PDK probleem?

Home Forum Porsche Talk PDK probleem?

  • Maker
    Discussie
  • Gisteren op weg naar Francorchamps tegen 120km/h melding gekregen: transmission too hot. Gestopt en volgens het boekje even in N laten draaien en melding was weg. Iemand ervaring mee?
    Of best toch laten checken bij een OPC?

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Probleem opgelost zonder al te hoge kosten .

      PB

        Dat is een “meevaller” 😉

          Gisteren bij PCL geweest en het is een defecte temperatuursensor. Is besteld en over een aantal weken terug :driver: :happydance:

            hoop dat het meevalt, eerste keer dat ik iets van probs over de pdk hoor?

              Bedankt voor de info. Spijtig genoeg is de garantie verlopen. Ben naar de Porsche clinic geweest in Franchorchamps en dan konden ze de melding zien op de computer. Waarschijnlijk sensor of olielevel zeiden ze daar. Ik ben nu 22k km en normaal checken ze olienivo op 30k. Dus toch maar een afspraak maken en hopen dat de kosten meevallen…

                heb je nog garantie dan zou ik de auto zeker bij een OPC aanbieden zodat er melding is van een PDK probleem.
                de kans bestaat dat er geen fout gelogd is die ze kunnen uitlezen met PIWIS.
                als het oliepeil goed (boite+koppeling) is kan de temp.sensor of de speed sensor een foutief signaal afgegeven hebben.

                The correct hydraulic oil level is important for operating the transmission without
                running into problems. The following preconditions must be met in order to check or
                correct the oil level:
                • Engine must be idling
                • Vehicle must be horizontal in both longitudinal and transverse axis
                • Hydraulic oil temperature between 86° F. and 104° F. (30° C and 40° C)
                • Selector-lever position “P”
                • Clutch cooling volume flow must be switched off (using PIWIS Tester in Oil fill
                mode)
                • Retain the described states for approx. 1 minute to allow the oil to settle
                • Open screw plug on oil overflow bore and collect emerging oil until only drops of
                oil are emerging
                • Once there is no more oil emerging, top up the clutch fluid until oil emerges at
                the oil overflow bore
                • To avoid damaging the clutches, the procedure must be completed within 5 minutes
                (PIWIS Tester exits Oil fill mode automatically after 5 minutes)
                The correct oil level is also important to avoid damaging the gear wheels in the
                transmission. There is also an overflow bore for this, which is located on the opposite
                side. The oil level can be checked in the usual way here.

                  Dacht dat de transmissie zondag zeker kon genieten van “waterkoeling”… 😀 😛

                    Zeker laten bekijken .Even info vragen en aan de computer hangen .

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.