Pdk

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een Cayman 718 besteld. Levering juni – juli 2017
    Tot 9 weken voor oplevertijd kan ik nog alles veranderen.
    Ik heb een manueel besteld maar twijfel om toch geen Pdk te nemen. Iemand ervaring met beide?
    Ik heb kleur saphire blue besteld maar kan deze kleur op Cayman nergens gaan bekijken. Weet iemand waar ik deze kleur toch kan gaan bekijken?
    Alvast bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Gefeliciteerd met uw aankoop. Ik zou kiezen voor de PDK.

Alle bedankt voor de reactie,mag binnen enkele weken in Porsche Drogenbos gaan rijden met manuele bak.

Laat het resultaat nog weten.

proficiat met je aankoop, met of zonder PDK …. :up: :up:

[quote=”Kolya” post=246554]Herinner me wel nog dat een kennis zijn ‘tiptronic’ aan de straatstenen niet meer kwijt raakte toen de ‘pdk’ uitkwam. Vraag is: what’s next…[/quote]

Tiptronic deed onder qua prestaties voor een manuele
            PDK is niet te kloppen met een manuele

Mensen kopen nu eenmaal graag het beste.

PS: ikzelf het een 997 tiptronic gereden gedurende een kleine 2 jaar en deze was fantastisch in het dagelijks (file) verkeer, ik zou hem dus zeker overwegen als de wagen veel gebruikt zal worden.
            Maar als hobby wagen verkies ik zonder twijfel een manuele (voor de oudjes) en een PDK voor de recentere P-kes.

Als ge de GROEN mannen moet geloven, zal dat een fiets worden :mrgreen: :mrgreen:

Herinner me wel nog dat een kennis zijn ‘tiptronic’ aan de straatstenen niet meer kwijt raakte toen de ‘pdk’ uitkwam. Vraag is: what’s next…

Mijn Cayman 987 was handgeschakeld : perfect ! Auto verkocht vorig jaar. Andere Cayman gekocht. Huidige Cayman 981 heeft een PDK : net iets beter als perfect 😀
                  Veel hangt af van het gebruik : dagelijks of pleziertochtjes. Veel file-rijden ?
                  Ik stel voor maak eens een testrit in zowel handgeschakelde als PDK-bak en laat je gevoel bepalen.

Oh mijn hemel. Dit is echt een never ending discussion he. Ook op de angelsaksische fora woeden deze stormen regelmatig en hevig.

Toch wel PDK

linkerbeen??
                        rechterarm??

[quote=”luc993cabrio” post=246447]Allee dan ben ik een man zonder …..[/quote]

… een slechte heup??
                          … een overvloed aan oestrogeen??
                          … slechte smaak??

Vul zelf maar in, en anders zullen de PDK-dames wel reageren :first:

Allee dan ben ik een man zonder …… :wtf: :wtf: :wtf:

IMG_0097.JPG

Met de huidige technologie en zeker de PDK zou ik zelfs durven zeggen een Porsche zonder PDK is als een man zonder … (dat ding tussen zijn benen) :happy:

+1 :driver:

Zelf stond ik ook ooit voor dit dilemma als ik de 981 kocht maar heb bewust voor de handgeschakelde :driver: gekozen en nooit spijt van gehad een sportwagen dient handgeschakeld te zijn :first:

Nu 3 jaar later heb ik ne Macan GTS met PDK gekocht uit noodzaak omdat mijn gezondheid me in de steek laat slechte heup kapotte knie en de rug die niet meer mee wilt , en moet zeggen het rijdt zalig . :happydance:

Het moraal van het verhaal , PDK ja voor oude mensen zoals ik maar ben je nog een jong en gezond gastje moet je in uwe Vitesse bak kunnen roeren :happy: :happy: :happy:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.