PCCB State of art en Porsche Centre Gelderland

Home Forum Porsche Uitstappen PCCB State of art en Porsche Centre Gelderland

• Maker
    Discussie
  • Gisteren, zondag 13 decenber met de classic club een Hollandse uitstap gemaakt.
    Eerste stop was bij Albert Westerman, CEO en eigenaar van State of Art. Zeer goed ontvangen, met hapjes en drankjes naar believen, de ontwerpafdeling en magazijn mogen zien, maar waar we voor kwamen was de collectie Porsches en de werkplaats waar deze vertroeteld, gerestaureerd en race-klaar gemaakt worden. Wat een juweeltjes kregen we te zien, van een 901 carrosserie, over de 550 spyder, via een 718 RSK naar meerdere versies 356 en uiteraard 911jes. Heel het bedrijf leeft met meer dan een knipoog voor Porsche!
    Als decoratie een TAG F1 motor, niet echt alledaags…
    Maar het gekste moest nog komen, na de middag ging het richting Porsche Centre Gelderland, met het zopas opgerichte Porsche Classic Centre. Als de “gewone” toonzaal al indrukwekkend is, wacht boven de natte droom van iedere Porschist… de privė-collectie van Mark Wegghe, zaakvoerder. Hij en zijn vader ‘verzamelen’ al jaren alles wat maar exclusief is van VW, Audi en Porsche.
    Menig musea zou met rode kaken staan bij het zien van deze waanzinnige collectie van ongeveer 100 juweeltjes! We zagen een 918, meerdere 964 RS, een 964 NGT, 997 GT2, 997 GT3 in meerdere uitvoeringen, een 997 RS 4.0, de volledige reeks 991, 993 RS, 993 turbo S, 993 4S, de Audi oer-quatro, korte en lange versie, meerdere Audi RS’en, en zo verder en verder…
    Zeker de moeite om ooit met het forum te doen, al blijft de droomzolder meestal gesloten voor het publiek, de toonzaal van het classic centre op zich is de rit van twee uur meer dan waard! Waar maak je nog een foto met in ėėn beeld driemaal een Carrera GT…??

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • nog meer foto’s van deze trip vind je HIER

Het was inderdaad een waanzinnige dag, zelfs op de gemiddelde Porsche meetings zie je dit allemaal niet staan!!

Bij State of Art in grote lijnen het ontwikkelingsproces gezien, die collectie van Albert Westerman, dit was opzich al de moeite te zien….
        Dan naar Gelderland…. Daar heb ik gewoon geen woorden voor :wtf: :wtf: :wtf: :respect2:

Ik ben niet gelovig, maar weet nu dat de hemel wel degelijk bestaat :hail:

[quote=”Rufie” post=224290]Hey Gijsbeer, was er ook bij. Jammer genoeg je niet gesproken.

Wat was me dat een dag. Het was teveel in één dag om allemaal te verwerken.
          ONGELOFELIJK !!
          Heb iets van een 800 foto’s getrokken. Nog geen tijd gevonden om een selectie te maken.
          Had heel de dag het gevoel in een grote snoepwinkel rond te lopen. We moeten niet meer naar het Porsche Museum in Stuttgart. Genoeg hier te zien 🙂

Mooie foto’s !
          Rufie.[/quote]

Idd ONGELOFELIJK, en ik die dacht dat het een “zozo” dag zou worden… Alleen ingeschreven met het idee wat km’s op de spyder te zetten. Noag steeds geen spyder, dus werd het een busrit, maar wat een collecties…. ik denk niet dat we zoiets in Belgie onder 1 dak kunnen vinden.

:wtf: :wtf: :wtf: die collectie amaaaaaaaaaai! Die wil ik ook wel eens zien :popcorn: :popcorn: :popcorn:

Pol

Top. :up:

Pol

Zalig geweest zijn daar. Top. :up:

Mooie fotoreeks! :applaus:
                  Lijkt me de moeite om te bezoeken.

Hey Gijsbeer, was er ook bij. Jammer genoeg je niet gesproken.

Wat was me dat een dag. Het was teveel in één dag om allemaal te verwerken.
                    ONGELOFELIJK !!
                    Heb iets van een 800 foto’s getrokken. Nog geen tijd gevonden om een selectie te maken.
                    Had heel de dag het gevoel in een grote snoepwinkel rond te lopen. We moeten niet meer naar het Porsche Museum in Stuttgart. Genoeg hier te zien 🙂

Mooie foto’s !
                    Rufie.

prachtig :hail:

Mercikes!
                        Heb er nog enkele toegevoegd, zou zonde zijn deze niet te delen met jullie! :coolness:

Pol

Knap zeg. Top. :up:

XXX

Knappe foto’s, thanks !

Zo te horen en zeer leuke dag!

Prachtige foto’s ook in je map! :up:

[quote=”gijsbeer” post=224240]Gisteren…waar maak je nog een foto met in ėėn beeld driemaal een Carrera GT…??[/quote]

bekijk Gijsbeers fotoalbums HIER

net je mapjes bekeken :lekker: :lekker: :lekker:
                                  thx for sharing :hail:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.