PCM 2.1 volume

• Maker
    Discussie
  • Na een paar dagen bollen in de Cayman valt me op dat de volumestanden van de PCM (2.1) wel heel snel omhoog gaan. Van ‘volledige stilte’ tot ‘luid genoeg, het mag eigenlijk niet meer luider staan’ zitten er slechts 3 tikjes van de volumeknop. Veel variatie is er dus niet tussen, en het is dus nogal ambetant om de juiste stand te vinden.

Soms merk ik ook dat de ene radiozender toch wel wat luider speelt dan de andere, dan moet je proberen om de knop slechts 1 tikje te verdraaien.

Iemand dezelfde ervaringen, of enige oplossing gevonden?
    Ik ben het Bose systeem en er zijn wel wat regelstanden oa voor navigatielawaai enzo, maar ik vind niet meteen iets wat mijn probleem verhelpt?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Na nog wat meer gelezen te hebben is niemand eigenlijk tevreden over die surround setting. Verder blijkt iedereen wel tevreden over het opvullen van de subwoofer case met polyester kussenvulling: planet-9

Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen…

Ik heb er online eentje gevonden, maar die zegt enkel iets over AudioPilot, niks over Surround (en dus ook niet de mogelijke instelling ervan).

Het zou me nog logischer lijken om 1 schaal te hebben, 0-10 of whatever, die van geen naar volledige surround-aanpassing gaat. Maar wat ik me moet voorstellen bij surround -9, daar heb ik geen flauw idee van…

die handleidingen kan je online vinden…..
          Destijds ook online opgezocht voor de porsche hier geleverd werd…..geduld + Stijn = nah…bestaat niet

Ik kan in ieder geval bevestigen dat ook op de pcm 2.1 de instellingen per source opgeslaan worden.

Het in- of uitschakelen van surround en audiopilot zorgt op zich niet voor een groot volumeverschil. Vanavond was het precies ook minder erg dan ik me herinnerde van gisteren. Nu zat ik wel alleen, en het is als je met twee zit dat het ambetanter is om de juiste stand te vinden zodat je muziek hoort maar nog kunt babbelen.

Anyway, surround aan laat de stemmen meer op de achtergrond, waardoor je geneigd bent de muziek luider te zetten. Surround uit klinkt vlakker. Verder is er een regelaar bij die surround die van -9 tot +9 ofzo gaat, en waarbij ik eigenlijk geen verschil hoor. Weet iemand wat die doet? (Ik heb geen pcm handleiding gevonden in het handschoenkastje).

AudioPilot aan of uit geeft bij mij ook niet echt een hoorbaar verschil. Is dat bij jullie wel zo? If so, dan is er misschien iets mis met de microfoon die het omgevingsgeluid moet meten.

Heb je daar geen algemeen reset knopje ergens? Dat wil ook al eens één en ander oplossen 💡

Snel even nagekeken en het is idd een nieuwere versie; nl. 3.1

ik heb een 2006 987, dus de PCM 2.1.
                  Ik kan het geluid perfect afregelen.

2.1 is de versie van de 997/987 pre-facelift. Vanaf 2009 is 3.0 gekomen. In een recente auto zal het waarschijnlijk wel alweer een nieuwere versie zijn.

Ik probeer het morgen eens met surround uit. Snelheidsafhankelijk volume vind ik wel een must, en als er noise cancelling op de AudioPilot zit, dan lijkt me dat ook handig.

Het is gewoon ambetant dat het ofwel te luid ofwel te stil staat, en dat er daartussen slechts 1 stand van de volumeknop zit.

Nu, misschien scheelt die surround al een heel stuk.

Hi,
                      Ik heb recent een nieuwe auto gekocht met PCM en daarin kan je per source volume en surround regelen. Maar nu weet ik niet welke versie van PCM dat is.
                      Ik zou de versienummer moeten opzoeken. Misschien dat iemand hier kan helpen ?
                      In ieder geval in de recentste versie kan je zeker het volume per source perfekt afstellen.

audiopilot past het geluid en de audioinstellingen (dus mogelijks ook het volume) aan, naargelang het lawaai in de wagen…..

Volgens mij staan beide aan (zal het vanavond eens moeten checken).

AudioPilot is toch de ruisonderdrukking, dus die zou ik liefst aan laten staan.
                          Die surround ga ik dan eens proberen uit te zetten. Stom dat er zo’n functie op zit die dan blijkbaar niet zo goed werkt…
                          Slaat het systeem de settings op per source? of is er 1 setting for all.

S2

Staat AP aan of uit?

Staat Surround aan of uit?

Als je gewoon naar de radio luistert best surround uit zetten. Werkt eigenlijk enkel in combinatie met “digitale” bronnen. En slaat soms tilt bij FM bronnen.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.