Panamera in Top Gear

Home Forum Zeverhoekje Panamera in Top Gear

• Maker
    Discussie
  • Heeft iedereen de Panamera gezien in Top Gear? Zoniet, hou er rekening mee dat tot nu toe de heruitzendingen al steeds op een andere dag geweest zijn!! De eerste werd de vrijdag heruitgezonden, de tweede op een woensdag, en ik geloof dat deze derde uitzending zelfs vanavond al heruitgezonden wordt! Maar van dat laatste ben ik niet geheel zeker…

In ieder geval waren ze toch zeer positief over de wagen, waar ze uiteindelijk toch een zeer deftige testrit mee kunnen maken hebben. Behalve Clarckson … uiteraard… En wat een interieur!! Nice…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • wat de opmerking betreft over ‘tegen het hoofd stoten’, door een te opvallende wagen te kopen, heb ik soms het gevoel dat Porsche hier enigszins rekening mee gehouden heeft. Wat wat men ook mag vinden qua looks, wat men met zekerheid mag stellen is dat het design en de ‘visual impact’ vrij braaf is… Ik denk dat men dus zeker zich primair gericht heeft op een meer conservatief publiek… en gezien de gemiddelde leeftijd van klanten die dergelijke wagens (‘gezinswagens’, en van deze prijsklasse!) kunnen permiteren, zeker vanuit marketingstandpunt de beste keuze… En we weten allemaal dat zelfs bij een ’emotioneel merk’ als Porsche, de marketingoverwegingen al jaren de bovenhand hebben in elke beslissing die genomen werd!! De aandeelhouders moeten nu eenmaal happy zijn, niet de klanten, nietwaar?! 😈

Anoniem

[quote=”porschky”:2qypx4tt]… de waardevastheid van de Panamera verkiezen… ook met diesel….[/quote]
        Da’s volgens mij een beetje voorbarig. Kijk maar naar de Cayenne-prijzen. Die zijn ook niet zo waardevast als men wel zou willen. Een X5 of ML is even waarde-“vast” als een Cayenne.
        Ik denk dat waardevastheid dezer dagen niet meer eigen is aan Porsche, niet meer sinds de 996 en Boxster er is. Behoudens enkele exclusieve modellen, maar dat bestaat ook bij andere merken.
        Doch, dit alles terzijde, zou ik ook wel eerder voor de Panamera kiezen ipv de 7-reeks. Maar ik vrees dat velen die dergelijke wagens (kunnen) kopen, toch voor de klassiekers (7-reeks, S-klasse, …) zullen gaan om hun klanten/werknemers/… niet teveel voor het hoofd te stoten.

het zal vermoedelijk geen kwestie van ‘durven’ zijn, maar van ‘moeten’! De verkoopcijfers van diesels, ook in dat prijsgamma (7-reeks, S-klasse, A8,…) zijn van die aard, dat je die potentiële markt niet wil weggooien. Want laten we eerlijk zijn, toen ik onlangs in een BMW-garage was, zag ik de nieuwe 730 diesel staan… en het prijskaartje was weer typisch op zijn Duits: ‘vanaf’ 68000 euro… maar prijs tentoongesteld model: a whopping 106.000 euro, ladies and gentlemen 😯 😯 😯 Met alle respect, de nieuwe 7 is best wel mooi, zal best wel lekker rijden… maar als ik 100.000+ euro aan een wagen uitgeef, zou ik ook liever het prestige en de waardevastheid van de Panamera verkiezen… ook met diesel. De stap is gezet met de Cayenne, en de eerste indicaties qua verkoopscijfers in Europa zijn (de crisis in acht genomen) best bevredigend (al valt de verkoop in de US wat tegen, omdat de prijs van benzine weer gedaald is, en alle Amerikanen weer krampachtig vasthouden aan hun benzinemotoren). Dus de Panamera zie ik bijna met zekerheid in een tweede moment met een diesel komen, hybride eveneens…

ken

gelukkig dat smaken verschillen 8)

hij komt er idd ni slecht uit de testen uit, de vraag is of Porsche er ook een diesel zou durven inleggen….

Met de beste wil van de wereld, t blijft een lelijk ding. (naar mijn smaak)

Binnenin => prachtig, maar verder…

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.