PayCar..

Home Forum Porsche Talk PayCar..

• Maker
    Discussie
  • Heeft iemand hier ervaring met PayCar?

Nu de 911 gekocht is door iemand uit Parijs, zou deze willen betalen met PayCar (blijkbaar de standaard in Frankrijk)

Heb al wat opzoekwerk gedaan en ben een account aan het aanmaken en zie hier op zich niets mis mee.

Alvast bedankt!

Groetjes,
    Johan

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • :up: :drink:

Terug naar 5 jaar geleden 🙂

Maar dan geen omgekatte 3.4 deze keer 😆

Thx, ja ben er ook van overtuigd dat de 996 op langere termijn een betere investering gaat zijn dan de targa.
          De targa was wel leuk en heb er 4 jaar tijd/geld ingestopt, maar kon dat gerust nog 2-3 jaar blijven doen aan een tempo van 500/maand en dan blijft de vraag of hij dat uiteindelijk wel waard zou
          geweest zijn..
          Aan de 996 heb ik nu geen werk/kosten meer buiten de inschrijving en taks maar zal zeker
          zo hard niet gaan dan de targa en heb nu meer tijd voor familie en achterstallige klusjes aan het huis ed..

naar mijn mening heb je een goeie deal gedaan…. :up:

Ja ik ook niet in het begin hoor,

nieuwe account op 2e hands, vage vragen in het frans die betrekking zouden
              kunnen hebben op eenders welke auto.
              had dan geantwoord “le truc avec le transporteur ou l’arnaque Paypal?”
              en dan wou hij ineens bellen.
              blijkt dat hij speciaal een account had aangemaakt op 2e hands om de targa te kunnen kopen..
              En dan stond hij ineens vanuit Parijs aan de deur en was de deal op nog geen uurtje rond.

Van de 996 nog niet veel foto’s hoor,
              enkel deze:

Moet de garage eens dringend uitmesten 😆

ik was er niet zo gerust in met dat paycar systeem, maar als alles in orde is dan is het ok hé :up:
                Wij (alléé ikke dan) lusten nog wel wat foto’s van die Turbo hoor…:driver:

https://www.paycar.fr/

Alle voordelen op de homepage.

Heb niet gewacht om de auto mee te geven tot het effectief op m’n bankrekening stond.

Kende de app ook niet maar had eerst al met BNP gebeld en is allemaal in orde.

Beetje het PayPal principe. Alleen zijn betalingen onherroepelijk

Maar alles is geregeld en de 996T staat ondertussen al in de garage.

J

Waarschijnlijk één of andere koper/verkoper bescherming tegen fraude?
                    Misschien minder rompslomp dan zelf een internationale betaling doen? Volledig bedrag in één keer ipv van maximum bedragen?

Ik ken de app zelf niet.
                    Hebben ze geen website waar ze de voordelen uitleggen?

Akkoord maar wat is dan het nut van de app?

J

Zolang je de auto bij jou op de oprit laat staan tot het geld allemaal op jouw bankrekening staat (en niet op een Paycar account) kan er weinig misgaan, denk ik.

FF een update ivm PayCar.

Had ondertussen al zoveel info online teruggevonden over de nieuwe eigenaar van de Targa,
                          dat ik besloten heb om toch door te gaan met het PayCar verhaal (gewoon al uit curiositeit).

Moest het fraude zijn had het nog een leuk tripje naar Frankrijk geweest 😆

Deze zaterdag de 911 meegegeven, beiden de app geopend en via SMS de code ontvangen
                          voor de transactie.
                          Bedrag stond daarna mooi op mijn PayCar rekening zoals bij PayPal, meteen een
                          “rapatriement de mes fonds” gedaan en bedrag stond deze morgen mooi op de zichtrekening.

Paycar houdt wel een commissie van 29€ af, maar dat heeft de koper naderhand nog rechtgezet.

Al bij al wel een handige app.

Zal misschien nog wel even duren eer het echt ingeburgerd geraakt maar kan niet klagen.

Inderdaad, dacht ik ook.

recente car pass krijg je enkel bij keuring voor verkoop maar bij verkoop naar buitenland is geen keuring voor verkoop nodig

OK Thx, omdat hij ook vraagt achter een Car-Pass, maar ga hem zowieso niet meer keuren want
                                dat loopt hier toch verkeerd af..

voor de financiele transactie gebeurd is zou ik nog geen documenten of gegevens bezorgen in functie van een inschrijving in Frankrijk(enige wat je dient mee te geven is je Belgisch inschrijvingbewijs (en gelijkvormigheidsattest als je dit hebt)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.