- Dit onderwerp bevat 40 reacties, 21 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 2 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 juni 2015 om 23:30
Toen ik destijds begin jaren negentig als trouwe bezoeker de Belgische clubscene afstruinde met zijn talrijke high-end discotheken waren de beste parkeerplaatsen steevast voorbehouden aan allerlei droomwagens.
Daar en toen heb ik mezelf een belofte gedaan om “later” ooit de bezitter te worden van een Porsche 964 Carrera cabriolet.
Lamborghini Diablo en Ferrari Testarossa waren ook bloedmooie wagens maar geen enkele muscle car combineerde zo mooi een tijdloos superieur design met de oerdegelijke betrouwbaarheid die de Carrera als reputatie had.
Intussen vergleden de jaren bijna ongemerkt in het drukke bestaan, auto’s kwamen en auto’s gingen maar die Carrera zat op de lange baan. Een dergelijke voertuig is ook echt voorbehouden voor wie puur rijplezier fundamenteel is en al de rest daaraan ondergeschikt is.
Onlangs maakte ik die oude droom uiteindelijk toch waar, later is “nu” besefte ik – nog later zou waarschijnlijk “nooit” betekenen.En WAT EEN PLEZIER beleef je met al je zintuigen aan een Carrera cabriolet !!! Je ogen krijgen nooit genoeg van de soepele lijnen. Je oren bezorgen je de rillingen als de legendarisch luchtgekoelde sound je trommelvliezen teistert; Huid en haar krijgen de “goose bumps” sensatie van de wind die je streelt als je jezelf als dakloze in het reguliere verkeer mengt. Je ganse gestel ervaart bij elke kick down de inwerking van de aanzienlijke G-krachten. Heerlijk al die emoties…
Het is een Porsche 964 cabriolet in full persenning uitvoering geworden…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.