pasm

• Maker
    Discussie
  • geeft pasm een beter rijcomfort, wie heeft er hier ervaring mee

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Anoniem

[quote=”ericbullet”:3c85t33c]geeft pasm een beter rijcomfort, wie heeft er hier ervaring mee[/quote]

Hallo Eric, nu pas Uw vraag gezien.
      Mocht je nog geen beslissing genomen hebben, kan ik je uit persoonlijke ervaring de optie PASM in combinatie met het Sportchrono pakket ten sterkste aanraden (997 4S).
      Doe eens een testrit je merkt zo het verschil.
      Echter enkel PASM alleen zou ik niet nemen, dat spreekt enkel, zoals Mich perfect uitlegde, op de vering, stijvere ophanging, 1 cm zakken en een stuk minder rijcomfort = harder, PSM reageert ook iets later, dat is wat het doet.
      Maar met Sportchrono is dat wel een andere ervaring, wanneer je op het gas gaat reageert de motor directer, remmen ietsje allerter, uitlaatklepjes open, GT3 gevoel!
      Extra voordeel van het sportchrono pakket, bij normaal weggebruik kan de PASM afzonderlijk worden uitgeschakeld maar je hebt wel nog de andere voordelen van de sportinstelling.
      Dus zoeken naar een 997 2/4 met een “S” erachter en” Sportpakket” zou ik zeggen., Succes!

hmmm, als je kan zoek dan een weg in de Walen. Ik denk dat er geen betere testwegen zijn dan daar.

Ik heb vorig weekend (en dit weekend opnieuw, cabrio staat beneden op de parking) een weekend doorgebracht in het zuiden van Wallonië. Amai nie mijne frak, aangenaam is anders hoor… zelfs de meeste provinciewegen zijn daar erger dan offroad rijden (bij wijze van spreken 😉 )

testrit zal het moeten uitmaken,mijn broer heeft een 996 en ik vindt dat deze toch heel comfortabel rijdt dus ben wel even benieuwd naar het verschil

Is het voor een 997?

hmmmm…ni zo zwart wit zien hoor…

…als ik het goed begrijp ben je in de running voor een 997 (non S), ik laat Cayman effe buiten beschouwing

Gedenk dat bij wederverkoop een PASM in de meeste gevallen toch een plus punt is…en ga je de 18″ of de 19″ wielen nemen? Met de 19″ ga je misschien toch beter voor PASM…zou toch ietsje beter de weg filteren in vgl met non-PASM

Maar test dat best zelf effe uit…zeker als je nieuw gaat bestellen…ieder heeft voorkeuren qua weggedrag…sommige mensen hebben een zwakke rug, of houden van comfort…mijn voorkeur voor een chassis is daarvoor zeker ni de uwe 😉

eigenlijk een overbodige optie dus,bedankt voor de snelle reactie bespaart me weer wat geld

PASM geeft tov een gewone ophanging geen beter rijcomfort, het is eigenlij ongeveer hetzelfde gevoel.

PASM laat daarentegen wel toe, de dempers in “Sport” stand te zetten waard oor de auto stijver wordt en directer reageert…de baan moet hiervoor wel van goeie kwaliteit zijn want het stuitert anders wel wat.

Conclusie => PASM is hetzelfde als een gewone ophanging, maar met een extra instelling 😉

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.