Paradis Saint-Tropez

Home Forum Porsche Uitstappen Paradis Saint-Tropez

• Maker
    Discussie

• PDS
    Deelnemer

Zijn er hier die naar Porsche paradis Saint-Tropez gaan ?
      Is op 9en 10 oktober

Wij zouden wel graag willen gaan met de *porsche
      Sowieso vlieg ik anders over en weer …. Want ben wat bang van zo een lange rit in die spartaanse kar. (Anders 997 turbo s cabrio van ne vriend lenen 😳 )

Zou leuk zijn met een hele bende :happydance:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
      • Nice story :first:

Is precies een fantastische trip geweest mush ! :up:

Precies veel dezelfde auto’s van vorig jaar.
            Die oranje 911 vind ik super.
            Ik vind inderdaad dat je niet alleen voor de Porsches mag gaan. Dan vallen de verwachtingen wat tegen. Omgeving blijft mmmm…

Wim

mooi verslag Bart. :up: :up:

Bedankt Mush -Zwarte pijl -Luc cabrio om ons te laten meegenieten .Mooi verslag ,en inderdaad je zou goesting krijgen om naar daar te trekken !

Mooi reisverslag met dito foto’s :first:

+1 mooi verhaal, krijg goesting (om is te gaan hé 😉 )
                    Als ik later ook zo oud ben en veel tijd heb, kan het dus ook nog !
                    Niet persé op u bedoeld hé Mush 😆

Mooi verhaal :up: :up: :applaus:

[quote=”luc993cabrio” post=181768]Hier nog wa bewijsmateriaal :first: :first: :first: [/quote]
                        Toch even aanstippen dat die (enige trouwens) Cola Zero op tafel van ondergetekende was :mrgreen: :happy:

[quote=”luc993cabrio” post=181768]Hier het bewijs dat we op latere leeftijd (80+) ook nog van onze hobby kunnen genieten :popcorn: :popcorn: :popcorn: [/quote]
                        Ferme foto!! :respect2:

Het begon direct goed, we mochten niet meer op de parking want het was volzet, daarmee maar net buiten de omheining geparkeerd en direct prijs: een koppel die op zoek was naar hun eerste Porsche en die “mijn” kleur zo mooi vonden. Hun wijsgemaakt dat de kleur Calvé noemt Hun het verhaal gedaan en ja… ze vonden het mooi, ook al kunnen ze het (in theorie) niet bestellen.

Deze was een remake van de Club Coupé veronderstel ik want voor zover ik weet waren de 13 exemplaren allen … euhm… coupé’s :sarcastisch

Eén mijner favorieten:

Prachtig gerestaureerd, tot je wat dichter begon te kijken:

De witte was de netste, maar geen van allen had correcte passingen noch mooie lijnen:

Funky kleurke:

Nee Mushroom en TOTMBO, nee!!:

Ne Juub met vollederen zetels 🙁 en een echte Club Coupé:

Nog steeds mijn favoriet, de 997 Sport Classic:

Niet echt mijn ding, maar misschien wel iemand anders’:

40 jaar Indisch rood:

Een partij dikbillen:

En een roedel GT3’s:

De witte OEM achterlichten voor een 991:

En nog een oudje:

That’s all folks!
                          ‘t Was zeker de moeite. Niet speciaal voor de Porsches maar (imo) zeker voor de omgeving en de sfeer. Zeker toen de forumleden er ook waren :first: :drink:

De Jubi is een bom. Een sexbom zelfs!
                          Die auto is zo verschrikkelijk fantastisch dat er geen woorden zijn om het te beschrijven 😳

Hopelijk komt er geen foto van les gendarmes want ineens zag ik op een groot billboard mijn nummerplaat verschijnen met “Trop Vite” erbij vermeld 😕 :driver:
                          De wagen zelf was niet al te dorstig. 10 liter/100km op de terugweg. Aan een gemiddelde snelheid die toch menig wenkbrauw zou doen fronsen, zonder tegelijkertijd echt te overdrijven in snelheid vind ik dat zeer netjes.
                          De loketiste op één van de laatste péages maakte het verhaal af: Monsieur, quelle belle couleur sur votre voiture *luv

Ik was vol goede voornemens gestart en dacht een reisverslag te maken (omdat ik zelf geniet van de reisverslagen van anderen hier te lezen), echter hebben slechte internetverbindingen het anders beslist.
                            Bij deze alsnog een beknopt reisverslagje…

Er was geen haast bij dus we gingen in 2 dagen rijden. Er werd gekozen voor een B&B in Mérindol-les-Oliviers. We waren niet teleurgesteld: mooie kamers, quasi splinternieuw, redelijk design spul en een knap uitzicht…

Zoals jullie zien was er nog redelijk wat plaats tussen de auto en dat boompje 😈
                            De uitbater was ne kenner precies “Da’s een speciale versie hé?? Da’s zo ne 50-jaar Porsche toch??” :respekt:

