pensioensparen (vrij aanvullend pensioen)

Home Forum Zeverhoekje pensioensparen (vrij aanvullend pensioen)

• Maker
    Discussie
  • heeft er hier iemand ervaring met Hamburg-Mannheimer ❓
    als verkoper / klant ❓

want ik hoor daar heel uiteenlopende commentaren over (van supergoed tot oplichters/bedriegers….)

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Hallo,

Ik ken niets van Porsches (toch te weinig om daar veel uitspraken over te doen, dus hou ik m’n mond..) doch ik ik ken wel wat van pensioensparen.. Heb het namelijk 6 jaar verkocht!

Vandaar zou ik willen zeggen : zij die er niet veel van kennen zouden beter zwijgen.. Je kan natuurlijk altijd je mening kwijt doch vooraleer uitspraken te doen dat pensioensparen bij Hamburg Mannheimer niet volledig aftrekbaar is zou je moet weten dat er véél vormen van pensioensparen zijn waaronder gemengde verzekeringen (pensioenspaarverzekeringen) die ook een vast kapitaal uitkeren bij overlijden, m.a.w een gemengde pensioenspaarverzekering.
      Gezien je daarbij een gedeelte betaalt voor de “overlijdensdekking” komt dit gedeelte niet in aanmerking voor fiscale aftrekbaarheid en is je betaald bedrag niet gelijk aan het bedrag dat je kan inbrengen voor belastingvermindering. Dit ligt tussen 33 en 44 % van het kapitaal dat gevormd wordt naar het pensioen, naargelang je inkomen.

Dat er zaken zijn die meer opbrengen dan pensioensparen – zoals Porsches aankopen – kan eventueel zijn, doch een pensioensparen sluit je normaliter niet om dezelfde reden af.
      Wellicht zijn er onder de Porscheliefhebbers mensen die meer Porsches hebben dan kinderen – dit is een voorbeeld – doch wanneer je niet tijdig denkt aan een kinderspaarplan, op welke manier dan ook, zul je op een bepaalde dag misschien constateren dat je er niet tijdig aan gedacht hebt en is je kind ondertussen volwassen. Misschien heb je door omstandigheden in je leven niet de mogelijkheid meer gehad om te sparen voor je kind, en wanneer je dit pas op z’n 15e doet zullen er niet veel spaarcenten voor hem zijn op z’n 21e. (Hij/zij kan er natuurlijk ook zelf voor gaan werken..)

Ditzelfde geldt ook voor pensioensparen. Ik denk dat diegenen die de acutaliteit volgen beseffen dat ons pensioen voor later niet echt verzekerd is. Wil je toch een zekerheid dan kan je dit systematisch opbouwen. Aan ieder zijn keuze natuurlijk !

Mvg Annie steeds tot uw dienst ! 🙂 ) )

Zijt maar zeker 😉
        Als ge de prijzen 10 jaar geleden en nu bekijkt voor een propere 911 carrera van 1986-1988 😯
        10 jaar met een mooie porsche gereden die altijd zijn klasse blijft behouden en waar je altijd je centen van terug krijgt.
        Dus oplossing : garages bijbebouwen en vol met “oudere” porsches steken 😆

Pff… En dan zijn ze vervonderd dat de jonge mensen (zoals ik) hier niks meer kunnen betalen van huizen of appartementen… 👿
          Allé, kheb er dus nog goed aan gedaan van 5.5j geleden mijn 3.2 gekocht te hebben 😛

En het ziet er naar uit dat ze het pensioensparen gaan “belasten”. Eerst fiscaal aftrekbaar maken, dan de mensen aanmoedigen om pensioensparen te gaan doen en als laatste stap de mensen erop gaan belasten. Zoals RSR zegt beter in iets veilig en vooral belastingsvrij beleggen. Probleem is dat in België niet genoeg “achterpoortjes” meer zijn en dat je al snel buiten de grenzen moet. Maar daar lachen ze als je met een paar 1.000-10.000 euro aankomt. Of ze zetten u weeral “in het zak” terwijl je erbij staat. Maar alle vormen van pensioensparen, beursbeleggingen, termijnrekeningen … brengen totaal niets op. Ik zou het nooit doen 👿 :

Wim

Dus nu investeren in een 3.2 cabrio is ook niet verkeerd. 😆 😉

Anoniem

…een 911 speedster is ook verdubbeld in prijs de laatste 6 jaar.
                Een 356 (speedster) zelfs maal 3..

