Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › PCM 1 8 bit benelux cd
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door VAN DE VYVER FILIP.
-
MakerDiscussie
-
14 juni 2012 om 12:49
De titel zegt eigenlijk alles. Ik ben de trotse bezitter geworden van een 911 cabrio model 996 van 99. Hij is afkomstig uit Frankrijk, en ik heb alleen de navigatie cd voor Frankrijk. Ik ben nu op zoek naar een benelux cd (image) om m’n pcm navigatie te testen. Ik meen te begrijpen dat de laatste van rond 2001 zijn.
Het is niet m’n eerste P. Dat was een 924 turbo. (Stond meer in de garage dan dat hij reed) Daarna heb ik 12 jaar met een 911 model 964 van 86 rondgereden. Ware het niet van de carosserie reed ik er waarschijnlijk nog mee rond.
Er zal waarschijnlijk niemand een idee hebben van de layout van zo’n navigatie cd? Er zou anders wel iets over te vinden op google.
-
MakerDiscussie
-
Als mijn set 16 BIT is (check bestelnr) kan jij er wel iets mee doen. 😉
effe deze post uit het oog verloren wegens vergeten te abboneren (vroeger was dat automatische by een reply)
Net even gecontroleerd; heb de PONA 628D, dus 16 bit. Vrees dat je aan mijn Benelux cd weinig hebt dan.
Als iemand Frankrijk en Duitsland moest hebben voor mij…Ik heb een PCM 2 (auto is eind 2003). Alvorens ik doorhad dat het niet aan mijn PCM lag dat de boel niet werkte was er weer wat tijd over gegaan. CD-ROM’s waren uitgepakt enz…. Kortom werden niet terug genomen.
Navtech maakte de PCM cd’s voor Porsche dus jouw set zal zeker origineel zijn.
Op elke Porsche CD staat trouwens Navtech. Het is pas later als Porsche gestopt is met de PCM CD’s te verkopen dat Navtech zelf nog een tijdje up-dates is blijven aanbieden en verkopen tot 2009 onder hun eigen naam.Ik snap niet als jij een PCM 2 set hebt gekocht destijds voor je wagen met PCM 1 dat je deze set dan niet terug hebt gegeven aan de dealer. Daar doen ze toch niet moeilijk over. +400 euro is toch al een hoop geld.
Vermoedelijk zal jouw set een PCM 1 16 bit zijn en dus niet geschikt voor de 8 bit processor.
Wat betreft de set dewelke ik aanbied kan ik met 99% zekerheid garanderen dat het een echte, originele set is. Aankoopfactuur van Porsche dealer is tevens in mijn bezit. Tenzij…. maar zover zullen maar niet gaan zeker ? 😥
Wel staat het NAVTEC logo op de doos. Ik heb een PCM 2, en bij mij heeft het niet gewerkt. Dus zeer zeker voor PCM 1, maar weet niet 8 of 16 BIT. Vandaar de vermelding van de Porsche bestelcode zodat de eventueele kandidaat de nodige opzoekingen kan doen. Met dit weer kan je toch niets anders doen. 🙄
mensen die nooit een 996 cabrio gehad hebben zullen het misschien niet weten, maar er bestaan effectief meerdere soorten sleutels met afstandsbediening voor de 996’s naargelang de functies die er op staan, en dat is niet enkel zo voor cabrio vs coupé, maar ook naargelang het land waar de wagen niet geleverd werd! De Franse sleutels bvb verschillen van de onze, zo leert Flat Six Magazine ons! Dus een import vanuit een ander EU-land, kan soms de verrassing bieden dat er een knopje meer of minder op staat, en de sleutel soms geprogrameerd is om andere dingen te kunnen (of niet)dan onze Belgische sleutels, die doorgaans dezelfde zijn van de Duitse…
[quote=”Obcd” post=100098]Alleen heb ik ook nog niet gevonden waarvoor de kleine knop dient op de sleutel. Iemand een idee? Het betreft een 996 cabrio van 99.
Alleen, om het dak te openen moet de sleutel in het contact zitten en moet de handrem opstaan? Verwarrend.[/quote]
Die knop dient om je dak te openen en te sluiten. Daarvoor hoeft de sleutel niet in het contact te zitten. Ik had destijds ook een 996 Cabrio en kon op afstand mijn dak openen en sluiten.Stel dat dit niet zou werken bij jou dan moet de sleutel geherprogrammeerd worden. Eerst even kijken of je centrale vergrendeling normaal werkt en dat je ramen mee sluiten als je blijft drukken op de sluitknop.
