P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

• Maker
    Discussie
  • Hey manne,

Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 838)
  • Wim

Dat zijn 2 dunne plaatjes met gaatjes die tussen hemel en metaal zitten, en zijn ongeveer 4mm dik.
      Je hoeft niet op de PET te kijken want worden daar niet vermeld.
      Heb je ze niet meer dan even maken, en je moest een weten bij hoeveel deze er niet meer tussen zitten en zijn nodig voor de steun.
      En als je nu de hendel wilt overhalen als die er niet tussen zitten zul je zien dat het chrome deel wat op C stijl zit behoorlijk beweegt, dus spanning valst weg.
      Kijk maar eens bij de meeste die uitzet ramen hebben hoe belabberd er deze inzitten. 💡

@ Wim: Welke vulstukjes ??
        Ik heb er geen gezien …
        Hoe zien die er dan uit ?

daar heb je de eerste goede raad :up:
          Ik heb ook ergens gelezen dat als men iets laat chromeren het iets breder of dikker word. Verbeter me maar als ik me vergis.

Wim

Heb je de vulstukjes terug geplaatst tegen de C stijl, anders te weinig druk om ze dicht te krijgen.
            Wan tals je ze hem dan vastklinkt blijft deze zonder vulstukjes buiten de carrosserie staan zoals op laatste foto. 💡

Geen idee wat de truc juist is, ik heb er zelf ook geen ervaring mee.
              Ik zie net dat je de originele klinken nog gemonteerd hebt, ben je van plan dit zo te laten?

ik heb dat hier nog al gelezen, rustig blijven, eventjes afstand nemen en met volle moed en goede raad er weer tegenaan.

Vandaag de deurkaders gezet en geprobeerd om de pop-outs te zetten

965.jpg

966.jpg

969.jpg

De poppers passen toch niet goed zenne
                  Heb ze ingesmeerd met Dreft om de rubbers goed op zijn plaats te krijgen,
                  maar :bounce: ze willen niet !!

Wat doe ik dan verkeerd ??
                  want ze steken achterkant uit de kas .

970.jpg

971.jpg

:up:

Ziet er :up: uit

Ben nieuw op deit forum, heb hetzelfde virus!!! Heb nog maar weinig (persoonlijk) mooie st’s,rs-en gezien. Ben ook van plan een backdate te maken en de uitbouw zelf aan te passen;volgend jaar terug avondschool carrosserie, backdate plaatwerk kopen en aan de slag;inderdaad singer vind ik de mooiste; boord boven wielen veel eleganter;
                        succes;zal wel een avontuur worden,
                        Ben

Handige gozert!

:up:

963.jpg

964.jpg

Update:

Na lang wachten mijn gechromeerde stukken gisteren ontvangen

955.jpg

956.jpg

957.jpg

958.jpg

Dan ben ik maar dadelijk begonnen met monteren

959.jpg

960.jpg

961.jpg

Gelle zijt KERELS :what: 😆

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.