weer nog raarder cijfers op het scherm, maar weliswaar dezelfde rare cijfers als oorspronkelijk.

Ik begin me af te vragen of die controller chip niet gewoon foutu is. Iemand soortgelijke ervaringen gehad? Moet ik nu op goed geluk 100 USD ertegen gooien op e-bay in de hoop dat het dan opgelost is? Of heeft iemand eentje liggen om eens mee te proberen uit te vissen of mijn oud en nieuw schermke wel werkt met een ander PCB’tje/controller?

Anyway, voorlopig blijft die klok uit het dashboard tot ik ze zie werken aan een 12V voeding …

Groeten!

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Ik heb in onze 968 ook het LCD schermpje vervangen (enkel buitentemperatuur functie want er is een aparte analoge klok). Het werkt bij de start maar na een minuut of 10 beginnen de cijfers steevast te vragen… ik heb het maar zo gelaten.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.