persenning

Home Forum Stel jezelf even voor ! persenning

  • Maker
    Discussie
  • Toen ik destijds begin jaren negentig als trouwe bezoeker de Belgische clubscene afstruinde met zijn talrijke high-end discotheken waren de beste parkeerplaatsen steevast voorbehouden aan allerlei droomwagens.
    Daar en toen heb ik mezelf een belofte gedaan om “later” ooit de bezitter te worden van een Porsche 964 Carrera cabriolet.
    Lamborghini Diablo en Ferrari Testarossa waren ook bloedmooie wagens maar geen enkele muscle car combineerde zo mooi een tijdloos superieur design met de oerdegelijke betrouwbaarheid die de Carrera als reputatie had.
    Intussen vergleden de jaren bijna ongemerkt in het drukke bestaan, auto’s kwamen en auto’s gingen maar die Carrera zat op de lange baan. Een dergelijke voertuig is ook echt voorbehouden voor wie puur rijplezier fundamenteel is en al de rest daaraan ondergeschikt is.
    Onlangs maakte ik die oude droom uiteindelijk toch waar, later is “nu” besefte ik – nog later zou waarschijnlijk “nooit” betekenen.

    En WAT EEN PLEZIER beleef je met al je zintuigen aan een Carrera cabriolet !!! Je ogen krijgen nooit genoeg van de soepele lijnen. Je oren bezorgen je de rillingen als de legendarisch luchtgekoelde sound je trommelvliezen teistert; Huid en haar krijgen de “goose bumps” sensatie van de wind die je streelt als je jezelf als dakloze in het reguliere verkeer mengt. Je ganse gestel ervaart bij elke kick down de inwerking van de aanzienlijke G-krachten. Heerlijk al die emoties…

    Het is een Porsche 964 cabriolet in full persenning uitvoering geworden…

    Attachments:
    • WP_20150613_17_17_01_Pro.jpg
15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
    • Ik heb zojuist de verkoop brochure van de 964 types periode 90/91 teruggevonden op ginaclassics.net.
      Daar ben ik heel blij mee en heb het onmiddellijk afgeprint, nu zoek ik ook nog de folder van de accessoires van toentertijd.
      Tegenwoordig heet dat tequipment bij Porsche maar destijds zal dat waarschijnlijk Porsche individualisering of gewoon Porsche accessoires geheten hebben denk ik.

      Zou iemand daar nog een voorbeeld van hebben ??? Ik ben al uren aan het zoeken en kan niets vinden… 🙁

        als hij een betaalbare italiaanse vakman in lederbewerking kan aanraden, dan kunnen we mss een groepsaankoop doen. ik heb interesse in een kleine zwarte softtop cover voor m’n E-type roadster.

          hihihihi is inderdaad maar een sprintje (met een paar tankbeurten ) voor een 24jarige 964 tiptronic… een spurtje van ik schat zo’n 1200 km. Maar toch heel vriendelijk dat Foost die voorstelt toch? 🙂 Echt in de geest van forummers die elkaar helpen. Een dikke kus pluim voor de nieuwkomer!!

          Maar gedaan met lachen nu, ik kijk nog even rond, ik spreek nog even met mijn garagist (vorige eigenaar heeft niks meer liggen, die daarvoor is verhuisd naar de VS) om te zien wat hij voorstelt als oplossing. Alhoewel dat ik denk dat ik de oplossing moet zoeken bij iemand die handig is met bv herstellen/produceren van lederen stoelen of salons en die eens iets anders wil.

            Nou, das om de hoek Sensa! (waar zijn die emoticonnetjes toch gebleven, heb er weer een paar nodig hier)

              Van welke streek ben jij Sensat911, stuur me anders een Prive bericht om eens tot bij mij te komen kijken als het niet te ver is voor je- ik woon op de Kluisberg. Zelf heb ik een afspraak gemaakt voor een classic check bij een erkende porsche dealer, je zou op die wijze heel wat kunnen te weten komen over je auto of anders eens naar die Mark Noach mailen waar ik hier al zoveel heb over gelezen. Aangezien je rondomrond de juiste tenaxknoppen hebt zitten moet er ooit wel een dergelijke fullpersenning bij gezeten hebben, wellicht ligt die nog op de zolder, kelder, garage, schuur …bij een van de vorige eigenaars.

                vraag het anders eens aan degene van wie hij afkomstig is, hij heeft het misschien liggen?

