pakkingset 3.6l

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 pakkingset 3.6l

  • Maker
    Discussie

  • regal
    Deelnemer

      Weet iemand wat een pakkingsetje zowat zou kosten, welk merk best te gebruiken?
      Ben nieuw lid sinds vorige maand, en trotse 964 c4 eigenaar geworden.

    6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
      • Voor het plaatsen van zo’n pakkingset moet de motor dus uit elkaar gehaald worden (kleine revisie), wat is de kostprijs ervan (inclusief werkuren)? En ben je dan gegarandeerd olielekvrij, of bestaat de kans dat de motor dan op andere plaatsen begint te lekken?
        Mvg,
        Dominique

          Zoals Stefx zecht kunnen ze de cilinders uitfrezen en een O ring plaatsen . Ik heb dat bij mijn wagen laten doen en deze is nu perfect dicht zelf na 12000 km .De dichtingen van de kleppen hebben ze ook meteen gedaan en de motor loopt nu perfect .Bij mij hebben ze dat bij LE cars te Baasrode gedaan (tevens sponsor hier )en ik ben nu zeer tevreden over het geleverde werk. Succes .

            Het probleem is niet op te lossen enkel met een pakkingset vrees ik

            In principe moet je nieuwe cilinders steken van het later type. Deze hebben een uitsparing waar de dichtingsring in past.
            Je kan ook je huidige cilinders laten uitfrezen zodat de dichtingsring erin past.

            Er zijn ook bedrijven die er een platte ring tussen plaatsen wat van de cilinder “afvijlen”

            Hou ons maar op de hoogte van je ervaringen…

              [quote=”regal”:307c8ih8]Ja inderdaad van de eerste maand 1991, lekte vrij veel. Heb nu zopas 2 kleine half ronde stukjes (koper) in uitlaat gevonden. Een idee vanwaar deze zouden komen?. Zat al een tikkend geluid in bij stationair draaien. Ja dat zal motor opendoen worden 🙁 en reviseren.
              Bedankt voor de info dat er pakkingen voor bestaan, had hoort dat het meeste aan die motor met pasta afgedicht werd
              mvg regal[/quote]

              Het lekken van de olie wordt opgelost nadat de pakking is aangebracht. Als je deze ingreep laat uitvoeren laat dan tevens de bourage ring vervangen want die zorgt ook voor olie lekken. Kostprijs van dergelijke bourage ring is te verwaarlozen, motor is er dan toch uit en dan kan dat in één moeite.

              Hetgeen me verontrust is dat je schrijft dat er stukjes (koper) in de uitlaat zijn gevonden. Om hierover meer info te hebben zou je best de olie eens volledig moeten aflaten en kijken of er metaal restanten in de olie zitten.

              Het afdichten met pasta is niet de juiste manier, ik weet dat het wordt gedaan maar dat zijn lapmiddelen. Ben je van plan om met de wagen te blijven rijden laat het dan degelijk herstellen.

              Succ6

                Ja inderdaad van de eerste maand 1991, lekte vrij veel. Heb nu zopas 2 kleine half ronde stukjes (koper) in uitlaat gevonden. Een idee vanwaar deze zouden komen?. Zat al een tikkend geluid in bij stationair draaien. Ja dat zal motor opendoen worden 🙁 en reviseren.
                Bedankt voor de info dat er pakkingen voor bestaan, had hoort dat het meeste aan die motor met pasta afgedicht werd
                mvg regal

                  [quote=”regal”:1ukqmz4l]Weet iemand wat een pakkingsetje zowat zou kosten, welk merk best te gebruiken?
                  Ben nieuw lid sinds vorige maand, en trotse 964 c4 eigenaar geworden.[/quote]

                  Ik vermoed dat je een model 964 hebt gekocht 1989/91 omdat je over dat pakkingsetje begint. Een bekend fenomeen bij deze Porsches omdat de eerste jaargangen “cylinder heads” gemonteerd waren zonder pakking. Hierdoor begonnen al deze modellen vroeg of laat olie te lekken.

                  Het probleem werd opgelost door Porsche eind 1991 door kop pakkingen te plaatsen. Eigenaars die destijds deze pakking niet hebben laten plaatsen geven uiteraard het probleem door aan de volgende eigenaar.

                  Nu wat betreft je eigenlijke vraag omtrent de kostprijs die valt best mee wat betreft de pakking, destijds heb ik omgerekend +- 30 euro voor een dergelijke set betaald, nu zal dat iets meer zijn misschien.
                  De pakking is de kost niet, wel de werkuren, tenzij je het zelf wenst te doen.

                  Tevens zou ik zeker indien er nog geen pakking is geplaatst eens kijken of er wel een ventielkit geplaatst is. Dit is veel belangrijker dan je koppakking omdat dit ook één van de probleempunten was destijds van de 964 – 1989/91 en je hierdoor ernstige motorschade kan oplopen als dit setje niet geplaatst is.
                  (Locatie: Deze distributiekoeling loopt van de luchtfilterkoeling naar de distributieverdeler)

                6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.