P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 P-Virus heeft toegeslagen RS 1973 Replica

• Maker
    Discussie
  • Hey manne,

Ik ben nogthans niet ziek, voel me niet mottig, heb nogthans geen rode plekken op mijn vel,
    maar toch zegt die van ons dat ik een VIRUS te pakken heb 😯
    Ik ben er sterk aan aant denken om een RS-replica te maken
    Ik ben er al even mee bezig (ongeveer een maand), maar als ik aan iets denk zal dat er snel komen
    Zo ben ik nu eenmaal :engeltje:
    Elke dag ben ik de sites aant afschuimen opzoek naar een coupé
    Maar deze moet en zal van 1973 zijn (is mijn bouwjaar)
    Laatst heb ik er eentje gevonden (van 1973 en ingeschreven op de 9de maand)
    Ikzelf ben van 08.09.1973
    Nu wil da lukken dat deze van 09.1973 ingeschreven is
    De P is omgebouwd naar een later model( zoals altijd dus)
    Dus wel een beetje werk aan
    Morgen ga ik naar de P kijken en neem heelwaarschijnlijk de aanhangwagen mee
    Ik heb nu een staanplaats gekregen van de buur (gratis), komt juist goed uit
    De kever gaat de deur uit (verkocht aan een vriend), beetje hartpijn, maar als hij hem moe is zal ik deze wel terug kopen
    Ik heb vorige week al 2 verstralertjes op de kop kunnen tikken( daar is het mee begonnen)
    De stukken om hem te herbouwen, dat is iets anders
    En de velgen ook (zou fuch replica’s willen zetten)
    Maar waar kan ik deze goedkoop vinden ???
    Hopelijk kan ik vanaf morgen een nieuw draadje maken over mijn RS-replica ???
    In alle geval al dank aan de mensen die mij hier mee gaan helpen om de stukken te vinden en om ze eventueel korter bij huis te brengen
    Want stukken vind je overal versprijd in Belgie en Nederland

Grts, Christophe

15 reacties aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 838)
    • Ferme pillekes da gij pakt precies!!!!

Ja op het gemakske
        Eerst nog Fu :censored: ing BTW aangifte maken
        Dan hopelijk patat erin vliegen

:applaus: gang af vrouw content en nu erin vliegen :first:

XXX

Diene laatste fot, Nice and Shiny :respect2:

8) 😯
              Een bestellingske… :first:
              Ben zéér benieuwd naar het vervolg!

Mijne gang is ook af
                Madam weer content se :salut:
                Nu kan ik er stillekes invliegen

Vandaag zijn mijn stukken toegekomen

Voorbumper
                  32.jpg
                  Stukken van bij Rose-Passion
                  33.jpg

35.jpg
                  2de hands gekocht
                  38.jpg
                  Velgen
                  39.jpg
                  Morgen normaal gezien de stukken van bij Van Kessel

Een mooie stukje tekst uit het artikel :up:

After experiencing this first hand, I finally knew what every 911 owner had been talking about: the noises, the cornering speeds, brakes, and the glances from pedestrians filled with envy and desire—its my mission to own these qualities for life.

If you put my feet to the fire, I’d opt for a late ‘70s to ‘80s 911 SC. Yes, the classic Porsches ooze charm and sophistication, and yes, modern models are a favorite amongst valet parkers in Hollywood, but there is something so brutally pure about the construction of the SC. It simply begs me to own it and drive it—not just to drive to work but to go long distances and discover new experiences on winding country roads. Hell, if I pour in a little elbow grease, I can take it to the track and one day even compete at Le Mans—this may be too optimistic, but you get my point.
                    :first:

[quote=”deepee” post=144686]What’s One Car You Could Own for the Rest of Your Life?

lies hier het vervolg van het artikel over een ‘73 911 2.7L RS

😯
                      Die voorbumper staat momenteel op de gele Targa…

What’s One Car You Could Own for the Rest of Your Life?

lies hier het vervolg van het artikel over een ‘73 911 2.7L RS

Hey Christophe,

Die voorvleugels zijn helemaal niets zo slecht hoor… Heb er al ergere gezien!
                          De rotte plekken zijn tamelijk “eenvoudig” nieuw te maken dus zeker niet weggooien die flankjes! 🙂

Verder ben ik benieuwd naar de pasvormen van al dat nieuw spul… Héél veel succes & hou ons op de hoogte!

[quote=”Christophe P” post=144661]Kamaraad van mij is een fijne carrosier / plaatslager
                            De motorkap kan hij ook hermaken naar een F-model met een nieuwe plaat.
                            Gene kleine kak dieje man :applaus:[/quote]
                            Alleen vraag ik me af wat het gaat kosten om een kofferdeksel/motorkap
                            volledig na te maken met alle verstevigingen inbegrepen 🙄
                            Gaat het verschil tussen nieuw origineel en nagemaakt zo groot zijn ?

23.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

27.jpg

28.jpg

29.jpg

31.jpg
                              Heb oude stukken gekocht
                              Kofferdeksel en 2 vleugels
                              Ze zijn te ver heen om er nog iets goed van te krijgen

Denk dat ze zullen dienen als voorbeeld en dan in de tuin belanden (zandstralen, laten roesten en vernissen)

Kamaraad van mij is een fijne carrosier / plaatslager
                                Ik heb een reparatiestuk besteld voor de pinkerkast aan de vleugel
                                Bij Rose-Passion hadden ze er maar één in stock voor de rechterkant
                                Hij gaat deze in spiegelbeeld bijmaken en alle twee onder mijn bestaande vleugels zetten
                                De motorkap kan hij ook hermaken naar een F-model met een nieuwe plaat
                                Gene kleine kak dieje man :applaus:

XXX

En nu foto’s hé, glijk een stappenplan van de ombouw :applaus:

15 reacties aan het bekijken - 781 tot 795 (van in totaal 838)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.