P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

• Maker
    Discussie
  • Hey manne,

Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 838)
    • ik wil wel maar heb je enkele ramen in overschot, kwestie van te testen, ben hopeloze linkerpoot, ruimtelijk inzicht zoveel je wil maar alles anders begin ik langs de verkeerde kant, (neen niet mijn vrouw), alle tools zijn verkeerd gebouwd in mijn ogen :mrgreen:

Wat gaat er dan telkens fout als die ramen daar niet in willen ?
        Het kan wel eens wat tegenwerken maar ( Normaal ) zou het toch moeten lukken met wat hulp van vrienden of geburen .
        Hij (zij) hoeft zelfs niet al te technisch zijn ingesteld om van buiten af de raam wat mee aan te drukken .

Heb je een goede koord bij de hand ?

Is heel vriendelijk van je Wim

Andere gegadigden ????????? 😆

Wim

aha mijn afkomst. 😉

Maar is op de planner een dik uur rijden. 🙁 en dit voor een ruitje te plaatsen.
            Kijk of er nog aanbiedingen komen, en anders regelen we wel wat.
            Ik ben toch gewend om veel km’s te bollen.

Tussen Tienen en Leuven Wim

Wim

Waar woon je Christophe.

zowaar, als je geen uur ver weg woonde van bij ons, ik zou afkomen …
                  heb je (of je vriendin) geen handige broers of zussen ? :engeltje:

O ja … iemand vrijwilliger om te helpen of richtlijnen te geven ?????
                    Iemand / niemand ??
                    :drink:

klinkt logisch, maar je moet er wel opkomen natuurlijk …

:applaus: dat heb je al flink gedaan en ziet er :lekker: uit. :drink:
                        tip: ik gebruik steeds dikke pvc draad van een bosmaaier of kantensnijder om de ruiten in te trekken.

hoor ik daar de stem van een vrijwilliger Wim? :mrgreen:

Wim

Ruiten van klassiekers in een rubbertje is geen probleem hoor, enkel wat regels in acht nemen. 😉

Of…..wat de ruiten betreft even uit handen geven.

Wim

Belangrijk is dat je de originele rubbers hebt want die zijn voorgevormd, de immies zullen in de randen altijd naar buiten werken en in de hoeken te kort zijn omdat je het rubber teveel moet oprekken.

En het meest belangrijkste is de pees die er in moet.
                                Vorm deze eerst puur op de ruit zonder de rubber, zodat je ziet dat doe rond de gehele ruit er vlak op ligt, anders zak deze ook altijd maar tegenwerken.

Met 2 man is goed maar 3 is nog beter om langs de buiten kant voldoende druk uit te oefenen .
                                  Ik heb gemerkt dat de koord die je gebruikt toch wel van aanzienlijk belang is ,de gewone (vlas) geweven koorden glijden niet goed en kan je de rubbers beschadigen.
                                  Zo’n ronde geplastificeerde koord die men gebruikt om de was op te hangen , praktisch in elke supermarkt te verkrijgen verlenen zich hier ook vrij goed voor.
                                  [video]http://www.youtube.com/watch?v=Sq_0Qbhjfa8[/video]

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.