overnemer bandencentrale Roegiers veel duurder?

Home Forum Zeverhoekje overnemer bandencentrale Roegiers veel duurder?

• Maker
    Discussie
  • Vrienden, ook ik heb in het verleden vaak mensen sterk aangeraden om voor banden naar de alombekende Roegiers in Sleidinge (tegen Wondelgem/Gent) te gaan, wegens onklopbare prijzen. Mijn laatste aankoop waren de huidige 235/45/18’s die op mijn 5-reeks liggen, en waar ik 500 euro voor de complete set van 4 betaalde, daar waar Auto 5 spreekt van prijzen rond de 300 tot 400 euro per band naargelang merk! (goed, de banden die ik voor 500 euro kocht zijn van een relatief onbekend merk, maar ze zijn goed, en ik kon ook Pirelli’s krijgen voor 700 euro per set!)

Doch mijn schoonbroer, die op mijn aanraden ook naar daar ging gaan dit weekend, en wat rondsurfte op het net voor het correcte adres, zou echter een ‘waarschuwing’ van iemand gevonden hebben; dat Roegiers overgenomen zou zijn, en dat de nieuwe prijzen enorm veel hoger zouden liggen??!! En het aldus niet langer de moeite zou zijn om naar daar te gaan…!

Heeft iemand anders ook al dergelijke berichten gehoord?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • welnu, afgeschrikt door die berichten rond Roegiers, heeft mijn schoonbroer uiteindelijk ook via die site zijn banden besteld. Je moet dan een bandencentrake uit je buurt uitkiezen uit een lijst, en daar worden die dan geleverd. Addertje onder het gras is dat er dan wel nog 15 euro montage bijkomt per band! Dus voor 4 banden is dat dan toch weer 2400 frank die je betaalt voor de montage alleen al, toch ook niet zo verschrikkelijk weinig vind ik…zeker gezien de tijdsduur die het voor die geroutineerde mannen slechts kost om die montage te doen.

Ik heb eens gekeken, en voor mijn actuele 235’s 18 duims zijn de kortingen tegenover de officiële prijzen uiteraard wel mooi, maar in bandencentrales hier in de buurt (bvb Ottogracht in Gent centrum) krijg je ook meteen kortingen tot 50%, en dan zijn die prijzen van deze site ook weer niet zo spectaculair te noemen. Maar 4 stuks voor 500 euro zoals ik destijds bij Roegiers betaald, die tijden lijken helaas voorbij! 😥

Iemand ervaring met http://www.autobandenmarkt.be/

tja, misschien die effectief duurder? Heb er nog nooit mee gereden, ken daar absoluut geen prijzen van… maar kan wel indenken dat de productieaantallen daar nog steeds lager van zijn. Ergo duurder??

euch niet bij de vw daeler gewoon bij de bandenboer
            zijn wel run flats .

@ etieke: waarschijnlijk bij de officiële VW-dealer? Die gasten nemen fenomenale winstmarges op banden! Ergo soms duizelingwekkende facturen na een groot onderhoud, als zij er zo eventjes 4 banden bijgelapt hebben aan de volle pot. Mijn vader betaalde destijds voor de banden op zijn 7-reeks 19.000 frank per stuk! Dezelfde banden vond ik bij Roegiers aan 10.000 frank per stuk. 9.000 ballen maal 4… reken maar uit wat dat scheelt op een factuurtje! En motobanden was hetzelfde: mijn Hondadealer rekende voor een achterband op mijn Blackbird 11.000 frank aan, Roegiers voor identiek dezelfde (Dunlopp Sportmax 2) 7.500 frank!

Die gasten krijgen mooie kortingen van de leveranciers door hun enorme afzet… en (vroeger, ik weet niet of dat nu nog zo makkelijk lukt, maar ik weet het van hun ex-mecanicien!) ‘eisten’ ook dat heel wat banden bij levering op factuur vermeld stonden als vrachtwagenband; die slechts 6% BTW hebben ipv 21%!! Dat alleen is al 15% goedkoper dat ze kunnen gaan dan anderen met nog steeds dezelfde winstmarge… Trucken van ouwe wijven… maar wat kan jou het schelen als je je zelfde band hebt voor veeeel minder geld! Het gaat per slot van rekening niet om minderwaardige merken of nog erger (heropgelegde banden of ‘heringesneden’ banden), maar om dezelfde producten!

ik op mijn sc pirrelli p6000 in 15 duim voor 488 btw in gebanlanceerd en geplaatst n1 banden he

ben daar ook klant Horace. Zeer tevreden van 💡

Niet overdijven hé…. 😉 😉 195 € all in (plaatsen, uitbalanceren, BTW, werk…)voor mijn voorste Perelli’s Zero op mijn Elfje…
                    Oostkampse Bandencentrale….misschien wat ver voor sommigen…..
                    Mvg Horace 🙂 ) )

ik stel mezelf al de vraag 500 € voor 4 banden op een 5 reeks ?
                      ik heb al 450 € betaald voor 2 banden op mn passat cc.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.