Als dit allemaal normaal werkt en je kap gaat niet open of dicht met de speciale knop op de sleutel dan kan dat alleen nagekeken en geherprogrammeerd worden met de PIWI tester. Ik heb dit destijds ook voorgehad en werd op deze manier netjes opgelost door de P dealer.
Wat betreft je PCM 1 8 bit kan ik je met zekerheid zeggen, koop geen andere versies want die zullen niet werken. Het is niet omdat er zoveel over wordt gezegd op bepaalde forums dat dit klopt.
Ref: 00004490096 is een PCM 1 navigatie update – West Europe 2008/2009 maar van Navteq 16 bit en dus niet geschikt voor jouw systeem. Kostprijs normaal 326 euro. Ze zijn als aftermarket nog te krijgen. Daarom was de link die ik je had gegeven interessant (119 euro) maar spijtig genoeg zoals ik al eerder vermelde alleen geschikt voor de 16 bit.
En nogmaals, steek daar geen geld in en koop en degelijk modern draagbaar systeem. Als navigatie is het PCM 1 een grote ramp, primitief, traag (door een antieke totaal verouderde processor) en totaal niet aktueel meer.
Uiteraard. Ik begrijp best dat dergelijke zaken gevoelig kunnen liggen op een public forum. :censored:
Obcd,
er werd me netjes via een prive bericht gezegd waarom de post aangepast werd.
En ik kan het forum hierin geen ongelijk geven, liever het zeker voor het onzekere. :first:Bedankt dat je voor me op kwam,
maar ik vraag je om dit te bedekken met de mantel der liefde. :drink:Als nieuweling wil ik niet in discussie gaan, maar eigenlijk verteld Patrick B me gewoon om Google te gebruiken. Hij post geen link naar een site met illegale software of een link naar een illegale ……
Verder laat P me eigenlijk weinig keuze.
Om officiële up to date navigatie te kunnen gebruiken dien ik een nieuwe PCM te plaatsen met een kosten plaatje van 1500 – 3000 euro. Dit is toch niet realistisch, gezien een draagbare GPS tegenwoordig tussen de 100 en 200 euro kost.Rodondo heeft een update set map’s voor de PCM1 van europa van 2009. Op verschillende Forums lees ik dat de laatste kaarten van de PCM1 8 bit dateren van 2001, en de laatste van P voor de PCM1 16bit dateren van 2004. Alles van daarna komt eigenlijk van navteq. Nochtans hebben zijn updates van 2009 een origineel P nummer.
Ofwel zijn die cd’s voor de PCM1 16 bit en eigenlijk de Navteq cd’s, ofwel klopt de informatie van de forums niet? Gezien mijn PCM 8 bit is zou het me al zeer verbazen dat ze compatibel zijn.
Een andere mogelijkheid is dat men hem de laatste beschikbare PCM 1(16bit) kaarten van 2004 verkocht heeft in 2009
Begrijp me niet verkeerd, Ik twijfel niet aan de echtheid van Rodondo z’n aanbieding. Ik ben alleen benieuwd naar de details van P stocknummer 00004490096.
Het is zeker niet m’n bedoeling om hier mensen op hun tenen te trappen.
Ik ben alleen een beetje ontgoocheld over die prachtig uitziende PCM die op dit moment niet veel meer is dan een groot uitgevallen autoradio.
Voor de rest valt de auto uitstekend mee. Alleen heb ik ook nog niet gevonden waarvoor de kleine knop dient op de sleutel.
Iemand een idee? Het betreft een 996 cabrio van 99. Volgens de franstalige handleiding: Ouverture du capote.
Alleen, om het dak te openen moet de sleutel in het contact zitten en moet de handrem opstaan? Verwarrend.Dit bericht aangepast, inderdaad zoals in forumregels paragraaf 4
Backdoorlinking en links naar site’s met illegale software, zien we niet graag op dit forum.Ik dacht dat één van de regels die men niet graag ziet op dit PFB vermeld:
“Backdoorlinking en links naar site’s met illegale software” 👿
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Het was inderdaad een 3.2 van motor.Welkom hier op dit gezellige en informatieve forum .Ik zie dat je al wat antwoorden hebt gekregen .
Ben je zeker dat het een 964 was en geen 3.2 ? De eerste 964’s zijn er pas gekomen in 89 .Funny
Het is een update-set van 2009. Prijs ergens rond de helft van de nieuwwaarde. Heb set zelf verkeerdelijk aangekocht. Bij V….llen wisten ze blijkbaar niet dat in mijn wagen een PCM 2 zit. Ik heb bijgevolg de set nooit kunnen gebruiken. 🙄
Aan de hand van de bestelcode moet je normaliter kunnen nagaan of de set voor jou P. geschikt is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.