Overweeg aankoop 911 2.2 T 1971

Home Forum Stel jezelf even voor ! Overweeg aankoop 911 2.2 T 1971

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,

Ik heb dit weekend een optie genomen op een Porsche 911 T van 1971.

De wagen is in goede staat maar zeker niet perfect, zo kan er in het interieur nog veel gebeuren en denk ik dat ook de Zenith carburateurs aan een revisie toe zijn. Nu een weekend is kort om over zo’n grote aankoop na te denken. Zijn er mensen die mij een beetje raad kunnen geven over gangbare prijzen en eventuele valkuilen bij zulke aankoop.

Dank bij voorbaat.

Pascal.

Attachments:
    • image.jpg
    • image_2014-06-16.jpg
    • image_2014-06-16-2.jpg
7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Als je aangeeft : van 1970 tot 1977 zoek je toch twee totaal verschillende dingen.
      Tot ’73 F model , vanaf ’74 G model.
      Kijk maar eens in de topic “waardebepaling” hierboven wat een verschil dit geeft :what:

Oh ja vergeten, ik ben nu terug op zoek, als je interessante auto’s weet staan van 2.2 tot 2.7 niet jonger liefst. Dus van 70 tot 77 dan mag je mij dat altijd laten weten.

Dank voor jullie snelle reacties,

Inderdaad ik denk ook niet dat dit de officiële Fuchsen ze zagen er te nieuw uit. In ieder geval ik had een optie genomen tot deze morgen en toen ik belde zij de verkoper dat hij niet meer verkocht ( of verkocht heeft aan een hogere prijs) de vraagprijs was 39k.

Zijn niet de originele fuchsen die er onder horen he? Als de auto een koopje is kan je het overwegen anders lekker laten staan.

op het forum staat onder de menu kopergids of via deze link een handige gids voor de waardebepaling van alle modellen tem de 993

XXX

Welkom Pascal.
                Zoals Python al vermelde, beter iemand met kennis even uitnodigen om mee te gaan kijken.
                Die zijn beeld is niet zo vertroebeld als het uwe, zeker als de wagen u bevalt.
                Gangbare prijzen da’s niet evident, er zijn wel lijsten met de geschatte waarde terug te vinden, ook via de zoekfunctie hier.
                Succes :up:

Hoy Pascal ,
                  Alvast welkom hier op het forum !

Om met de deur in huis te vallen , de wagen vertoond alle sporen van jaren gebruik maar met een mooi nieuw laklaagje !
                  Niet dat het dan per definitie slecht is maar bij zulke wagens is er uiterste voorzichtigheid geboden .
                  Het feit dat die buiten af over spoten is en binnenin (motor enz..) gelaten voor wat het is wil meestal al wat zeggen .
                  Persoonlijk ben ik dan meer te vinden voor de wagens waar gewoon niks aan gebeurd is , waarom is die buitenkant opnieuw gespoten ,wat zit eronder , misschien om wat beter voor te doen als die werkelijk is (verkoop) .
                  Ik zou er althans zeer voorzichtig mee zijn maar ben dan ook geen F model kenner .
                  Er zijn hier wel wat mensen die beter bekend zijn met dit type (model) en je beter kunnen informeren daarover .

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.