- Dit onderwerp bevat 3 reacties, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 november 2018 om 19:28
Ik ga mij een nieuwe Cayenne aanschaffen, dit zal mijn eerste Porsche worden. We twijfelden over een Macan of een Cayenne, na twee testritten hebben we besloten om voor de Cayenne te gaan. Nu is mijn vraag of ik de optie, PASM (1694€), beter zou nemen of niet? Als velg heb ik de 21″ Cayenne Turbo velgen genomen. Misschien is dat belangrijk in de overweging om PASM te nemen of niet? Ik ga nooit offroaden met deze auto, hij moet juist in staat zijn om op het strand een volgeladen normale remorque van +/-800kg voort te trekken. Ik ga de luchtvering als optie niet nemen. Ik had begrepen dat PASM niets veranderd aan de veerweg, maar dus enkel bij het activeren ervan de vering wat stugger laat reageren? Dus bij niet activatie werkt de vering zoals het zou moeten, of gaat de auto dan echt aan het deinen zoals bv bij een Range Rover met luchtvering? Bij activatie wordt de vering wat stugger, wil dit dan ook zeggen dat je bij niet activatie van de PASM niet sportief met een Cayenne zou kunnen rijden? Dat het dan allemaal wat te gevaarlijk wordt in de bochten en dergelijke bij sportief gebruik? Wie van jullie heeft een Cayenne met PASM en activeert die regelmatig bij normaal gebruik? Met normaal gebruik bedoel ik dus thuis-werk situatie en niet constant “koersen” op de openbare weg.
De éne verdeler zegt dat dit een must have is, de andere vindt dit niet echt nodig. Had al eens gekeken op dit forum maar dit topic niet echt gevonden? Graag jullie mening.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.