PCM GSM

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen PCM GSM

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Iemand die wat meer info kan geven over de PCM met telefoon optie?
    Klopt het dat de PCM van Porsche nog steeds geen bluetooth heeft?
    Je hebt dus een 2 de SIM kaart nodig in je auto?
    Iemand ervaring met het gebruik van 2 SIM kaarten?

Alvast bedankt,

Dino

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Volgens mij bestaat een module om op je originele PCM aan te sluiten niet, zeker niet dat de telefoonnummers op het scherm verschijnen. De PCM heeft daar geen aansluitconnector(s) voor. Maar ik kan altijd mis zijn. Tegenwoordig kunnen ze veel die elektronicamannen.

Is nog een gewone klassieke ISO aansluiting zonder meer. Hebben zelfs geen RCA uitgangen voor de versterkers te sturen maar gebruiken de luidsprekeruitgangen hiervoor. Vind ik wel een beetje spijtig voor zo een toestel.

De oplossing : alles eruit smijten en een PIONEER 2-DIN navigatie Headunit met bluetooth erin plaatsten 😆 .

Porsche heeft wel bluethooth optie op de recente modellen.
        Zelf heb ik deze optie genomen voor in mijn Porsche.

Mijne is pas bestelt en bluetooth is niet mogelijk…?

Een kennis van me heeft een Bleutooth setje laten aansluiten rechtstreeks aan de PCM van zijn 996 zodat de telefoonummers ook verschijnen op je scherm.

Dat zou handig zijn! Enig idee over welk merk/type het hier gaat? (en of het ook goed werkt?)

Er zijn veel mogelijkheden met bluetooth. Je kan ook je licht opsteken bij ARC, die hebben ook diverse mogelijkheden.

Hebben die zo iets wat op de originele PCM past?

[quote=”Dino737″:26fvf9yy]Heeft er iemand ervaring met een Parrot carkit?

De CK 3200 LS (met kleurenscherm) heeft blijkbaar nog wat software problemen maar de CK 3100 is volgens mijn info blijkbaar stabieler in gebruik.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Dino[/quote]

De PARROT CK3200 is eigenlijk geen aanrader. Veel problemen mee en een pak GSM’s werken niet zoals het zou moeten. De PARROT CK3100 daarentegen is een topper. Wj gebruiken eigenlijk geen andere carkits meer. Worden er wekelijks een pak van verkocht en geplaatst, zonder problemen. En is geen grote investering meer.

De CK3100 is meest gevraagde carkit door bedrijven. Werkt heel eenvoudig en meerdere toestellen kunnen met dezelfde carkit werken.

@Dino737 : heb zelf een Parrot 3200LS gehad. Zou deze absoluut niet aanraden, niet alleen software problemen maar ook slechte geluidskwaliteit. Heb al vanalles geprobeerd van de normale carkit over 8watters tot en met bluetooth (oortje en Parrot) en voor mij waren de vaste autotelefoons het beste. Enige probleem is dat je niet mag vergeten je telefoons te activeren, ik merkte na een tijdje dat ik teveel oproepen miste. Met het gebruik van dubbele kaarten had men mij gezegd dat in de auto mijn gsm moest uitzetten, maar dit werkte niet. Wat ik doe is telkens ik in de auto kom bel ik even naar mijn voicemail met de autotelefoon (zo is deze geactiveerd) en ik laat mijn gsm aanstaan, en vice versa en dat werkt fantastisch.

Porsche heeft wel bluethooth optie op de recente modellen.
              Zelf heb ik deze optie genomen voor in mijn Porsche.

Een duokaart vind ik maar niets, heb ik vroeger gehad en niets dan miserie, omdat altijd één van beide aktief moet zijn. Soms belde dus het verkeerde toestel in mijn wagen terwijl ik bij een klant was en mijn GSM niet belde of omgekeerd. Ik heb die boel geannuleerd bij Proximus en leve Bleutooth.

Zou je met een oortje werken dan kan je zelfs de wagen verlaten terwijl je aan het bellen bent. Mogelijkheden genoeg.

Een kennis van me heeft een Bleutooth setje laten aansluiten rechtstreeks aan de PCM van zijn 996 zodat de telefoonummers ook verschijnen op je scherm.

Er zijn veel mogelijkheden met bluetooth. Je kan ook je licht opsteken bij ARC, die hebben ook diverse mogelijkheden.

Proximus maak nu reklame voor 1 nummer voor 2 GSM’s, laat je niet verwarren want dat heeft dan weer niets met de duo kaart te maken.

Succ6 bij je keuze

[quote=”Dino737″:169aw33c]Hallo,

Iemand die wat meer info kan geven over de PCM met telefoon optie?
              Klopt het dat de PCM van Porsche nog steeds geen bluetooth heeft?
              Je hebt dus een 2 de SIM kaart nodig in je auto?
              Iemand ervaring met het gebruik van 2 SIM kaarten?

Alvast bedankt,

Dino[/quote]

Heeft er iemand ervaring met een Parrot carkit?

De CK 3200 LS (met kleurenscherm) heeft blijkbaar nog wat software problemen maar de CK 3100 is volgens mijn info blijkbaar stabieler in gebruik.

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Dino

Lijkt mij wel een zeer omslachtige procedure.
                  Zeker als je dit iedere keer moet doen bij korte ritten.

Waarom is er nog steeds geen bluetooth op een Porsche? Weet iemand of dit eraan komt in de toekomst?

ja idd je moet eerst de ene uitzetten en dan de andere aanzetten, nadat je dat gedaan hebt kan je best ook steeds even naar je antwoordapparaat bellen ook al heb je geen berichten, dan weet de provider welke kaart actief is, in het verleden had ik het namelijk vaak dat ik onbereikbaar was nadat ik overgeschakeld had… Je geeft naar de provider het signaal dat je het toestel uitschakelt en als je dan het andere aanzet en dat heeft niet meteen een goed signaal dan blijft het al eens uitgeschakeld hangen in het netwerk, door dan zelf het netwerk te zoeken dmv je antwoordapparaat te bellen voorkom je dat…

[quote=”Guy”:3e8hu2tz]Proximus Duo :

ProxiDuo kost € 6 per maand (inclusief BTW).
                      De eenmalige activering van ProxiDuo wordt gefactureerd aan € 25 en omvat de overhandiging van de tweede 32K SIM-kaart (inclusief BTW).

‘k was toevallig ook aan ‘t zien voor een tweede kaart 😉

Meer info[/quote]

is nu een actie, kaart gratis dacht ik…

Guy

Proximus Duo :

ProxiDuo kost € 6 per maand (inclusief BTW).
                        De eenmalige activering van ProxiDuo wordt gefactureerd aan € 25 en omvat de overhandiging van de tweede 32K SIM-kaart (inclusief BTW).

Mobistar Duo :

29,75 euro voor de activering
                        5,95 euro per maand voor het abonnement

‘k was toevallig ook aan ‘t zien voor een tweede kaart 😉

Meer info

3€ valt wel nog mee.
                          Je moet dan wel al je contacten op 2 SIM kaarten blijven updaten!

Ik ben ook bij Proximus, kan je mij eens zeggen hoe dit praktisch werkt? De 2 SIM kaarten bellen samen of moet je telkens 1 van de 2 GSMs eerst afzetten?

Ik betaal daar bij Proximus nochthans maandelijks voor… ik weet niet precies hoeveel , ik dacht iets van een drie euro of zo…

ik heb momenteel in de 996 PCM met telefoonmodule, en er moet inderdaad een 2e simkaart in… die echter naar het schijnt bij de meeste providers kosteloos zou ter beschikking gesteld worden?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.