Hmmmmm. Vanavond eens met de vrouw klappen.:-) ) )))))

Sparen voor je pensioen ? beter iets kopen zoals grond of huis dat kunnen ze niet stelen als de beurs zakt. Nee daar doe ik niet meer aan mee er zijn andere dingen die meer opbrengen dat die 1 of 2 % die ze kunnen geven. VB de grond is in 10 jaar X 3 gegaan kun je nog meer verdienen en als je niet gelooft kijk dan op de site van De Tijd. Dus een stukje van 50 000 is nu 150 000 euro dat is echt meer dan dat de bank kan geven.

Hier de link http://www.tijd.be/immo/detail?type=4&s … tion=&loc=

Ik doe ook al jaren aan pensioensparen en idd zoals Seta zegt bij een gewone financiele instelling .

Persoonlijk zou ik het (zeker) niet aanraden, ga pensioensparen bij een gewone bank waar ze nu ook wettelijk verplicht zijn een beleggersprofiel op te stellen.

Heb het zelf nooit willen opstarten maar zus wel (nicht kwam ermee langs en zo hebben vele mensen hun “laten vangen” omdat het kennissen, familieleden zijn die het komen “verkopen” met vele mooie woorden en beloften erbij, maar ik heb er meer dan één bedenking bij. Contract kan niet opgezegd worden en hetgeen gestort wordt kan niet voor de volle 100% van het wettelijk maximum aan de belastingen ingegeven worden (krijgt nooit de nodige documenten hiervoor). Heb haar dus aangeraden om zo snel mogelijk de domiciliëring te stoppen enkele maanden geleden en pensioensparen te starten bij éénder welke bank… Ook mijn moeder is er ondertussen al lang mee gestopt. Dat het bedriegers zijn zou ik niet beweren maar het blijft vreemd en verdacht waarom je nooit het maximum aan pensioensparen bij hun kan aangeven in de belastingen.

My2cents

Hallo,

Zoals mijn partner Philip schreef ben ikzelf 6 jaar werkzaam geweest bij Hamburg-Mannheimer in agentschap.
                        U vraagt naar info als klant of als medewerker.

Hamburg-Mannheimer heeft zowel agentschapsmedewerkers als structuurmedewerkers.
                        De agentschapsmedewerkers beheren een uitgebreide portefeuille van zowel levensverzekeringen, varia-verzekeringen als beleggingen.
                        De structuurmedewerkers recruteren mensen en breiden zo hun eigen structuur uit. Op hun beurt verkopen zij levensverzekeringen en pensioenspaarverzekeringen.
                        Varia-verzekeringen worden altijd doorgegeven via de agentschappen, die op termijn verder Uw nieuwe klanten bewerken.

Indien U bijkomend uitleg wenst om eventueel zelf medewerker te worden mag U mij gerust om bijkomende info vragen (niet via het forum).

De producten van Hamburg-Mannheimer zijn goed. Het hangt natuurlijk ervan af wat Uw wensen zijn.
                        Alle pensioenspaarverzekeringen zijn fiscaal aftrekbaar (op voorwaarde dat U belastingen betaalt, m.a.w dat U over een inkomen beschikt) (geen werkloos- of ziekte en invaliditeitsuitkering)
                        U kan een pensioensparen afsluiten waarbij het hoofddoel is om een kapitaal op te bouwen naar Uw pensioen toe. Indien U ook belang hecht aan een verzekering bij overlijden kan dit hierin gecombineerd worden.
                        Uw fiscaal voordeel bedraagt tussen 33 en 44 % (naargelang Uw inkomen).

Ik hoop dat U hiermee al een beetje vooruit bent geraakt. Mocht U toch nog vragen hebben, aarzel niet, ik beantwoord ze met plezier.

met vriendelijke groet i.o Philip 911

Is één van de grootste levensverzekeraars in Duitsland met een goede naam (in Duitsland), maken deel uit van de Ergo Groep.

In België ligt het iets anders, maar dat had/heeft te maken met hun pyramidesysteem.

Hallo,

Mijn partner is 6 jaar hoofdkantoorhoudster (hele mond vol..) van Kortrijk geweest bij Hamburg-Mannheimer. Pensioensparen is in ieder geval fiskaal voordeling…hangt een beetje van uw situatie af. Zal ze deze avond even haar onverbloemde mening vragen na al haar jaren ervaring… Deze avond nog kunt u een objectief antwoord verwachten.
                            Mvg Philip911 🙂 )

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.