Pakket uit USA

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Pakket uit USA

• Maker
    Discussie

• bladerunner
    Deelnemer

Ik wil via Ebay iets kopen in de States, pakket heeft volgende afmetingen.

125cm x 100cm x 15cm en weegt +/- 15 kg

Verkoper informeert in Amerika en krijgt prijzen rond de 900 dollar verzending naar België. 😯 😯 Ik heb ook het idee dat hij liever verstuurd binnen de USA.

Ik informeer hier bij FedEx, TNT en kom ook op +/- 750 euro ex BTW

Dit alles via luchtvracht en binnen 5 dagen hier maar het mag voor mij maanden duren, via de boot, als die verzendprijs maar lager is. Maar ik vind niets of niemand die dit kan verwezenlijken.

Iemand tips? Of iemand een goede kennis in de States die evt. het pakket wil ontvangen en wel meer moeite wil doen om dit goedkoper in België te krijgen?

HELP!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
      • Probleem is dat het volumegewicht op bijna 38 kg uitkomt.
        Ik zal dat morgen ook eens berekenen Luc 😉

William, jawel, heb hem gebeld maar hij doet dit niet meer. Ik begrijp hem wel, hij kent mij ook niet hé en dan zomaar iets van iemand in uw container steken. Niet iedereen is ter goeder trouw.

Luc
            Heb je nog niet geïnformeerd via Marc Lenaerts van Californië import in Olen.
            Die kan dat wel mee laten komen met zijn auto’s denk ik.

Bedankt maar deze heb ik ook gecontacteerd. Zij doen ook verzending via FedEx met luchtvracht en komen op dezelfde prijs uit.

Ik heb nu nog eentje gevonden http://www.usa2ned.com/ en hier wacht ik nog op antwoord maar hier zou de prijs wel beduidend lager liggen omdat zij containers vullen en via de boot naar Nederland sturen, wachttijd +/- 8 weken.
              Afwachten op hun offerte.

Is dit misschien een optie?
                http://www.usa2you.nl/

[quote=”Herman911″ post=247999]Evenzeer America first lijkt me :bounce: :think:[/quote]

Wees maar zeker, Trump heeft zijn werk gedaan want er staat net hetzelfde object, weliswaar in gebruikte toestand, te koop voor veel minder maar deze verkoper wil niet naar Europa sturen, enkel binnen zijn eigen redneckland en dat heeft hij duidelijk laten weten. :what:

USPS is geen oplossing, afmetingen van pakket zijn te groot,
                    klassieke koerierdiensten (UPS, DHL, FEDeX, TNT,…. ) zijn zeker niet goedkoop
                    Andere mogelijkheid: internationale transportbedrijven/traders

Je kan eventueel proberen via Dockx-logistics… gedeeld containertransport. Kosten worden gedeeld door verschillende opdrachtgevers.
                    Informeren kost niets….
                    http://www.dockx-logistics.be/nl/groupage-lcl.html

of via
                    http://www.mainfreight.be/service_center/verenigde_staten/air_en_ocean_freight.aspx

Info vragen staat vrij, en een plaatsje in een container voor een platte rechthoekige doos is eenvoudig te vinden….
                    Succes met de zoektocht!

Evenzeer America first lijkt me :bounce: :think:

735 euro :think:

735 dollar ex BTW, pardon, volgens mij noemen ze dat ‘Amerika first’ :bounce:

als ik iets van de USA laat opsturen dan is het steeds via USPS, word steeds verzonden met tracking nummer zodat je het altijd kan volgen en het is steeds netjes afgeleverd geweest, heb wel altijd import-tax aan mijn broek, maar dat is normaal… :popcorn:

Ja FedEx, zeer vriendelijke man aan de lijn die me het goedkoopste voorstelde. 735 ex BTW

Hey Bladerunner,

vorig jaar nog een elektrische gitaar gekocht in US…Gitaar kostte 700 dollar, 179 dollar aan FedEx shipping and handling betaald voor levering in Belgie. Pakket lijkt sterk overeen te komen met gewicht/afmetingen van jou.

Ik heb wel nog import kosten (84 EUR) moeten betalen achteraf hier in België, maar dan nog ligt dat ver onder wat jij betaalt…

Heb je een invoice van wat je daar gekocht hebt ? wat is de waarde van de aankoop ? al eens contact opgenomen met FedEx ?

https://www.fedex.com
                                Service type: FedEx International Economy

North Carolina tot in Mol (2400)

Maar ik wil dit best ergens anders in België of Nederland ophalen. 😎

[quote=”bladerunner” post=247938]
                                    Iemand tips? Of iemand een goede kennis in de States die evt. het pakket wil ontvangen en wel meer moeite wil doen om dit goedkoper in België te krijgen?
                                    [/quote]

Van waar in de States naar waar in Belgie wil je het verzonden hebben ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.