Peil remvloeistof controleren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Peil remvloeistof controleren

• Maker
    Discussie
  • Sinds een poos heb ik bij mijn C4 af en toe te kampen met de volgende oplichtende waarschuwingslichtjes: sper, algemeen en remdruk.
    Een zwakke dynamo vermoedende een afspraak gemaakt om deze te laten reviseren en ondertussen geen acht meer op geslagen tot ik onlangs ineens zo goed als zonder remmen kwam te staan….qua wake up call kan dit tellen.

Bijgevolg wil ik het peil van de remvloeistof controleren maar aangezien die bij lopende motor zelf iets boven het maximum staat vraag ik mij af wat de juiste methode hiervoor is.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Remolie controleren doe je gewoon door het niveau te checken aan het remolie potje.
      Daar staan normaal de minimum en maximum niveaus aangeduid.
      Verder niets aan, motor stil of draaiende zou geen invloed mogen hebben.
      Als je remmen bijna wegvallen zit er misschien lucht in het remsysteem, dan moet het ontlucht worden.
      Ook kan het zijn dat er ergens een darmpje los is zodat de rembekrachtiging zijn werk niet goed doet.
      Mijn raad aan U is “breng eens een bezoek aan een garage” remmen zijn het belangrijkste aan uw wagen en ze moeten steeds feilloos hun werk doen.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.