Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 996 › PCM 2.0 update CD’s
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 4 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
1 september 2010 om 22:59
Ik heb geen idee of het tegen de forum-regels is of niet…
maar ik vroeg me af of er 996-eigenaren zijn die de software V3.0 voor PCM 2.0 hebben liggen?
eventueel met de 2008-maps?
Uiteraard kan ik ze bestellen in Geel, maar vind de prijs redelijk overdreven voor wat het is 😛
Alvast bedankt,
l -
MakerDiscussie
-
porsche schrijft:
loe schrijft:
[quote]heb een tommeke, dus da’s het probleem niet, ik had ergens gelezen dat de 3.0 software in staat was om MP3 cd’s te lezen in de gps cd lade…
dat leek me wel interessant 🙂
@Loe, maak je geen illusies, een PCM 1/2 van een 996 kan geen MP3 lezen.
Hetgeen Audiotronics suggereerd om je hele systeem eruit te gooien vind ik geen goed idee omdat de PCM module niet alleen je navigatie aanstuurd maar tevens ook de volledige bediening is van je klok, muziek, airco, set-ups enz.Je Tom Tom is bij deze de beste en goedkoopste keuze.
Nog een kleine maar belangrijke tip, stel dat je toch een up-date CD zou vinden hou dan rekening dat na een kleine software installatie je PCM code wordt gevraagd. Hopelijk heb je die nog ![/quote]
Alles blijft toch werken als je de PCM eruit haalt? Ik heb dat zelf al eens getest. De airco kun je dan idd. wel niet meer op je PCM aflezen maar bediening eronder blijft volledig werken. De klok kun je nog steeds manuaal instellen. Ook de BC blijft alles normaal aangeven (dacht ik toch). Maar één oplossing : straks de PCM er nog eens snel uit halen en uitvoerig testen. Maar de originele PCM blijft sowieso een mooier geheel in het interieur.
ik vindt da anders nog nie zo lelijk
[IMG]http://i10.photobucket.com/albums/a145/etieke/Afbeelding002.jpg[/IMG]
[IMG]http://i10.photobucket.com/albums/a145/etieke/Afbeelding001.jpg[/IMG]
[IMG]http://i10.photobucket.com/albums/a145/etieke/Afbeelding003.jpg[/IMG]thnx, goede tip ivm met die code.. heb ze niet van Verellen gekregen… is achter horen…
sowieso zou ik er niks anders in zetten, past imho niet echt in het interieur zoiets modern…
plus ik hou em liefst zo origineel mogelijk!loe schrijft:
heb een tommeke, dus da’s het probleem niet, ik had ergens gelezen dat de 3.0 software in staat was om MP3 cd’s te lezen in de gps cd lade…
@Loe, maak je geen illusies, een PCM 1/2 van een 996 kan geen MP3 lezen.
Hetgeen Audiotronics suggereerd om je hele systeem eruit te gooien vind ik geen goed idee omdat de PCM module niet alleen je navigatie aanstuurd maar tevens ook de volledige bediening is van je klok, muziek, airco, set-ups enz.Je Tom Tom is bij deze de beste en goedkoopste keuze.
Nog een kleine maar belangrijke tip, stel dat je toch een up-date CD zou vinden hou dan rekening dat na een kleine software installatie je PCM code wordt gevraagd. Hopelijk heb je die nog !
Ik durf er geld op verwedden dat loe een informaticus is…. 😆
heb een tommeke, dus da’s het probleem niet, ik had ergens gelezen dat de 3.0 software in staat was om MP3 cd’s te lezen in de gps cd lade…
koop een draagbare GPS, kost minder dan de originele CD’s van porsche en werkt 1000X zo goed. of smijt die PCM zo ver hij vliegen wil en steek er ineens een voleldig nieuw systeem van bijvoorbeeld PIONEER-KENWOOD-ALPINE in. Toen ik met een panamera 4 ging testrijden viel het me meteen op dat zelfs dat systeem al niet meer 100% voldeed aan mijn verwachtingen 😥
Langs de andere kant snap ik u wel. Ik laat ook die stomme PCM erin zitten omdat het beter oogt in de wagen. Maar die GPS gebruik ik allang niet meer, “tommeke” zegt goed waar ik moet zijn 😆
Zou er echt geen verschil tussenzitten?
ach misschien dat iemand nog een setje had liggen?
loe schrijft:
groupbuy iemand? 🙂
Groupbuy voor een voorbijgestreefd systeem dat totaal achterhaald is 🙄
Ik vrees dat hier geen kandidaten voor zullen zijn.Wat is eigenlijk de meerwaarde die je wil bereiken met de up-date, dat er wat meer aktueler straatjes opstaan die ondertussen na 4 jaar ook alweer achterhaald zijn. Je PCM wordt er ook niet sneller door.
Ik zou er mijn geld niet aan besteden 😉
Absoluut, ik wil er geen 400euro voor geven, daarvoor is het systeem wat te oud… ik heb alleen wat beroepsmisvorming, ik wil met alle software up to date zijn 🙂
groupbuy iemand? 🙂
klopt helemaal
ik heb vorig ja mijne door een kenwood laten vervangen omdat ze me 1700 € vroegen in geel voor ALLEEN de lezer , en enkel de updates tot 2001 waren maar mogelijkIk heb het even opgezocht en de laatste Up-Date voor de 996 was 2006, beschikbaar onder de naam Up-Date 2007/2008.
Het verbaasd me eigenlijk dat ze dat nog gedaan hebben want de PCM’s van de 996 waren toen al hopeloos verouderd. Zelfs de PCM 2 was al hopeloos achterhaald toen deze door Porsche werden geplaatst. De prijs van de CD’s was ook niet redelijk.
Ik heb destijds 2 CD’s gekocht omdat ik die nodig had, ben even gaan kijken op mijn factuur, was op 08/09/03 voor een CD Frankrijk en CD Duitsland. Daar heb 2x 321 euro btw incl. of 25.898 oude Belgische franken voor betaald 😯
Dat is toch niet meer te geloven de dag van vandaag.
Enfin ik heb ze nog liggen, iemand die een koopje wil doen mag me altijd contacteren.:wink:
Ze zijn wel voor een PCM 1.Voor de prijs van dergelijke CD’s vroeger koop je nu een supermodern mobiel navigatie systeem. Dus ik zou ipv. je een Up-Date aan te schaffen toch overwegen of je niet beter bent met dergelijk toestel. Het zal ook sneller zijn ❗
Ik weet nog als ik met mijn Porsche een verkeerde straat in reed dat het PCM systeem nog steeds aan het rekenen was tegen ik aan het einde van deze staart was, tergend traag waren de 996 PCM processors. Tot 2003 werden ze zelfs nog geleverd met geintegreerde casette speler 🙄
Yep blijkbaar is er in 2008 een laatste versie van de maps opgeleverd!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.