Peeters viseert oude auto’s

Home Forum Zeverhoekje Peeters viseert oude auto’s

  • Maker
    Discussie
  • Weeral zo een “schitterend” idee waar niet over nagedacht is!

    Even stilstaan bij de impact dat zo iets heeft op heel de industrie en economie zou niet slecht zijn!

    HET ARTIKEL

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Niet omdat de ene in het water springt, dat we er moeten achterspringen.
      Niet dat ik achter het besluit van Minister Peeters sta, maar het is niet omdat sommige landen niet bezorgd zijn om het milieu dat wij dat niet hoeven te zijn.

        dat ze alles wat voor de staat werk nen fiets kado doen

        dan is er al een heeel stuk van de vernruikers weg de tanks en de militaire voertuigen opstal en alles per fiets de helft vand e militairen doet niks meer dan ganse dagen met de jeep of dergelijke rondkrossen

        dat ze maar snel taks invoeren zolas wij in het buitenland talloze payages betalen

        en gooi die benziene prijzen maar de lucht in en dan schaffen ze voor mij die wegens taks maar onmiddelijk af

        het draait hier in europa allemaal om de mileiu gier en de milieu daar als ge morgen nog echt geld wil verdienen zal je iets in het milieu moeten doen

        en aan de andere kant van de wereld china ed daar kan en mag alles en daar gebeurd het ook zoals hier 50 jaar geleden 😥

          Met oude wagens uit het verkeer te halen in zo een klein landje als Belgie gaan we zeker de wereldmilieuproblematiek oplossen!

          -Misschien beter EINDELIJK die windmolens plaatsen op die zandbank voor Knokke. Die staan er nog steeds niet omdat het hun “uitzicht” niet te goede zou komen!
          -Of de luchtvaartindustrie eens aanpakken ?
          Tegenwoordig vlieg je voor een appel en een ei met die goedkope maatschappijen, gevolg: veel meer mensen doen korte tripjes > veel meer luchtverkeer > en wat denk je dat zo een vliegtuig de lucht in blaast?
          -Strengere mileucontroles bij grote vervuilende bedrijven en daar meer belasten
          -Dan hebben we nog de Hybrides ? Niemand staat blijkbaar stil bij het feit dat het constructie process van deze wagens veel belastender is voor het mileu en dat die dingen nog steeds niet minder verbruiken dan bv een groene Polo TDI ? De mensen die deze dingen kopen zitten ze diep in de zakken en die zijn er dan nog heilig van overtuigd dat het goed is voor het mileu. Zal nog even duren voor deze echt op punt staan om aan die voorwaarde te voldoen. Ge moet wel ergens beginnen, geef ik toe…

          Enfin, kunnen nog wel even doorgaan maar het feit blijft dat ze het weer bij “de kleine man” gaan halen…. de centen, want daar draait het om!

            [quote=”MichM3″:3a4y85qa]Klopt wel ppp jouw verhaal…maar weet jij een correcte manier om oldtimer liefhebbers te laten rekening rijden?

            => op jaarlijkse keuring km-stand nakijken en factuurtje sturen? ik schud maar wat uit m’n mouw hé 😉

            [/quote]

            Inderdaad, ben trouwens voor een normale keuring voor de oldtimers, we rijden er tenslotte mee in hetzelfde verkeer.

            De kilomterteller laten verzegelen op het keurstation of een gekeurde instantie bv Rauwers.

            Vrees enkel dat het weer weinig met milieu te maken heeft, maar een manier om nieuwe taksen te heffen. Vergeet niet dat op nieuwe wagens 21% btw zit en weeral inschrijvingstax à volenté.

              En zo schakelen ze de ene branche na de ander uit.
              Bijna heelmijn sector is ook geliquideert

                Och mijn daily driver rijd ook op een (redelijk) schone brandstof, LPG… en ik word ook gestraft dankzij de jaarlijkse extra LPG taks… het gaat hen niet om het milieu… het gaat em om de centen…

                Maar wat betekent dat allemaal, al de tweedehandshandelaars gaan het zeer moeilijk krijgen, de tweedehandsonderdeelhandelaars gaan ook over de kop gaan, en zo zijn er nog zovele jobs op de helling komen te staan als ze dit doorvoeren.

