Panamera S e-Hybrid

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Panamera Panamera S e-Hybrid

  • Maker
    Discussie

  • david
    Deelnemer

      Tja, midden 2012 heb ik mijn 997 als DD weggedaan (dank u Di Rupo).

      Sindsdien wat “oudere” modellen uitgeprobeerd ter compensatie, maar op een of andere manier, werkt dit voor mij minder.

      IK WIL ELKE DAG *porsche RIJDEN :driver: !!

      Alzo, ben ik al enkele maanden aan het twijfelen om mij toch een 991 C4 aan te schaffen.
      Maar ja, dan krijg ik wel het gevoel dat ik zelf het begrotingstekort uit de wereld aan het helpen ben. 🙁

      Uiteindelijk beland ik dan altijd bij de Panamera S e-Hybrid.
      Persoonlijk geloof ik niet echt 100% in heel het hybride verhaal, maar 71gr vs. 203gr CO2 is toch wel een game-changer, niet? Daarnaast sta 50% van de tijd toch in file, dus heb ik elke dag de mogelijkheid om daadwerkelijk ‘electrisch’ te rijden.
      En de wagen kan ook als gezinswagen dienen. Hoe ik niet steeds met de SMAKS te rijden 😳

      Oh, had ik al de 416 paardjes gemeld 😀 😀 😀

      Ik ga nu wel een test rit doen en ik zal hopelijk wel onder de indruk zijn, maar hoe rijdt ie nauw in het echt bij dagelijks gebruik?
      Dus bij deze pols ik even of hier op het forum misschien ‘ervaringsdeskundigen’ zitten welke hun ervaring willen delen alvorens ik mijn spaarcentjes boven haal.
      (god, wat is ie duur zeg :censored: )

    1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Ik heb even geleden ook die oefening gedaan en overwogen om de e-hybrid als DD te gebruiken. Ik heb er ongeveer een dag mee gereden met wegen die ik regelmatig doe, snelweg, binnenweg, gewone wegen. Ik was niet helemaal overtuigd om volgende redenen:
        Electrisch rijden is wel beperkt, opladen best via 380v en niet 220v want dat duurt lang.
        Op zich rijdt een pana fantastisch maar bij deze hebben ze een soort weerstand in het gaspedaal ingebouwd bij het overschakelen van electro naar verbranding. Dit vond ik storend en de vorige pana hybrid had dit niet, die was beter.
        Dan omwille van mijn grillige agenda en verplaatsingen zou ik snel door de batterijen zitten wat maakt dat ik grotendeels benzine zou rijden (met opladenmodus). Ik vind als je kiest voor een hybrid dat je dit ook moet uitbuiten en je effectief minder moet kunnen verbruiken. In mijn geval van mijn testdag kwam ik uit op een gemiddeld verbruik van 11,8l, met een normale rijstijl, zeker niet sportief. Rekening houdend dat ik toch makkelijk 50.000 km per jaar doe, blijft dit toch nog aanzienlijk hoog.
        Ik was ook niet helemaal onder de indruk van het geluid van de motor.
        Het grote voordeel is en blijft wel de CO2 en het respectievelijke VAA,
        Maar rekening houdend met verbruik, aanschaf en gebruikskost was dit voor mijn een NO GO.
        Ik ben ervan overtuigd dat een 991 C4 of C2 met daarnaast een gewone 2.0 diesel als DD in zijn geheel een goedkopere oplossing zou zijn. DD gewone auto en daarnaast de Porsche voor de luxe-km…
        Maar dit alles is uiteraard mijn persoonlijke ervaring met mijn persoonlijk patroon van verplaatsingen dus misschien dat het voor jou wel klopt.

      1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.