Overstap naar oldtimerplaat

Home Forum Porsche Talk Overstap naar oldtimerplaat

• Maker
    Discussie

• F

Ik zou graag de overstap maken van een gewone plaat naar een oldtimerplaat.
      Aangezien ik nog voor een andere wagen bij DIV moet zijn vroeg ik me af of ik dit dan ook ineens kan afhandelen.
      M.a.w. huidige nr-plaat meenemen van P en dan ineens een oldtimerplaat van DIV ontvangen.

P.S. Porsche is momenteel nog gewoon verzekerd bij een standaard verzekeringsmakelaar maar ik zou deze dan bij Marsch onderbrengen aangezien zij meer specifiek oldtimerverzekeringen aanbieden. Aangezien ik de plaat terug aan DIV bezorg ben ik dus ook niet meer gebonden aan dat huidige contract (veronderstel ik)

Kwestie van keuring veronderstel ik dat ik bij het vervallen van het huidige keuringsattest gewoon op de keuring aangeef dat het vanaf nu om een oldtimer gaat (of moet ik sowieso niet meer naar de keuring ?)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
      • @ FirstP: we kunnen misschien groepskorting krijgen als we met 4 laten taxeren 🙂

KASTERLEE5-2.jpg

stuur hierover met mijn groeten eens een PBtje naar forumlid DST

F

Vond het al zo gek dat ik blijkbaar de enige ben die hier mee bezig zou zijn. Waarde op m’n verslag is de dag van vandaag allesbehalve realistisch te noemen.
            M’n taxatie van 2j. geleden was via Gert Beets (ACS) maar ik ben sinds dit jaar ook lid va RAMc en zie dat ik via Marsh nog goedkoper kan laten taxeren.Iemand van jullie ervaring met expertiseverslag via Marsh?

[quote=”FirstP” post=206611]

@Dirk
              I: Geen afschrijving over 5 jaar maar wat dan met de waardevermeerdering die het G-model en de 964 bijvoorbeeld de laatste jaren hebben ondervonden? Ik heb de indruk dat mijn 2 jaar oude expertiseverslag niet weergeeft wat de huidige marktprijs is voor mijn P. Om de hoeveel jaar laten jullie dan zo’n expertise uitvoeren?[/quote]

Je hebt hem ! Ik heb mijn 3.2 een 2-tal jaar geleden laten taxeren maar ga geen 5 jaar wachten . Eén dezer eens een nieuw expertiseverslag laten maken gezien de waarde sindsdien voldoende gestegen is om de polis te laten aanpassen.
              Als je lid bent van één of andere club kan je via het BFOV terecht bij MARSH, anders probeer via je makelaar Van der Haeghen & Co ! Als het niet lukt kan je mij altijd een PB sturen.

idd en ook je premie zal in verhouding mee stijgen, want die wordt als percentage berekend op de geschatte waarde.
                telkens jij een expertiseverslag indient met daarop een hoger bedrag gaat jouw premie mee de hoogte in.

PB

Als je het onderste uit de kan wil halen zal je de markt echt moeten volgen en moeten laten taxeren als de prijs genoeg de hoogte in gaat.

F

Erard heb ik in het verleden al geïnformeerd maar was voor mij geen oplossing.

@Dirk
                    I: Geen afschrijving over 5 jaar maar wat dan met de waardevermeerdering die het G-model en de 964 bijvoorbeeld de laatste jaren hebben ondervonden? Ik heb de indruk dat mijn 2 jaar oude expertiseverslag niet weergeeft wat de huidige marktprijs is voor mijn P. Om de hoeveel jaar laten jullie dan zo’n expertise uitvoeren?

[quote=”petertav” post=206433]Zou iemand me kunnen informeren waarom Marsh zo interessant zou zijn? Ben ook omnium aan het overwegen[/quote]
                      -Vermits lid van een club aangesloten bij BFOV kan je aan een voordelig tarief genieten
                      -Wat Marsh wel interessant maakt is wanneer je meer dan één oldtimer hebt ,voor de eerste betaal je het volle tarief (wat ook al niet veel is ) en elke bijkomende oldtimer kan mede verzekerd worden aan een sterk verminderd tarief (voor weinig )
                      -Niet alle verzekering maatschappijen willen een oldtimer omnium verzekeren ,bij Marsh kan dat wel.
                      -Gewone BA-verzekering is inclusief pechverhelping .

@FirstP

Erard is misschien ook een optie voor jou .

Yep, is trouwens ook in jouw voordeel.
                        De auto wordt dan verzekerd in overeengekomen waarde en er wordt hierop gedurende 5 jaar geen afschrijving toegepast. Pas nadien (of vroeger indien je dat zelf wenst) is een nieuwe waardebepaling vereist.
                        Nooit discussie bij totaal verlies of diefstal.

Moet er altijd een taxatie gebeuren om een omnium te kunnen verkrijgen op een classic car?

Zou iemand me kunnen informeren (eventueel via pm) waarom Marsh zo interessant zou zijn? Ben ook omnium aan het overwegen wegens al die beleggers tegenwoordig in P’kes… De liefhebbersmarkt die omgeslagen is in een beleggingsmarkt, pfffff, en weg de helft van het plezier.

F

Thanks voor de snelle respons!

Ben al lid van een oldtimerclub dus verzekeren via Marsh moet wel lukken.
                              De bedoelng is om de P op oldtimer te zetten om dan eindelijk eens aan de slag te gaan met de 500SL zodat ik deze ook via Marsh verzeker (maar dan als dagelijks voertuig).
                              Iemand trouwens een idee of zij ook mobilhomes verzekeren? Ik zou graag al m’n polissen bij één maatschappij onderbrengen.

om je wagen bij Marsh te verzekeren hoef je geen O-plaat aan te vragen hoor, mijn P van 1988 is gekeurd voor dagelijks gebruik en heb een Full Omnium afgesloten bij Marsh na een expertiseverslag opgesteld door Gert Beets, ben wel al jaren lid van oldtimerclub want dat is wel een vereiste. is ondertussen al men 5de auto op rij die ik bij Marsh verzeker en ben er super content van 🙂
                                ik zou dus gewoon in jouw geval lid worden van een oldtimerclub en je huidige verzekering opzeggen en verzekering nemen bij Marsh

Klopt helemaal! Ook zo gedaan met nummerplaat motorfiets.
                                  En die datum geldt wel degelijk als schrappingsdatum.

PB

ter info,
                                    vorige week heb ik een nrplaat binnen gebracht bij de post, en je krijgt onmiddellijk een geldig bewijs van schrapping mee. 😉
                                    Prijs was 9,75€ als ik me niet vergis.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.