PCM Update, Cruise Control.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 PCM Update, Cruise Control.

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen,

Ik ben sedert een week de trotse bezitter van een 911 type 996, bj. 2000, en zit met een paar vraagjes waar een van jullie me waarschijnlijk wel het antwoord op weet…

– de originele PCM is volgende versie:
    PCM Software
    PCO/IDIS V5.43
    Navigation software:
    Ver. POIE609D
    Database:
    Gall/18602473

Momenteel zit er een NavTech CD in voor Duitsland 2000.

Ik wil deze Porsche in Spanje gaan gebruiken. Kan ik nog aan een (actuele-) CD komen? Zo ja, waar en wat is ong. de prijs?
    Moet ik een of andere update doen?

– de Cruise Control werkt niet. Inschakelen lukt wel, het groene symbooltje verschijnt op de wijzerplaat, maar ik
    kan geen snelheid opslaan door de hendel naar “voor” te duwen…

Dit is het voor dit moment.

Gezien de auto de laatste 4 jaar maar een 1500 tal km. gelopen heeft laat ik eerst motor- en versnellingsbak (tiptronic) olie en filter vervangen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

NB. Voorstelling en foto’s volgen…

Groeten, Daddycool

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • ik volg het op

Vervolg…, ik heb de module besteld in de tweede link van deepee, waarvoor dank deepee; is nu onderweg van Nl. Naar Sp. Na inbouw meld ik even het resultaat. Mvg. Daddycool

@ Patrick, weet je ook het antwoord op mijn vorig bericht?
            @ Allen, mijn P is dis uitgerust met een PCM1 systeem.
            Bestaat de mogelijkheid om dit wat meer up to date te brengen zodat bvb..Bluetooth of USB kan gebruikt worden?
            Mvg. Daddycool

OK Patrick, bedankt voor de info.
              Kan ik ervan uitgaan dat onderstaand klopt en ik dus een 8bits moet aanschaffen?
              Is het echter niet zo dat de PCB met cassettespeler, welke ik heb, een 8bits is en de PCB met CD speler een 16bits?
              Mvg. Herman

Herman,

Alle CD’s zijn daar te vinden ook voor de 8bits PCM. Zijn er zelf die jou copies maken en versturen.

Mvg patrick

Bedankt Patrick, daar kan al ik mee aan de slag.
                  Is het echter niet zo dat de PCB met cassettespeler, welke ik heb, een 8bits is en de PCB met CD speler een 16bits?
                  Nog een idee waar ik een Spanje CD kopen?
                  Ik meen gelezen te hebben dat het 1 land per CD is; ik herinner me ook uit een ver verleden dit dit op een Blaupunkt navigatiesysteen begin de jaren 2000 ook het geval was. Ik denk dat de kaart CD’s toen van Teleatlas waren. Ook meen ik ergens gelezen te hebben dat de CD’s van Opel / Vauxhall Porsche compatibel zijn… iemand meer info?
                  Mvg. Herman

Hallo,

Heb mene vorige 996 van 1999 ge-update via http://gpsunderground.com/forum/car-navi-system/car-gps-systems/porsche/ Je moet je wel eerst registeren.
                    Selecteer PCM-1 16bits, download de software en brand de CD’s correct.( lage snelheid op kwaliteit CD’s)

Mvg Patrick

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.