P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

  • Maker
    Discussie
  • Hey manne,

    Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

    Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 838)
    • Jaaaaaaaaa, laat het zijn, ik weet het

        ik bedoelde eigenlijk dat je tread een motivatie was voor andere personen (waaronder ik 😀 )

        maar een 964 klinkt nu wel héél verleidelijk niet?! :music:

          Dank je Duzze
          Nog een andere ??

          2 zal wel genoeg zijn zeker
          Alhoewel een 964 ???????????????????????????? 😀

            ondanks alle tegenslag toch blijven verder doen, en wat een resultaat! echt een knappe wagen, en een motivatie voor andere :respekt:

            Wim

              Is de druksensor nog wel oké. 💡

                In stilstand heeft hij juist géén kg druk bij 1000 toeren

                Is dit genoeg ??

                  Ik dacht dat de druk bij warme motor minimum 1 bar moet zijn.
                  Bij hogere toeren hogere druk. bv 4000 tr/m ± 4 bar.
                  Bij zeer warme motor kan het iets lager zijn.
                  Een teken dat de olie te warm word, dan best rustiger rijden tot olie temp zakt 💡

                    kijk eens naar het filmpje uit DEZE recente bijdrage van forummer klefroid

                    wat het toerental betreft is eer een basisregel: bij warme motor is 1.000 toeren = 1 BAR

                    we zijn wel blij dat we nog eens iets konden lezen over de vorderingen aan je project :respect2:

                      Update: 12.02.15

                      Na even stilliggen, eergisteren de auto binnen gedaan om de nieuwe warmtewisselaars onder de auto te hangen.

                      Eergisteren de langste toer gedaan in maanden (of in een dik jaar)
                      De batterij was zo plat als plat plat kan zijn.

                      Het was een lawaai van je welste als ik de motor startte
                      De gaten in de uitlaat lieten zich horen

                      Gisteren de P gaan terug halen
                      Er waren een paar bouten afgebroken door het demonteren van de oude wisselaars (Allegeluk da ik het ni zelf heb gedaan, anders waren het misschien allemaal geweest die overgingen)

                      P maak toch nog veel lawaai !!
                      Het is precies een diesel

                      Motor draait onregelmatig in koude toestand
                      Eens warm, géén probleem.

                      Druk bij rijden, ok

                      Maar bij stilstand is de druk nog geen kg op de wijzerklok !

                      Is dit genoeg of moet deze hoger zijn ??

                      Hij heeft ook nog een lek (precies aan de deksel links onder)
                      Kan het daarom zijn dat hij drukverlies heeft ??

                      Verder rijd hij goed en trekt hij goed op

                        Benieuwd naar de eerste daglicht foto’s. Voor de rest alleen :respekt: :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

                          zeer lekkere wagen… super kleurke ook!! :respekt: :respekt: :respekt:

                            het werken heeft bijna zijn vruchten afgeworpen, de eindstreep is in zicht *luv :respekt: :respect2:

                            XXX

                              Knap werk geleverd hoor :respekt:

                                Idd :up:

                                  Begint er zéér goed uit te zien. :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.