Home › Forum › Porsche Talk › PayCar..
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 4 maanden geleden door Luke.
-
MakerDiscussie
-
7 september 2020 om 12:25
Heeft iemand hier ervaring met PayCar?
Nu de 911 gekocht is door iemand uit Parijs, zou deze willen betalen met PayCar (blijkbaar de standaard in Frankrijk)
Heb al wat opzoekwerk gedaan en ben een account aan het aanmaken en zie hier op zich niets mis mee.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Johan -
MakerDiscussie
-
En weet iemand welke documenten moeten ingevuld worden voor Frankrijk?
Hij gaat straks iets doorsturen wat ingevuld zou moeten worden voor de inschrijving in Frankrijk.[quote=”Hellraiser” post=282697]Al met de bank gebeld maar bestaat niet bij Argenta.
Internationaal ook niet mogelijk.
BNP bevestigt wel dat de app betrouwbaar is.[/quote]
Het is de andere bank die de spoed overboeking moet kunnen doen… de uwe moet gewoon ontvangen via normale systemen.
Staat wel anderhalf uur bij, maar in praktijk was het 5 minuten
En het is niet omdat hun app het niet kan.. dat een bankbediende het niet manueel kan doen.
Al met de bank gebeld maar bestaat niet bij Argenta.
Internationaal ook niet mogelijk.
BNP bevestigt wel dat de app betrouwbaar is.
[quote=”Hellraiser” post=282664]Ja zn voorschot van 2k staat ondertussen al op mn rekening dus denk dat dat wel moet goedkomen..[/quote]
Zolang je maar niet via 3e systeem de rest moet krijgen…
Want 2K is weinig geld voor een volledige auto
de scam kan dan via een rekening van een mule gaan.. die schrijft 2k over (geld dat ze via andere scams op die rekeing kregen)Jij denkt, ok, ik ken identiteit want overschrijving en 2K dus hij is legit.
Hij denkt , 2k voor auto van 20 K is goeie deal.
Ik had 13 jaar geleden in NL gewoon via mijn banking abnamro
een checkbox “spoed IBAN overboeking ”Kostte iets van een 7 euro maar dan stond het er op 5 minuten op bij de andere.
Ik heb nog auto’s verkocht van 20 K
gast komt langs.. bekeek het ding
ok akkoord, Belt zijn bankier.. 15 minuten later stond het gewoon op mijn rekening.Praat met uw bankier , hij kan hier zeker mee helpen.
Ja zn voorschot van 2k staat ondertussen al op mn rekening dus denk dat dat wel moet goedkomen..
als de “koper” afkomt met een voorstel tot overmaken via een eerder onbekende bank, want ik heb nog nooit gehoord van Paycar, dan stuur je m best wandelen, want je bent je centjes kwijt.
Toen ik mijn 997 te koop had staan kreeg ik tientallen mails binnen van zogezegde kopers die geld zouden willen overmaken via deze eerder onbekende instanties, en zouden zelfs een transportfirma langssturen voor het ophalen van de auto, niet doen dus want je zal de zuurverdiende centjes niet meer terugzien…
Indien hij de auto graag zou willen kopen, overschrijven is de boodschap, en op je eigen bank, zodat er niets mee kan misgaan achteraf…Ik heb de 997 uiteindelijk verkocht naar buitenland, hij “wou” ook graag snel overschrijven via een systeem dat mijn bank niet kende,, want hij wou m toch zo graag morgen komen ophalen, dus ik heb uiteindelijk gezegd tegen mijn bank, ik kom morgen om 15.30 langs met de koper met cash centjes, samen met een ondertekende verkoopovereenkomst, waar ze een kopie van konden maken, (dan hebben ze verhaal waar het geld vandaan komt want daar gaat het om) en zei tegen de bank zorg maar dat het op mijn rekening staat, zogezegd zogedaan en het was inn orde , zonder enig risico :up:
En nog iets,
normaal gezien is de daglimiet voor overschrijvingen beperkt tot 25.000€
dus die moeten ze dan ook tijdelijk verhogen..Waar is de tijd dat alles nog gewoon cash kon..
Nee heb al gebeld met Argenta en Instant overschrijvingen zijn momenteel nog niet mogelijk
tussen FR en BE en NL.
Ze kennen daar wel het systeem en wordt verzorgd door BNP Paribas.
In tegenstelling tot Paypal kan het geld niet meer teruggehaald worden eens overgeschreven.
Nadien kan het dan gewoon overgeschreven worden naar de bankrekening.Die turbo ga ik ook ophalen in NL en zit met hetzelfde probleem dan.
Ze kunnen wel een attestje opmaken en doormailen dat het geld effectief overgeschreven is
maar dat moet dan in de week gebeuren.Ja maar dan zit je met die doorlooptijd van 2 dagen voor een internationale overschrijving he.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.