periodieke oldtimer keuring

Home Forum Porsche Talk periodieke oldtimer keuring

• Maker
    Discussie

• eri

Zou een 911 van 1977 verbouwd naar turbo look & met 3.2 motor worden afgekeurd?

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 261)
      • [quote=”mcs51″ post=267961]Al eens gekeken op de site van de “KM”?
        Daar kan je DIT document vinden.

Wanneer je die vergelijkt met die van bfov-fbva dan is de verwoording wel totaaaaaaal verschillend. De “geest” van beide teksten is natuurlijk dezelfde, maar de “letter”… … …

Neem nu de definite van Groep1

Bij de KM staan er duidelijk vier jaartallen vermeld 26 tem 29 jaar; 30 jaar staat daar NIET bij.
        Wel, wanneer ik met mijn wagen op 08/02/2019 langs ga bij de KM is ze 30 jaar en valt ze dus niet onder groep 1. Het staat er cijferlijk in!!

[/quote]

je moet gaan VOOR de dag dat ze 30j wordt, als je gaat op de dag zelf, ben je te laat…

en wachten tot je de groene oproepingskaart hebt ontvangen of niet is geen excuus, want dat is geen verplichting, enkel ter info

Ik heb net een oldtimer gekocht, van ‘92. Gekeurd op 8/4/2018. Ik schik gewoon te wachten tot er een oproep in de bus valt…

+1 vandamme.
            Er is beslist geweest dat oldtimers naar de keuring moeten. Als ik de thread hier goed gevolgd heb begrijpen de meesten het wel en juichen het zelfs toe. Ga dan gewoon naar de keuring, dan weet je direct wanneer je de volgende keren moet gaan ook.
            Uitstel wordt hier geen afstel. Spijtig genoeg. Gewoon, de korte pijn ipv valse hoop :salut:

123

Op die manier kun je alles ongeloofelijk moeilijk maken terwijl dat echt niet nodig is.

is je auto nu jonger dan 30 jaar? ja

Dus moet je voor dat hij verjaart naar de keuring.
              volgens beide sites.

Er is dus geen discussie.

Als je wil kun je nu in de zomer al gaan. Dan moet je niet door de Sneeuw en Ijs en zout.
              Ze verzetten dan je referentie datum en vanaf dan zal je altijd in de zomer kunnen gaan.

tadaa

Er is geen verschil tussen Group 1 of 2
              het is een andere paragraaf .

Uw voertuig werd vóór 20 mei 2018 ingeschreven onder een ‘O-plaat’. Wanneer moet u zich
              aanbieden voor de periodieke oldtimerkeuring?

[i]Groep 1 – voertuigen onder O-plaat vanaf 25 jaar en jonger dan 30 jaar
              De voertuigen onder O-plaat die minder dan 30 jaar geleden in verkeer zijn gesteld, met uitzondering van
              voertuigen voor traag vervoer, worden voor de dag in 2019 waarop ze respectievelijk 26, 27, 28 of 29 jaar
              geleden in verkeer zijn gesteld, aangeboden voor een periodieke keuring.

Groep 2 – voertuigen onder O-plaat vanaf 30 jaar
              De voertuigen onder O-plaat die ten minste 30 jaar geleden in verkeer zijn gesteld, met uitzondering van
              voertuigen voor traag vervoer, worden voor de dag in 2020 waarop ze 30 jaar of meer geleden in verkeer zijn
              gesteld, aangeboden voor een periodieke keuring.
              [/i]

[u]• De referentiedatum op het keuringsbewijs zal de dag en maand zijn van de datum eerste inverkeerstelling
              (zie kentekenbewijs ‘datum eerste inschrijving’). Voertuigen kunnen vanaf 2 maanden voor de
              referentiedatum aangeboden worden voor een periodieke keuring met behoud van deze referentiedatum.

Bij vroeger aanbieden (meer dan 2 maanden voor de referentiedatum) wordt de referentiedatum vervroegd
              naar deze datum waarop het voertuig werd aangeboden. [/u]

Hetgeen onderlijnd is slaat niet meer op enkel Groep 2

Afgezien van het verschil in bewoording, waar je wel een punt hebt
              Snap ik echt het probleem niet.
              Want het heeft geen relevantie voor je voorbeeld.

ASI

Al eens gekeken op de site van de “KM”?
                Daar kan je DIT document vinden.