                Hoe dan ook het zal altijd een zinloze discussie blijven…

                  Klopt wel ppp jouw verhaal…maar weet jij een correcte manier om oldtimer liefhebbers te laten rekening rijden?

                  => op jaarlijkse keuring km-stand nakijken en factuurtje sturen? ik schud maar wat uit m’n mouw hé 😉

                  Wat je opmerking over de firma auto’s betreft, volledig mee eens…maar daarbuiten zijn er zeer veel mensen die gewoon diesel rijden omdat het goedkoop is (ik denk aan m’n ma bijvoorbeeld)…misschien kan men voor die firma diesels wel nog iets bewerkstelligen (gedeeltelijke terugbetaling van de accijns per trimester ofzo…) enfin, ik denk maar wat…de economie moet niet gaan lijden, de bedrijven worden inderdaad al genoeg belast met vanalles en nog wat!

                    [quote=”MichM3″:nskggjxy]mijn mening:

                    – een diesel duurder maken dan een benzine in gebruik want daar komt idd hennig wat rotzooi uit (waarom niet privé-dieselbrandstof duurder maken dan benzine…er zouden er al veel hun rug keren tegen diesel)

                    [/quote]

                    Denk dat het merendeel van de dieselwagens, firma wagens zijn. Dus privé-dieselbrandstof duurder maken zal weinig uithalen. Gaan ze de dieselwagens in het algemaan belasten, word de kost van de vloot van de firma’s merkelijk duurder, en deze stijging gaat uiteindelijk door de eindverbruiker weer betaald worden.

                    Als de voertuigen van voor 1996 inderdaad zwaar belastend zijn voor het mileu, vind ik het geen selcht idee dat ze dit proberen aan te pakken.

                    Een extra kilometerheffing zou dan inderdaad een goed idee zijn. Mensen die dan een oldtimer rijden enkel omdat het fiscaal voordelig is; krijgen hiermee een probleem. Ik denk maar aan al die Mercedessen, Bmw’s enz van de jaren 80, deze worden nog niet echt gebruikt door de oldtimer liefhebbers.

                    De extra kilometerheffing gaar voor de echte oldtimer liefhebber niet de doodsteek zijn daar ze maar een beperkt aantal kilometers per jaar rijden.

                    Denk niet dat de oldtimer markt zomaar van de kaart gaat geveegd worden, van mij mogen ze wel iets doen aan al die schijn-oldtimerslieghebbers. De dag dat ze het voordeel van de verkeersbelasting niet meer hebben, stoppen ze hier gelijk mee. Eigenlijk hebben ze hetzelfde probleem gecreëerd dan toen met lichte bedrijfswagens, iedereen reed met een zware jeep, nu dat ze dit aangepast hebben, is de verkoop van de zware jeeps aardig teruggelopen denk ik.

                      dat van vrachtwagens = grootste vervuilers = correct.

                      In mijn provincie (Vlaams-Brabant), gaat men het afval niet meer met vrachtwagens naar verbrandingsovens brengen maar 7 van de 9 verzamelcentras liggen aan water dus gaan ze binnenkort met de boot.

                      Voordeel: 6800vrachtwagenritten minder op de autostrades en 12miljoen ton CO2 uitstoot minder.

                      Daarbij komt dat wij in de top horen van beste recycleerders en minste kg afval per inwoner provincie 8)

                      Minder verbruik brandstoffen = minder taxen innen = minder inkomsten staat. Nu van de 11miljard die ze jaarlijks van de melkkoe aftappen, gebruiken ze nog geen 1% voor onderhoud wegen en veiligheid (niet moeilijk dat wij slechte wegen hebben). Dus ruimte voldoende over.

