PDK en flippers

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster PDK en flippers

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Laatst had ik het volgende voor….
      Ik weet niet of ik het juist ga omschrijven, maar ik probeer het toch maar.
      De 718 staat in de normaal PDK stand en bolt uit naar een rood licht.
      Ik trek beide flippers in en de bak komt in de neutraal stand en bol uit tot stilstand.( Ik weet dat dat niet hoeft maar uit reactie deed ik het)
      Bij groen licht wil de 718 echter niet meer vertrekken….niet met aan één of beide flippers te trekken en ook niet meer automatisch.
      Enkel bij naar parking en terug naar drive te schakelen vertrekt de 718 terug.
      Is daar een normale verklaring voor?

123

Je vertelt niet wat je met je rempedaal doet op dat moment.
        Best wel cruciaal.

Als je R of D knipperend op je dash ziet
        en er gebeurt niks

Dan had je je voet niet op het rempedaal bij inschakelen R of D.

Staat zo in de handleiding.

123

Selector lever setting R or D flashing in the instrument panel
          No power transmission takes place.
          Effects:

The selector lever was engaged without applying the footbrake.

Action required:

Apply the footbrake and select the desired selector lever position from P or N.

N – Neutral

Only select the desired position for driving off (D, M or R) when the engine is idling and the brake pedal is actuated.

Dus, wanneer je de twee flippers tegelijk trekt staat de bak in neutraal, ook al staat de pook in positie drive.
            Dan moet je inderdaad eerst op de rem, pook in neutraal en dan in drive of manueel inschakelen en gas geven.
            Ik dacht door met de flippers de één in te schakelen de auto bij gas geven zou vertrekken.
            Ik zal het boekje er is op nalezen.
            Bedankt voor de inlichting

123

het ding zal niet in gang schieten met flippers als dezelfde voorwaarden als met de pook niet zijn voldaan.

het is gewoon een beveiliging voor bv passagiers die iets uitpeuteren als chauffeur bv even is uitgestapt om iets te doen.. payage of banden nazien, maakt nie uit.

Die flippers veranderen die vereisten niet

Handleidingen hebben wel degelijk een nut hoor.

Jaja, RTFM zoals ze zeggen! 😈

Zelf heb ik nooit de aandrang gevoeld om aan beide flippers tegelijk te trekken, maar dat zal aan mij liggen. Eén man, één flipper!

Kan toch plezant zijn onder een brug of in een tunnel

Ah, dat. Met kickdown lukt het ook eh. Dan heb je nog andere lichamelijke gewaarwordingen dan auditieve… :engeltje:

Dat klopt, behalve wanneer je achter iemand aanrijd:bounce:

123

ja nee, dan heb je net méér gewaarwordingen..
                        ‘t zijn gewoon geen plezante

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.