Pedro Piquet crash in Porsche GT3 Cup in Goiânia

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche Crash Foto’s Pedro Piquet crash in Porsche GT3 Cup in Goiânia

• Maker
    Discussie
  • Pedro Piquet huge crash in Porsche GT3 Cup in Goiânia

piquet.jpg

Nelson Piquet son and Nelson Piquet Jr.’s younger brother crashed while competing in a Porsche GT3 Cup Brazil event, flipping at least nine times.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • En nu deze, wat een spektakel.

Zicht vanuit de aanrijdende auto

[video width=425 height=344 type=youtube]9pce1mL2N7E[/video]

Wim

Gewoon denken dat hij Shumi is en verkeerd inschatten, dus hier filmpje vanuit een andere auto gefilmd, en dan zie je dat hij in het gras terecht kwam.

https://youtu.be/JdfC74AEw6w

Ze claimen dat het hetzelfde filmpje vanuit een andere hoek, maar heb ik mijn bedenkingen over.

das wat ze een vliegmachien noemen zeker? Heb ik dat goed gezien? Is hij gewoon airborne gegaan door gebrek aan downforce vooraan? Deze jongen heeft wel brute pech of niet genoeg ervaring.

Wim

Zo ziet een crash eruit als er geen kooi inzit, en deze is half zo heftig en minder snelheid.

https://youtu.be/HD70OlMWpoo

[hide]SLIK, dat is verdorie een flinke smakker ! En inderdaad die arm, die hand, had ik eerst nog niet opgemerkt ! Daar word je stil van.[/hide]

wat mij opviel zijn de twee luiken in de bodem van de auto (zie je door de negen salto’s met schroef meermaals passeren). wss is dit op de piloot te ontzetten wanneer de auto op z’n dak blijft liggen?

Wim

Niet de wagen op zich hoor, maar de kooi die erin zit. 💡

Als die kooi er niet ingezeten had was het dak gelijk met de spatborden geweest.

wtf.. lijkt een turndiscipline, pirouettes draaien of zo, heeft het overleefd dankzij de sterke wagen, daar ben ik zeker van.

Ook een paar keer gekeken, dat wil je niet meemaken.

Hij enorm veel geluk gehad. Heb het ook een beetje gevolgd vandaag.
                          Blijkbaar zou zijn arm wel door de deur gegaan zijn, waardoor zijn arm er half uitstak tijdens het tuimelen.
                          Als je goed ziet, zie je het inderdaad aan de voorkant, schuine stuk van de deur.

PDS

😯 😯

Blijkbaar is hij er nog goed vanaf gekomen klik hier

Het valt mij overigens wel op hoe stevig zo’n GT3 wel is. Er vliegt wel van alles af, maar de hele structuur van de wagen blijft wel min of meer intact

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.