                      Enigste wat de politiekers (als je dat zo wil noemen) moeten gaan doen is gaan besparen op nutteloze uitgaven en daar wringt het schoentje. Taxen uitvinden is makkelijk, besparen, daar heb je intelligente mensen en met gezond verstand nodig en die hebben we bijna niet in Belgie…

                        domme minister = domme uitspraken en ik die dacht dat we met Flapuyt weg er eindelijk van het gezever over de melkkoe vanaf zouden geraken 🙄

                        Eyskens heeft ooit eens gezegd toen hij minister werd aan de journalist die hem vroeg: Mr. Eyskens, wat moeten we nu tegen u zeggen, professor of minister? Eyskens antwoord was: Zeg maar professor, minister kan iedereen worden…
                        Hier weer mooi voorbeeld van. Peeters zal zelf wel de helft van de planeet mee vervuilen…

                        Nu, ik ben 100% voorstander van vervuiler betaalt. Maar dat wil zeggen: Diesel en benzine zelfde prijs, enkele tientallen eurocenten meer per liter en 0 euro wegentaxen want dat hoort zo bij vervuiler betaalt. Vervuiler = wagen die rijdt. Wagen die niet veel rijdt maar veel verbruikt is minder vervuiler dan wagen die veel rijdt en weinig verbruikt.

                          De Arabs verdienen ❓

                          Of het nu diesel of benzine is zal hun worst wezen.
                          En al wordt hier steeds gezegd dat alles van de dollar afhangt.
                          Moet je mùaar eens gaan kijken wat de zelfde benzine in de US kost tegenover hier.
                          De staat en enkel de staat draait het om.
                          Net als bij de sigaretten. Verbieden om nog ergens te roken en tegelijkertijd 50cent per pakje opslaan.
                          Roken de mensen nu minder ❓ NEEN , en dat weten ze ook wel in Brussel , maar des te beter daar 75% van de kostprijs van de sigaretten naar de staat gaat

                            als ze willen rijden we volgend jaar allemaal op waterstof maaaar dan verdienen die arabs niks meer he het is allemaal zo lang als het breed is ,,,niet iedereen kan immers zomaar een nieuwe wagen kopen om de 5 jaar ,,alleen al de transport sector jaagt iedere maand evenveel rotzooi de lucht in dan alle autos in gans dit land op een maand ach ik jaag mij daar in op 👿 👿

                              mijn mening:

                              – een diesel duurder maken dan een benzine in gebruik want daar komt idd hennig wat rotzooi uit (waarom niet privé-dieselbrandstof duurder maken dan benzine…er zouden er al veel hun rug keren tegen diesel)

                              – rijtax gebaseerd op gewicht van voertuig ipv vermogen…het is toch het gewicht dat de wegen verslijt, en niet die paar extra pk’s? 😉

                              – wat die katloze oude auto’s betreft…tja, da’s een moeilijke…ik zou ni graag hebben dat ze 2000 euro rijtaks aan m’n broek vegen voor die Porsche waarmee ik 5000km/jaar doe, en nog es 1500 voor die oude ///M3 die misschien 3000km zal afleggen 🙄 …want zo ziet het ernaar uit hé…ben wel bereid om voor deze vervuilende auto bestraft te worden in gebruik, niet in bezit ervan…maar hoe zouden ze dat kunnen regelen?

                                Is inderdaad iets om even bij stil te staan… zou voor vele mensen een ramp betekenen… dan denk ik niet alleen aan mezelf en mijn collega’s die hun brood moeten verdienen met klassiekers maar ook de gewone werkende mens die zich geen moderne auto kan permitteren of wat dan ook…

                                Je moet aan alles denken… milieuvriendelijker rijden betekent ook zuiniger, dus ook daling van benzineverkoop enz…

                                Ik begrijp ook dat er veel luchtvervuiling is door uitlaatgassen maar ik ben er zeker van dat het niet allemaal uit een oude benzinemotor zal komen… heb je al eens gekeken wat er tegenwoordig uit de nieuwe diesels komt? Ik ben dan meer voorstander van maatregelen om carpooling te promoten en daarvoor te belonen dmv extra aftrek bij de belastingen… op die manier zijn er ook minder auto’s op de baan en pak je gelijk ook nog een beetje het fileprobleem aan… maar dit zou betekenen dat er geen extra centen naar vadertje staat gaan!

                                Het lijkt me eerder een manier om centen in de schuif te krijgen waar wij de dupe van zijn omdat we graag met een klassieker rijden… Centen die ze gebruiken voor hulp aan het één of ander land en van die dingen allemaal… Mocht Dhr. Peeters zelf een oldtimerliefhebber zijn zou het er zeker niet van komen 💡

                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.