‘s Anderendaags na een lekker ontbijt koers gezet naar de Mont Ventoux. Eventjes spande het want daar ik niet graag tank had ik dat weer maar uitgesteld tot ik in volle afdaling de beruchte “trekt uw plan —” streepjes zag staan op de BC. Met misschien nog een 8-tal km te gaan vonden we dan toch nog een benzinestation.
                            Hier zien we het model van dienst op ongeveer een kilometer van de top van de Mont Ventoux:

En hier op de top zelf :mrgreen: , allezja, als je goed kijkt toch ;):

Na de Mont Ventoux ging het dan richting St-Maxime alwaar we een andere B&B geboekt hadden, iets minder nieuw, minder design, maar imo nog steeds een aanrader. Dit was het zicht vanuit de kamer:

Eens uitgeladen en gesetteld terug weer het hok in om kms af te malen. In Le Lavandou zag ik deze oude liefde welke TOTMBO bekeerde van “ik zie niet graag een witte camionette” tot “da’s best wel mooi een witte camionette, of nee, da’s eigenlijk heel mooi” 😉

Terrasjes werden gefrequenteerd in snel tempo, met TOTMBO in stijl “geaccesoiriseerd” :happy: :sarcastisch :

Na een goede nachtrust moest het dan maar eens gebeuren: te bezoeken circuits schrappen :first:
                            De tocht naar Monaco werd aangezet, via de binnenwegen natuurlijk, a ja.., en als ‘t effe kan ook met zicht op ‘t water. De D559 gaf dat allemaal. Tussen St-Raphaël en Cannes stootten we ineens op een stukje Rocky Mountains. Paste eigenlijk totaal niet bij de andere scenery die we al gewoon waren van te zien en sterkt me alleen in mijn overtuiging dat die bergen gemaakt zijn van pannelatjes, kippegaas, krantenpapier en gips, dit allemaal om de domme toeristen te verwonderen 8)
                            Eén grote scam dus, al die bergen, en dit was duidelijk een deel dat gefabriceerd was om in Amerika neer te poten maar om één of andere reden in Zuid-Frankrijk terecht gekomen was:

Eens in Nice besloten we dan toch om het resterende stuk de GPS te volgen want Nice was een ramp, bovendien werd de kustweg een onontwarbaar kluwen en daar we Cagnes sur mèr dan toch al gepasseerd waren (waar ik in mijn prille jeugd verschillende keren geweest was) mocht het vooruitgaan.
                            Anyway, het circuit van Monaco kan afgevinkt worden (ook al reed ik net achter een auto van de rijschool :bounce: )
                            https://www.facebook.com/video.php?v=10205102435107595&l=7860209055106566883

Port Grimaud werd ook nog aangedaan. Port Grimaud is het Venetië van Frankrijk maar dan met echte boten ipv die gondeltjes 😉

Volgende post: Porsche Paradis zelf…

Ik was vol goede voornemens gestart en dacht een reisverslag te maken (omdat ik zelf geniet van de reisverslagen van anderen hier te lezen), echter hebben slechte internetverbindingen het anders beslist.
                              Bij deze alsnog een beknopt reisverslagje…

Er was geen haast bij dus we gingen in 2 dagen rijden. Er werd gekozen voor een B&B in Mérindol-les-Oliviers. We waren niet teleurgesteld: mooie kamers, quasi splinternieuw, redelijk design spul en een knap uitzicht…

20141007_182531.jpg

20141007_182555.jpg
                              Zoals jullie zien was er nog redelijk wat plaats tussen de auto en dat boompje 😈

‘s Anderendaags na een lekker ontbijt koers gezet naar de Mont Ventoux. Eventjes spande het want daar ik niet graag tank had ik dat weer maar uitgesteld tot ik in volle afdaling de beruchte “trekt uw plan —” streepjes zag staan op de BC. Met misschien nog een 8-tal km te gaan vonden we dan toch nog een benzinestation.
                              Hier zien we het model van dienst op ongeveer een kilometer van de top van de Mont Ventoux:

20141008_105223.jpg

En hier op de top zelf :mrgreen: , allezja, als je goed kijkt toch ;):

20141008_110121.jpg

Na de Mont Ventoux ging het dan richting St-Maxime alwaar we een andere B&B geboekt hadden, iets minder nieuw, minder design, maar imo nog steeds een aanrader:

20141008_142439.jpg

Eens uitgeladen en gesetteld terug weer het hok in om kms af te malen. In Le Lavandou zag ik deze oude liefde welke TOTMBO bekeerde van “ik zie niet graag een witte camionette” tot “da’s best wel mooi een witte camionette, da’s eigenlijk heel mooi” 😉

20141008_170120.jpg

Terrasjes werden gefrequenteerd in snel tempo, met TOTMBO in stijl “geaccesoiriseerd” :happy: :sarcastisch :

20141008_170808.jpg

Straks…
                              The real deal…
                              Stay tuned!

prachtige auto’s, die nieuwe targa *luv , staat nu al in het rood, groene jongens zullen het ni graag zien :ass:

XXX

Bedankt voor’t delen, staat precies veel lekkers tussen :up:

Ik zou zweren dat ik daar een Mod van het forum zag :popcorn:

StTropes2014045.jpg

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.