Overdreven “wind” lawaai bij 987

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Overdreven “wind” lawaai bij 987

• Maker
    Discussie
  • Aan de passagierskant is er sprake van vrij veel lawaai met gesloten dak.
    Alsof het raam niet volledig gesloten is. Aan de kant van de chauffeur valt dit nog goed mee. Wanneer ik mijn dak al rijdend sluit, kan het zijn dat het probleem zich van kant verplaatst maar meestal is het toch aan de passagierskant. Met het blote oog valt er (door mij) niet veel verkeerd te zien. Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en hoe dit te verhelpen is?
    Thx!
    Gert

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Na 2 jaar in mijn bezit te zijn, heb ik de oorzaak per toeval gevonden in de week voor de Toscanetrip tijdens het kuisen…..

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29.jpeg

image-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-20-21-22-23-24-25-26-27-28-29-30.jpeg

Zie je het verschil?
      Het lawaai is heel wat minder. Zo zie je maar dat je het niet altijd te ver moet gaan zoeken….. 😳

Hey waarschijnlijk ligt het aan het cabrio dak dat bij 2/3 gesloten niet in de gleuf van de kunsttof zijkanten boven de ramen valt. Probeer eens je dak tot net voor die positie te stoppen, uit stappen en met de hand de versterkte boord van het stoffen dak in de U vormige sleuf te begeleiden. De volledige herstelling hiervan vind je op internet bij “Porsche Pete’s museum board”

Attachments:
        • image_2014-07-03.jpg

Bij de 968 kan je de spanning regelen aan het mechanisme…hoe hard het dak op de rubbers wordt gedrukt.
          Ik weet niet of het bij de boxster ook zo is.
          En anders gewoon altijd open rijden :happydance:

Ik heb met de ramen gespeeld en het leek er even op dat het beter was maar dat was vals alarm.
            Hoe kan ik nu weten of het speling op het dak of de rubbers betreft?

Ofwel speling op je dak, ofwel de rubbers, of afregeling van de vensters.
              Mijn 996 4S had dit ook (coupé), en dit pas na het bereiken van een deftige snelheid (+150), ze hebben ‘t toen bij Porsche “bijgeregeld”. Geluid was weg.

Bedankt voor de tip. Ik zal het eens proberen één dezer…

heb je al gekeken of je raam nog op de goede plaats zit? Als je raampje iets naar voor of achter gemonteerd is kan er lucht binnen alsook water. Als je je raam omhoog doet probeer dan eens om je knopje gedurende een vijftal seconden in te houden om het geheugen van het raampje te resetten.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.