PCM 1 8 bit benelux cd

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 PCM 1 8 bit benelux cd

• Maker
    Discussie
  • De titel zegt eigenlijk alles. Ik ben de trotse bezitter geworden van een 911 cabrio model 996 van 99. Hij is afkomstig uit Frankrijk, en ik heb alleen de navigatie cd voor Frankrijk. Ik ben nu op zoek naar een benelux cd (image) om m’n pcm navigatie te testen. Ik meen te begrijpen dat de laatste van rond 2001 zijn.

Het is niet m’n eerste P. Dat was een 924 turbo. (Stond meer in de garage dan dat hij reed) Daarna heb ik 12 jaar met een 911 model 964 van 86 rondgereden. Ware het niet van de carosserie reed ik er waarschijnlijk nog mee rond.

Er zal waarschijnlijk niemand een idee hebben van de layout van zo’n navigatie cd? Er zou anders wel iets over te vinden op google.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • @rodondo

Van welk jaar zijn de kaarten op die cd’s, en hoeveel zou je er nog voor willen krijgen?

Het is me nog niet meteen duidelijk als ik typenummer 00004490096 kan gebruiken.

Als je zo’n cd in een pc stopt, en er staat een SW folder op met daarin de bestanden PO1CHK.LOG en PO1MATE.ABS, dan zou het vermoedelijk moeten werken.

Ik heb in de “te koop” rubriek een complete set voor West-Europa staan. Nieuw in de originele doos met de lederen etui erbij. De bestelcode staat er ook bij. Dan kan je nagaan of het een voor jou geschikte set is. Originele factuur heb ik ook nog. All-in 465 euro. :wtf:

@PatrickB

Ik heb die weg al gevolgd (enkel om te testen uiteraard.)
          Helaas is er voor de PCM1 8 bit bijna niets te vinden. Het enige wat ik gevonden heb is een iets recentere cd van Frankrijk. Er zou ook een Major Roads of Europe moeten bestaan.

@stefx 911

Om te zien als we dezelfde PCM hebben kun je het volgende proberen:
          Zet de PCM in de stand AC
          Druk een 3 tal seconden op de confirmatietoets (rechts onder)

De gegevens van je PCM komen nu op het scherm

Navigatie software:
          8 bit: POIE 573D of POIE 609D (vermoedelijk alles met POIE)
          16 bit: PONA 628D of PONA 642D (vermoedelijk alles met PONA)

Heb je een 16 bit versie, dan kun je recentere cd’s gebruiken. Je dient wel eerst te upgraden naar software 642D.
          Dit zou kunnen met de laatste porsche CD’s van rond 2002.

Ik ben van de omgeving van Ieper. Als je een 8 bit heb, dan wil ik gerust een copie van de Frankrijk cd doorsturen. Bij mij leest hij die ook zonder problemen.

Het ene plezier is inderdaad het andere waard.

PB

Het ene plezier is het andere waard. :drink:

Heb zo een Benelux cd.
              van waar ben je?
              Misschien eens afspreken om te kijken of die van ons compatibel zijn alvorens ze aan te kopen. die van Frankrijk wil ik dan wel eens lenen 😉

PB

Ik zet Hélémaaaaaaal niet aan ************!

Maar om zeker te zijn of je de 8-bit of de 16bit nodig hebt,
                kan je eens proberen “NAVTEQ CD” ***********************++++++” te plaatsen…

Voor studiedoeleinden mag je soms een uitzondering maken. :first: En bevalt het je, koop dan de originele!

*Hum hum* Damn, plots last van mijn keel… :happy:

Ik heb inderdaad al gelezen dat het niet direct de beste navigatieoplossingen zijn. Alleen heb ik eigenlijk niet regelmatig navigatie van doen. (M’n werk weet ik ondertussen al liggen. 😀 )

We hebben een draagbaar toestel, maar dat telkenmale plaatsen en terug verwijderen vind ik ook geen optimale oplossing. En wanneer ik mijn weg kwijt ben zal ik het natuurlijk niet bij hebben.

Ik dacht dat beide PCM 1 (zowel 8 als 16 bit) met cassettespeler waren en dat men pas vanaf de PCM 2 een muziek cd speler had voorzien op het dashbord?
                  PCM2 zou gebruik maken van Optische cablage en niet compatible zijn met PCM1.

Er zijn inderdaad 2 PCM 1 geweest. Als jouw wagen een 8 bit heeft kun je inderdaad niets doen met de 16 bit CD. De PCM 1 8 bit had een geintegreerde cassette speler, vanaf de 16 bit een CD speler.

Eerlijk gezegd zou ik er niet van wakker liggen, de navigatiesystemen van de 996 modellen zijn nooit top geweest en zeker niet de eerste PCM 1 systemen. Ik heb er me destijds geregeld aan geërgerd.

Koop een modern draagbaar toestel, Mio of dergelijke, kost evenveel als je CD maar je hebt iets modern met gans Europa.

Bedankt voor je reply.
                      Alleen is er 1 kleine issue. Van de PCM1 werden er blijkbaar 2 modellen gemaakt. De oude is 8 bit’s en de nieuwe is 16 bit’s. Nu heeft Navteq inderdaad recentere cd’s die compatible zijn met het 16 bit model, maar niet met het 8 bit model. Verder zou men ook bepaalde cd’s van Opel / Vauxhall navigatie systemen kunnen gebruiken, maar dit zou terug enkel mogelijk zijn bij de 16 bit modellen.

Een eventuele oplossing hiervoor is de navigatie cd unit omwisselen, maar ik vind nergens gegevens met welke pcm software versies dit zonder meer mogelijk is. Verder zijn de prijzen die men vraagt voor dergelijke tweedehands nogal aan de hoge kant, en meestal heeft men dan ook nog eens geen activatie code voor de unit’s.

Vandaar dat ik hoopte dat iemand nog een oude cd liggen had, en eventueel tegen vergoeding een copie zou willen nemen er van.

Het is toch bedroevend dat men alle onderdelen van een 13 jarige auto nog kan krijgen, behalve de navigatie cd?

[quote=”Obcd” post=99999]
                        Ik ben nu op zoek naar een benelux cd (image) om m’n pcm navigatie te testen. Ik meen te begrijpen dat de laatste van rond 2001 zijn.
                        [/quote]
                        De PCM 1 is tot 2002/03 in gebruik geweest. Bij Porsche zijn deze CD’s ze niet meer te krijgen.
                        Afzonderlijk is ook al een rariteit want personen met een Porsche uit die periode die ooit hun wagen verkochten, dan is de logica dat je de cd erbij houdt en samen verkoopt met je wagen natuurlijk.

Je hebt geluk, hieronder is er nog eentje te vinden, nieuw !
                        Het is een up-date 2009/2010.
                        Porsche heeft sinds 2004 de kaarten voor PCM 1 niet meer geaktualiseerd.
                        Het is een NAVTEQ CD, die met de PCM1 van Porsche kompatibel is. Dus doen zou ik zeggen want de kans dat je dit tegenkomt is nihil.

Klik hier !

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.