Parkeersensoren achteraf in te bouwen?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Parkeersensoren achteraf in te bouwen?

• Maker
    Discussie
  • Heren,

Ik ben vrij nieuw hier en weet niet goed wat doen, ofwel nu een 997 turbo kopen (niet F/L), ofwel een 997S F/L … 🙁 Ik heb 2 mooie turbo’s zien staan in duitsland met resp. 12000 en 18000 km, beide in porsche garage. Korterbij in Duitsland staat dan weer een prachtige zilvergrijze S F/L met alle opties die ik wil behalve heeft deze geen parkeersensoren. En vermits de vrouw hier misschien wel is mee op de lappen gaat is dit wel een must. Nu is de vraag of dit achteraf in te bouwen is met de originele sensoren of gaat dit uberhaupt niet? En wat zou zoiets kunnen kosten?

Thanks!

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Uiteraard kunnen originele Porsche sensoren geplaatst worden maar die zijn ontzettend duur. Ongeveer 500 euro bij PA niet geplaatst.

De parkeersensoren van Easy-Park zijn volgens mij de mooiste om nadien te laten plaatsen, heb een kennis uit Nederland die zijn wagen heeft laten doen, komen mooi gelijk met bumper en in de kleur van de wagen, mooi werk.

Hier heb je de website maar in België zul je ze ook wel kunnen krijgen vermoed ik.
      Klik hier

De goedkoopste manier als je geen gaten in je bumper wil zijn de speciale plaathouders met ingebouwde sensors. Nadeel is dat deze geen zijdelingse waarschuwing geven en bij aanrijding door iemand met trekhaak vrees ik dat ze sneuvelen.

Je hebt ook Europese kenteken plaathouders met achteruitrijcamera, 89 euro.
      Klik hier

of achteruitrijspiegel met parkeersensoren en videocamera, 179 euro.
      Klik hier

Zelf ben ik zo geen voorstander van een achteruitrijcamera. Ik heb zelf een wagen die er origineel mee uitgerust is en het geeft toch altijd een vertekend beeld omdat het breedhoek zicht is. Uiteraard is het gewoon worden, maar de piepertjes geven toch meer zekerheid vind ik, tenzij je camera en piepertjes hebt

het topic herlezen… het zijn overigens zwarte op een zwarte auto, of ze deze snel en standaard kunnen inbouwen in bvb een gele auto weet ik niet…

Ik heb dit ook achteraf laten doen op mijn GT3 (niet origineel te krijgen) en het ziet er perfect uit, niet te onderscheiden van origineel en dus zeer tevreden van. (Porsche Knokke). Kost zal idd iets van een 3-500€ zijn, exact kan ik het niet zeggen want heb nog enkele zaken laten doen dan.

groeten
          René

Merci voor de info allemaal! Blijkbaar toch niet zo eenvoudig achteraf en je kan natuurlijk moeilijk iets after market erop gaan plakken, niet zo’n tof zicht dan 🙂 Enja @ audiotronics, het is niet simpel hé… Ik denk dan dat een S eerder een wagen is waar je wat meer kilometers mee kan maken en een turbo eerder sporadisch te gebruiken is. Aan de andere kant denk ik dat de turbo beter zijn waarde houdt en toch nog wat exclusiever is want als de 998 uit is zijn beide natuurlijk verouderde modellen hé 😉

Honderden alternatieven voor maar de meesten zijn helaas rommel en “piepen” pas als ge tegen een paaltje hangt. Ik heb er vroeger veel gemonteerd maar telkens vond ik het ofwel niet goed werken zoals het moest ofwel een afschuwelijk zicht. Een veel betere optie maar ook veel duurdere is een achteruitrijcamera plaatsen. Alleen vrees ik dat het in combinatie met een PCM van porsche een duur ding gaat worden (al op een cayenne gedaan en de module alleen was toen iets van een 400 euro 😥 )

Je zit dus met hetzelfde probleem 😀 997 turbo (geen F/L) of carrera F/L ❓
              Maak maar eens een keus?
              http://home.mobile.de/home/fahrzeuge-baumann-vertriebs-gmbh.html

Anoniem

Heb dat op mijn Vito laten doen, ben niet echt tevreden 😕
                Orig lijkt mij toch net iets beter.
                De orig zijn op de bumper gekleefd (heb hier nog eentje liggen).Wel een uitdaging om deze te verbouwen.

De aftermarket parkeersensoren zijn nooit zo mooi geïntegreerd als originele, zoals Bert V. al aanhaalde. Deze van Bosh zijn kwalitatief wel zeer goed, en als je ze in koetswerkkleur laat schilderen zal het wel nog meevallen (zal enkel niet helemaal vlak zijn) van uitzicht.
                  Om effectief de originele sensoren te gaan inbouwen lijkt mij een omzichtige, en dure grap, maar om zeker te zijn best eens raad vragen bij de dealer, misschien valt het nog mee 😉

Succes ❗

Hallo,

Zoals Wim al kwam te vertellen bestaan er verschillende alternatieven op de markt.
                    De ene al wat beter dan de andere, persoonlijk heb ik er al van verschillende merken ingebouwd en meestal werken die dingen zeer goed. Enig nadeel van al deze aftermarket spullen is dat de meeste een klein beetje uitsteken ( een 2a3 tal mm ). De originele sensoren zitten meestal mee in de lijn van de bumper, deze bumpers zij dan ook fabriek af voorzien van gaten voor sensoren te plaatsen. Denk wel dat er aftermarket sensoren zijn die mits een beetje handigheid perfect vlak in te bouwen zijn, lijkt mij een leuke uitdaging!!

Gr Bert

Wim

Is achteraf goed in te bouwen. 💡
                      Kosten ongeveer 300 euro en 2 jaar garantie bij de meeste bedrijven.
                      Althans hier in Nederland.

Maar Google eens in België (parkeersensoren inbouwen)en denk dat je best veel te lezen hebt. 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.