Passen 18″ velgen VORIG model op NIEUWE model Caye

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne Passen 18″ velgen VORIG model op NIEUWE model Caye

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Ik heb een nieuwe Cayenne besteld die in mei 2011 wordt geleverd .
      Ik kan van een vriend zijn velgen met winterbanden maat 18 overkopen .Het gaat om velgen van het vorige model .Mijn vraag is :passen velgen maat 18 vorig model op het nieuwe laatste model ?
      Het vorig model begon met velg-maat 17 ,die zouden zeker niet passen op het nieuwe model maar andere velgen-maten wel ?De ene zegt ja de andere neen .
      Alvorens ik de velgen over koop wil ik zeker zijn .Ik kan het ook niet uit proberen gezien ik de nieuwe wagen maar heb in mei .
      Hopelijk weten jullie het .

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • PT

Google is your friend : http://nl.wikipedia.org/wiki/ET-waarde

Anoniem

Bedankt voor het snelle antwoord .
          Het antwoord bij Porsche is ,neen dat gaat niet.Daarna zegt een verkoper me, ik denk wel dat het zal gaan .
          Kan je me iets meer uitleg geven wat Et waarde is .Heb vroeger al eens gekeken voor andere velgen op mijn 964 .Ik wou Turbo-velgen Speedline .Maar versta niet goed hoe dat in elkaar zit .Je hebt 2 maal de zelfde diameter vb 17 ,bij beide velgen is de bandenmaat gelijk ,neem nu 255 ,maar de ET-waarde is anders .
          Ja de meeste zullen het een domme vraag vinden maar wil het nu eens verstaan .

Best is bij Porsche zelf de velgbreedtes en ET-waarden opvragen en deze vergelijken met de velgen van je vriend. Ik denk dat ze bij Porsche je direct kunnen antwoorden.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.