Home › Forum › Porsche Talk › periodieke oldtimer keuring
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 52 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 maanden, 3 weken geleden door Godspeed.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
een geïmporteerde auto post 1968 en pré 1996 heeft zelden een belgisch GVA. da’s meestal de reden waarom ze op O-platen staan.
velen zien de bui al hangen zeker ? en dwietern hoort de kassa al ver vooruit rinkelen :think:Alles na 68 heeft gelijkvormigheids attest.
die van voor 68 kunnen ze niks mee doen behalve kijken of het er een beetje veilig uit ziet. En of de remmen symmetrisch remmen.
Das niet anders dan ze bv in 1985 deden met een auto uit 1966hoe gaan ze upgrades sluitend kunnen checken zonder gelijkvormigheidsattest? het zal weer zoals altijd een loterij blijven.
wat ze gaan keuren is duidelijk; alles zoals bij een gewone keuring muv uitlaatgassen.
dat ze tarieven periodieke O-keuring optrekken naar de prijs van een gewone keuring was geen verrassing.de logica van wanaf wanneer wie moet gaan keuren is mij een raadsel.
de nieuwere vanaf 2019 en de oudere vanaf 2020.
wilden ze afronden misschien voor wie elke 5 jaar moest gaan of wat??En er staat ook niet bij wat ze gaan keuren.
Als ze de periodieke keuring bedoelen die er normaal is voor auto’s zonder Oldtimer statuut, gaan er een hele hoop oldtimers binnenkort te koop komen omdat ze hopeloos gemodificeerd zijn…
Denk aan VW caddy MKI’s met TDI motoren, en andere motor upgrades die in het huidige oldtimer regime gewoon gebeurden.het besluit van de vlaamse regering mbt periodieke keuring van oldtimers staat in het staatsblad:
– jonger dan dertig jaar herkeuring tegen 2019, periodiciteit jaarlijks
-dertig tot vijftig jaar keuring om de twee jaar; en eerste maal tegen 2020
-meer dan vijftig jaar keuring om de vijf jaar; en eerste maal tegen 2020meer info:
http://www.ejustice.just.fgov.be/eli/besluit/2018/04/27/2018031050/staatsblad
en FAQ autoveiligheidpersoonlijk zou ik het nog niet zo stellen, als de price right is zou ik hem wel kopen.
maar je moet gewoon rekening houden met het feit dat hij eigenlijk niet conform de homologatie is.Zeker met 911’s is zijn er zo enorm veel die rondrijden met nieuwere motor.
Omdat de keuring er niet op controleert, denkt iedereen dat het mag.Maar dat is eigenlijk niet zo, oldtimer keuring is op basis van het principe dat de auto nog altijd conform homologatie is.
[quote=”vandamme” post=259392]over die uitbouw gaat niemand miepen bij de keuring.
Das cosmetisch.het is de motor die een risico vormt naar de toekomst toe.[/quote]
Dan ga ik hem maar beter niet kopen als dat zo is.
beetje suf argument, spacers kun je er afhalen voor keuring.
ziet er niet uit, maar er is niks dat zegt dat je wiel de wielkast tot op de laatste cm moet vullen.
Punt blijft gelijk :
voorlopig maakt het geen zak uit, ze controlleren niks
maar wettelijk ben je niet in orde als je een gewijzigde auto aanbied ter keuring.fenders en spoilers kunnen nog onder de tuning wet, maar motoren niet. Das homologatie.
wel als de uitbouw wielspacers tot gevolg heeft
Best dan aangepaste velgen stekenover die uitbouw gaat niemand miepen bij de keuring.
Das cosmetisch.het is de motor die een risico vormt naar de toekomst toe.
Het een SC, Ik zou dus 4 nieuwe vleugels moeten plaatsen plus dorpels en spuitwerk.
Ik heb geen idee wat dat zou kosten? Misschien beter toch maar een 3.2 zoeken zoals Jacques voorsteld.@Drip :up:
Deze op foto is ook een 77er, dus had het misschien iets anders moeten omschrijven voor de niet goed kunnen lezende. 😉
2.7 waren de uitloop modellen van 75 tot 77 met als aanpassing al de accordeon rubbers, deze waren er nog om het prijsverschil in eerste instantie te kunnen opvangen met de duurdere 3.0.
Werden dus ongeveer een jaar naast elkaar aangeboden in de showroom, en die 2.7 hadden inderdaad nog een smalle kont.Vanaf 3.0 SC de bredere kont, maar weer niet zo breed als de Tjurbo.
hoop dat zo duidelijk is.https://911evolution.com/porsche/911-sc
Een 911 SC van 1977 met een bredere poep, niet Tutbo breed maar gewoon breeder.
Da’s wat Wim wou zeggen, en ik geef hem 200% gelijk. 😀Klopt, hier de 1976 small body van een maat van mij. Op dit moment weg voor restauratie en revisie. Hopelijk tegen volgende zomer klaar.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.