periodieke oldtimer keuring

Home Forum Porsche Talk periodieke oldtimer keuring

  • Maker
    Discussie

  • eri
    Deelnemer

      Zou een 911 van 1977 verbouwd naar turbo look & met 3.2 motor worden afgekeurd?

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 261)
      • :up: :up:

          Voila, we zijn er weer voor twee jaar vanaf… groene kaart!

          “Mooi, van welk jaar?” – 87
          “Amaai, da meent ge nie… herspoten?” – Neen, originele lak!
          “En die wielen… waar vindt je die nog zo mooi? Originele fuchsen?” – Ja, interesse om te weten hoe je ze zo kan houden?
          “Neen, maar we zien hier soms andere dingen voorbij komen…”
          “Ronkt wel mooi hé… mag ik het blokje eens zien?” – Tuurlijk…
          “Knap hé, zo een 3.2… is dit nog de originele blok? Precies nieuw…toch?” – Ja, originele blok, revisie en serieus opgekuist… net zoals de rest van de mechaniek…
          “Ja, amaai daar is werk in gestoken, jammer van dat deukje in de vleugel… alé, we zullen hem is rap keuren zie….

          10 minuten later…

          “Awel, een plezier om eens zo eentje te mogen keuren… je kan weer 2 jaar genieten… maar je mag altijd sneller terug komen hé… dat is voor ons ook eens plezant…” – Bedankt voor het compliment…. en tot binnen 2 jaar…

          Een oldtimerkeuring kan dus ook eens leuk zijn, al was ik er niet graag bij om mijn sleutels af te geven (Corona, ge weet wel…)…. maar toen ik wist dat de keurmeester een liefhebber was en wist wat daar stond, had ik er wel meer vertrouwen is, al zeker toen hij de stationschef er bij riep om eens te komen kijken… en van hem weet ik dat hij liefhebber is… duimpje omhoog in mijn richting was dan ook een mooi compliment!

          Happy me!:happydance: :happydance: :happydance: :happydance: :happydance:

          J

            Damn, nu doe je me twijfelen.
            Ik heb zeker een reflector van 87 en later. (met ingebouwde mistlichten)
            Ik heb ook zeker nooit met een slijptol gaten gemaakt.

            Zaten er dan al gaten in? of heb ik nu één of andere aftermarket reflector met mistlichten maar bedoeld voor 911jes van 86 en ouder?
            ik moet het nakijken.
            ik laat het zeker wetn.

            XXX

              Ik bedoel, dat past niet direct.
              Je moet de oude er vooreerst zeer voorzichtig afhalen.
              Dan alles netjes opmeten, een keer of 4 want je moet openingen gaan slijpen voor die 2 mistlampen die in het ‘late model’ reflector zitten.
              Voorlopig positioneren en kijken hoe je klep erop past.
              Je zal de reflector moeten laten zakken…
              Dus ‘no way’ dat dit een vlugge klus is.
              Been there, done that.

              J

                Wat bedoel je met ‘no way’?
                No way in de zin van dat is niet origineel dus geen optie of no way dat past nooit?

                Switch and swap, plug and play in mijn geval, zero moeilijkheden.

                Als er een slijpschijf aan te pas zou komen dan zou ik ook no way gezegd hebben.

                XXX

                  @G-Man, zo even vlug een reflector met mistlampen monteren, no way.
                  Slijpschijf bovenhalen, voorzichtig te werk gaan en met regelmaat even vloeken.
                  De reflector met mistlampen in, zit normaal ook iets hoger dan de originele, dus daar moet je een stukje afslijpen van de bevestigingen.
                  Nadien kan je ‘m enkel monteren met Tec7…
                  Been there done that.
                  Terug naar originele reflector gegaan en mistlampje gezocht dat in een origineel boutgat past (zie vorige post).
                  Niets meer aan te passen behalve de kabel van de mistlamp wat te verlengen.
                  ‘t is maar dat je ‘t weet 😀

                    Of je moet hard kunnen blazen

                      Da klopt, maar als het mistig is mag jij niet de baan op.

                        [quote=”kleinekastenteufel” post=280616]Van één van je achteruitrijlichten kan je ook een mistlicht maken, zeer goedkoop.[/quote]
                        Heb ondertussen begrepen dat ik geen mistlicht moet hebben op mijn USA model want het was niet ‘origineel voorzien’ op de USA modellen.

                          Van één van je achteruitrijlichten kan je ook een mistlicht maken, zeer goedkoop.

                          J

                            aan de smuggler’s box staat er ook eentje in het metaal geponst.
                            En dan het plaatje in de koffer links.

                              Vin nummer in het chassis gestampt op 2 plaatsen, plaatje aan de raamstijl, sticker in de deur…. en dit is allemaal origineel…. nog niet genoeg ? Ik vraag me echt af wie beslist waar er een id plaatje moet hangen.

                              ps : in mijn 914 (ook ex usa) hangt dat plaatje wel links in de kofferbak. Benieuwd of dat ok is voor de heren van de technische keuring

                              J

                                [quote=”frankM” post=279395] Ik zag het echt niet zitten om zo’n los mistlicht te plaatsen. De mistlichten vanaf ’86 dacht ik zitten in de reflector verwerkt maar dat ding is niet goedkoop om te vervangen.
                                Wel altijd bizar gevonden dat er mistlichten vooraan op staan maar achteraan niet.
                                [/quote]

                                De reflector vanaf ’87 (!) heeft een geïntegreerd mistlicht en is niet overdreven duur.
                                De reflectoren tot en met ’86 zonder mistlicht (en met zwart Porsche opschrift) zijn veeeel moeilijker te krijgen in goede staat en in het algemeen veel duurder.
                                Tip: koop een reflector met mistlicht erin en plaats die op je wagen. Hou de originele goed bij.
                                De reflectoren met geïntegreerd mistlicht zijn de mooiste oplossing voor je probleem. Veel mooier dan zo’n apart licht dat zeer schadegevoelig is, als je het op de originele plaats hangt.

                                J

                                  [quote=”dax1969″ post=280596]
                                  Ze hebben dus weer wat nieuw gevonden op de keuring… Ik vraag me echt af of ze zoiets kunnen verplichten. Wat nut heeft zo’n plaatje dat met wat rivetten vastzit ? Wie heeft er zo’n plaatje (ex usa ? europees type ?) ? Ik vraag het omdat ik binnenkort ook naar de keuring moet en ik wil ze voor zijn.
                                  .[/quote]

                                  Als het met identificatie van het voertuig te maken heeft, wees maar zeker dat ze het kunnen verplichten.
                                  De mijne is van ’86 en die heeft zo’n plaatje, ROW model.

                                  tom

                                    wat als je met een 3.2 1984 met amerikaanse roots naar de keuring gaat met sportcat? iemand ervaring mee ?
                                    grretz Tommeken

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 261)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.