P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

  • Maker
    Discussie
  • Hey manne,

    Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

    Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 838)
    • Ok ik ga alles eraf doen
      Het beste met DECAPAN ???, Maar welke dan ???

      XXX

        Christoph, knap man :up:
        Ik zou zeggen zonder dorpels. Je moet eens volgende googelen ‘dp motorsport 3.2 sleeper’, is zowel van buiten als van binnen een ferm machien. De jouwe zal nog knapper zijn met de retro look :respect2:
        Je kan ook eens naar de site van dp motorsport gaan zien http://www.dp-motorsport.de/
        Of deze site (ook via hen gevonden): http://www.federleichte-elfer.de/home.html
        De naam alleen al ‘Federleichte’ :relaxman:
        Alle respect en bewondering voor jouw werk hoor :respekt:

          Beter tig keer vragen aan de ervaren jongens hoor Christophe. Zo’n hoop tijd en toewijding wat je erin steekt, dan mag je ook eer hebben van je werk, dat het er over 10+ jaar nog steeds top uitziet! :hail:

            Heb het juist ook aan een andere carossier gevraagd, hij zei me ook om de lak goed ver weg te schuren, daar je anders kringen ziet achteraf
            Toch eens over nadenken om alles eraf te doen ?????
            Bedankt allesinds manne

            Wim

              Dat was dus ook mijn opmerking geweest over dat lassen, dus een klein beetje uitleg aan hem..


              @Christophe
              , waar je gelast hebt op de deuren zie je dat de verf opwerkt door de warmte, en nu zul je dit wel wegschuren, maar vergeet niet dat waar de lak niet opgewerkt is, deze ook niet meer 100% vast zit, want dit trekt serieus door.
              Dus kan nu zuurstof bij, en zal dan niet lang houden na het spuiten.
              Dus mijn advies is minstens 20 cm blank te maken rond de gelaste plek.

              Als je de plekken gaat uitschuren moet je dit secuur doen zodat je eigenlijk ij de oude laklagen geen overgangen meer voelt, anders heb je na een half jaar spiegeleieren in je lak zitten.
              Dan elektrisch schuren met een excentrieke machine zeker niet doen, want dan zie je dus overal de aanzetten, en als je er langs kijkt zie je niks anders als golfjes in de lak.
              Nee manneke, een goede schuurplank nemen en met het handje schuren is de manier, dan worden die nu eens voor iets anders gebruikt. :mrgreen:

              Andere tips krijg je nog wel van mij, maar doe het nu goed, anders heb je een Porsche die alleen maar minder gaat worden in waarde, want dan gaat het een Kelly worden voor velen, en niet hetgeen wat jij in gedachten hebt.

                Christophe, ik volg dit al een heel tijdje en vind het heel knap wat je doet maar ik heb toch een beetje mijn bedenkingen. Ik wil helemaal geen afbreuk doen van je inzet, respect daarvoor, maar het komt mij juist niet goed genoeg over. Ik denk dat je er net iets te weinig finesse in legt. Als ik bv dat roestig gat zie in de achterbumper, net onder het raam, dat las je niet effe snel dicht, hier is meer aan de hand.

                Ik zou de twee achtervleugels er af nemen en vernieuwen. OK kost wat geld maar dan ken je tenminste ook fatsoenlijk aan het roestprobleem wat zich ongetwijfeld achter de spatborden schuil houd.
                Dit doet mij denken aan mijn eigen restauratie van mijn Kever Cabrio in de jaren negentig. Ook veel tijd ingestoken en dit was ook een juweeltje als hij af was maar na een paar jaar kwam de roestduivel terug opzetten, ik had er enorm veel tijd, en geld, ingestoken maar net niet die finesse die een auto echt af maakt. En dat is spijtig.

                Ik hoop dat je me dit niet kwalijk neemt. Nog maar eens, veel.. :respekt: :respekt:

                  Dacht dat niet te doen Wim, enkel waar de fouten zitten in de lak en de gerepareerde stukken héél goed uitschuren, mastiek trekken , spuitmastiek zetten, grondverf en spuiten
                  Dacht ik
                  Moest ik het eventueel doen, Moet ik dan een exentriche schuurmachiene nemen ??
                  en met welke korrel ??
                  Dan eventueel koud metalisatie er op ??, dan spuitmastiek ?? grondverf en lak ???

                  Wim

                    Ga je de carrosserie nog compleet blank maken voor je hem laat spuiten. 💡

                      De spatborden afgenomen
                      Ziet er er heel goed uit onderin

                      301.jpg

                      303.jpg

                      304.jpg

                      305.jpg

                      Weet er iemand hoe ver de gaten moeten uiteen liggen voor de originele spiegels ??
                      Deze zijn vandaag besteld

                        Vandaag het groot gat onder de achterste venster achter de bestuurderskant toegelast
                        De gaten van de vroegere spiegels toegelast

                        294.jpg

                        295.jpg

                        296.jpg

                        298.jpg

                        299.jpg

                        300.jpg

                          Zoals hij er nu bijstaat, ziet hij er met zijdorpels wat voller/completer uit. Maar als je die AF fotootjes ziet (hoe hij moet worden ongeveer), dan ziet hij er zonder dorpel veel beter uit.

                          Ofwel, +1 Zonder dorpels!

                            Heb het ook al gezien
                            Precies wel hé

                                Gaatje gevonden
                                257.jpg

                                258.jpg

                                15 reacties aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.