Wanneer je die vergelijkt met die van bfov-fbva dan is de verwoording wel totaaaaaaal verschillend. De “geest” van beide teksten is natuurlijk dezelfde, maar de “letter”… … …

Neem nu de definite van Groep1

Capture-1.JPG

Bij de KM staan er duidelijk vier jaartallen vermeld 26 tem 29 jaar; 30 jaar staat daar NIET bij.
                Wel, wanneer ik met mijn wagen op 08/02/2019 langs ga bij de KM is ze 30 jaar en valt ze dus niet onder groep 1. Het staat er cijferlijk in!!

Dus is het een groep 2 wagen en ik moet maar op 2020 voor een eerste keuring.

Nu, die datum op zich stoort mij niet, wel de discriminatie die bestaat tussen groep 1 & groep 2.

Groep 2 wagens hebben de mogelijkheid hun keuringsdatum te kiezen!
                Groep 1 wagens hebben dat niet!!

Capture-2-2-3.JPG

Geen probleem om naar een periodieke keuring te gaan maar ik ga toch liever in de zomer dan in putje winter met sneeuw, ijs en vooral zout op de baan.

Dus ja, wagens van ‘89 in 2019 of in 2020 naar een eerste keuring???

Maar vooral, hoe kunnen Groep 1 wagens hun “referentiedatum” laten aanpassen???

123

Das echt nie moeilijk uit te vinden want het staat heel duidelijk beschreven bij :

https://www.bfov-fbva.be/nl/politieke-dossiers-lobbying/vlaams-gewest-periodieke-oldtimerkeuring-vanaf-20-mei-2018-19-05-2018/

Groep 1 – Voertuigen onder ‘O’-plaat 25 – 30 jaar:

Dus in 2019, voor 8 februari moet dat voorbeeld van je gekeurd zijn.

ASI

Concreet voorbeeldje

Gegeven:
                    Eerste inschrijving op 08/02/1989 in het buitenland
                    Eerste oldtimer keuring ergens eind mei 2016 in België

Gevraagde:
                    Wanneer eerste periodieke oldtimer keuring in België?

Antwoord:
                    Wel, ik kijk uit naar jullie antwoorden

Alvast bedankt!

Met of zonder eigenaar :happy: :happy: :happy:

123

volgend jaar zit die in Afrika

Deze moest ik gisteren toch even voorlaten en een fotootje nemen. Een roestbak eerste klas, Rookgordijn bij het optrekken waar de legerleiding jaloers op zou zijn, op LPG weliswaar en de tank zal dus nooit gekeurd worden. Het rechterachterwiel stond scheef en was zo paraplu als maar zijn kan.
                          Maar ja, het marginale koppel dat er in zat was gelijkwaardig. :think:

25.png

Da is lastig…. en over welke wagen spreken we?

geen restomod, geen motorwissel, bone stock car;
                                op het inschrijvingsformulier stond bij cilinderinhoud: ***** (vijf maal asterisk)
                                bij de import stond dit niet op de buitelandse title en toen vond men het niet nodig om ook maar iets in te vullen op de Belgische “carte grise”. nu, zoveel jaar later, begint het gez**k !

Deepee, bron? De rest van het verhaal lijkt mij ook nuttige info….
                                  Over welke wagen ging het? restomod? hoe ver ging die vernieuwingsactie….?????

Deepee
                                    Deze tekst zegt eigenlijk niet veel hé.
                                    Maar ja de keuring zal altijd wel iets vinden als ze willen.

Voor mij is het simpel.
                                    We zullen een andere hobby moeten zoeken als we niet steeds willen blijven zitten met de stress van de constant veranderende wetgeving omtrent wagens in het algemeen.
                                    Hoe lang zullen de oldtimers nog mogen rijden? Of tegen welke prijs?
                                    Bijna alle mensen vinden de wagen de grote vervuiler en de staat springt daar graag op om populariteit en geld te vergaren :puke:
                                    Het viel me al op in de filmpjes van spa classic dat ook daar veel minder volk was dan enkele jaren geleden.
                                    Benieuwd of dat op zolder zondag ook zichtbaar zal zijn.

Mijn Ferrari 348 TS zal in ieder geval in de verkoop gaan net zoals mijn Ford Focus II RS.
                                    Misschien daarna iets nieuws hybride/elektrisch wie weet?????????

15 reacties aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 261)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.