overstap van 964 C2 naar 996 4S

Home Forum Stel jezelf even voor ! overstap van 964 C2 naar 996 4S

  • Maker
    Discussie

  • Ivo Tiesema
    Deelnemer

      Na een paar maanden wikken en wegen gezien en prijsontwikkelingen toch de overstap gemaakt van 964 naar 996 4S MKII.
      Ben er zeer content mee. Wat een grote auto is dit in vergelijking met de 964 . Vooral de dikke kont met doorlopende reflector is een lust voor het oog.
      De wagen is van 2003 in Midnight Blue.

      Zal direct enkele foto’s posten.

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
      • [URL=http://s1373.photobucket.com/user/Ivo_Tiesema/media/IMG_4042_zpszdesevrg.jpg.html][IMG]http://i1373.photobucket.com/albums/ag365/Ivo_Tiesema/IMG_4042_zpszdesevrg.jpg[/IMG][/URL

          Mooi versie. Brede kont is (bij P’s) altijd lekkerderderder 😀

            Dank voor de leuke reacties op mijn aanschaf. Prettig gezelschap hier in België :happydance:

            F

              [quote=”WES-RS” post=183570][quote=”FirstP” post=183567] Wat me opvalt is dat de 996 4S cabrio toch altijd zeer duur is t.o.v. de gesloten versie. => zijn deze dan zo zeldzaam?[/quote]

              996 C4S Coupe – 17,298
              996 C4S Cabrio – 5,757[/quote]

              Volgens deze site zijn er zo’n 175.000 stuks van de 996 van de band gerold. Dat maakt de 4S wel exclusiever dan ik eigenlijk dacht. Erg dat die gesloten versie van de 4S dan zo ondergewaardeerd blijft.
              Dat staat dan weer in schril contrast met de 964 die nu z’n hoogdagen beleeft. Daar waar de klassieke 3.2 toch al jaren goed in de markt ligt schiet de 964 er nu nog eens boven met z’n prijzen heb ik zo de indruk.

                [quote=”bladerunner” post=183685]Mooi, maar waar is de 964 naartoe? :coolness:[/quote]

                http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=259864878&asrc=st|as

                Nu al weer de derde handelaar en de prijs wordt flink opgedreven. No value for money meer. De auto is dit bedrag zeker niet waard naar mijn bescheiden mening. De looks zijn erg aantrekkelijk maar zijn plakletters en een beetje witte lak……..

                  Proficiat mooie wagen zeker in het blauw,vind ik geweldig mooi .
                  Zelf heb ik een metaalgrijze en vind het een super auto.

                    En waar is de 964 naartoe?

                      Proficiat, prachtige wagen :applaus:
                      ik heb ook een 996 4S in hetzelfde blauw maar wel de cabrio uitvoering tiptronic S.
                      Ik ben ook ZOT van dat lekker brede achterkant :lekker:
                      Bij mij was een 4S of niets.

                      Qua verbruik zit ik ook rond de 10l/100km op de autostrade tegen 130/140km/u
                      Enkel bij druk verkeer of bij straten met veel vluchtheuvels gaat het de hoogte in :bounce:

                      Veel plezier met je nieuwe *porsche

                        Die witte dunne bil van voor Rufie zijn dunne bil zat rond de 9 liter geloof ik. Van die toppen weet ik niks. Was druk bezig de rest te volgen want ik wist niet waar ik moest zijn 😉
                        In elk geval, die blauwe GT2 rechtsboven in beeld heeft iets met een 30 maal 10 gedaan …

                          Mooi, maar waar is de 964 naartoe? :coolness:

                          PDS

                            Mooi. !

                            Is en blijft een prachtige Porsche :lekker:

                              [quote=”Ive” post=183573][quote=”Ivo 3.6″ post=183538][quote=”Ive” post=183532]dikke 4s
                              en het verbruik???[/quote]

                              1 ltr :9,3 km bij normaal gebruik (140 km/u)
                              maar verbruik interesseert mij eigenlijk niet. Een Porsche koop je niet om een zuinigheidsrecord neer te zetten.[/quote]

                              Uiteraard, maar het is altijd nuttige achtergrondinfo voor iemand die twijfelt aan de aanschaf van zo’n wagen hé.
                              Een vriend van mij kocht een paar jaar geleden een 996 van 2000 en die kreeg hij niet onder de 16l/100km. Dan schrikt zo iets toch af natuurlijk (Hij had er wel meerdere problemen mee ook hoor dus was eigenlijk een miskoop)
                              Bedankt alvast om het te laten weten :-)[/quote]

                              Cijfers bij mij lijken overeen te stemmen met Ive

                              Autosnelweg 140 op cruise control = 9,5 l/100 km
                              Leuk vlot en aangenaam rijden = 11,5 l/100 km

                              Best een zuinige auto, tov de cilinderinhoud een ecologische premie waard :salut:

                                Mooie wagen ! :up:

                                  Proficiat met je 996.
                                  Heb zelf geen dikkebil, maar een slanke bil 😀
                                  Vorige week ritje naar Stuttgart, gemiddeld verbruik 10,1 liter. Met toppen ver boven de 200 😉

                                    [quote=”FirstP” post=183567]Voor mij ook een van m’n favorieten. :up:
                                    Wat me opvalt is dat de 996 4S cabrio toch altijd zeer duur is t.o.v. de gesloten versie. => zijn deze dan zo zeldzaam?[/quote]

                                    Is mij inderdaad ook enige tijd geleden beginnen opvallen. 996 4S cabrio is zowat de enige van z’n generatie die een beetje waardevast lijkt.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 67)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.