                  [hide]Ik was het bijna vergeten maar ik heb zondagavond nog even naast mijn 964 staan vloeken… wat ik dacht dat de Persenning was … is gewoon een extra afdekhoes voor het ineengevouwen dak, weliswaar in een mooie lederen tas. Ik had dit bij de aankoop niet verder gecontroleerd. Even in de tas gekeken en gezien dat er ‘t een en ‘t ander instak … niet slim …

                  Net even gegoogeld en dit gevonden in Duitsland :

                  http://www.ck-cabrio.de/verdecke/cabrioverdecke-von-a-z/porsche-carrera964-verdeck-1986-1993/ wel even scrollen want zij maken een onderscheid tussen een Persenning (wat ik dus wel heb, 2 stuks zelfs) en een “Große Persenning/Speedster-Persenning aus Sonnenland-Stoff mit Tasche”.

                  Ik moet dus de grote hebben en ik heb eigenlijk maar 1 stuk, ik mis de grote doek die over de zetels kan gespand worden.

                  Ik moet er even over nadenken wat ik ga doen, mijn eerste reactie was/is, laten bijmaken. Maar ik zou het wel graag in het beige dikke leder hebben van de “gewone afdekhoes”. Zo onoverkomelijk kan dat toch niet zijn. Foost, of iemand anders, heb jij de afmetingen van je “Grosse Persenning” ergens?

                  [/hide]

                    Jawel hoor Sensa911,

                    Dat is het, naast nieuwsgierige blikken houdt de persenning ook de schadelijke zonnestralen van het interieur weg. Je kan cabrio rijden met de wagen terwijl al de rest van de zon is afgedekt, je kan ook de beide voorstoelen onbedekt laten voor als je een medepassagier hebt. Als je de auto parkeert kan je de flappen helemaal uitklappen en op de tenaxknoppen vastzetten waardoor het leder en de kunststof ( en bij jou ook het inleghout) afgeschermd blijven van het vernietigende werk van de UV straling.en in beperkte mate van een regenbui.

                    Ik weet enkel niet hoe ik die elastieken banden juist moet gebruiken, het instructieboekje is daarover niet helemaal duidelijk naar mijn gevoel.

                      Euuhhh, ook mijne 964 cabrio heeft die “afdekhoes” … al zeg ik in het vervolg ook “persenning”, klinkt al heel wat chiquer. P staat nu nog in de garage, hopelijk ga ik ‘m dit weekend halen. Mijn “persenning” is in het zwart leer en inderdaad ook (quasi) nooit gebruikt.

                      Aangezien ik tijdens mijn zoektocht er zo nog eentje was tegengekomen, was ik niet blijven stilstaan bij het feit dat dit iets exclusief zou zijn… ik dacht dat het was om het hout in het dashboard weg te steken 🙂 🙂 :). Hierbij een foto waarbij je bovenop het dashboard 2 zwarte bevestigingstopjes ziet. Ook op de deuren zijn er topjes voor de fixatie.

                      Ik vermoed dat jij hetzelfde hebt.

                      image-31.jpg

                        [quote=”deepee” post=207678]
                        Bij mijn e-type roadster zit er ook eentje wat de engelsen op z’n frans “tonneau cover” noemen. [/quote]

                        Op onze Spitfire hadden we vroeger ook dergelijke toneau cover.
                        Vond het wel een handig accessoire bij het parkeren. Cabrio kap moest dan niet dicht worden gelegd en de inhoud van de auto bleef toch afgeschermd voor nieuwsgierige blikken.

                        Inbraak veilig was het zeker niet, maar dat was een Spitfire al helemaal niet.
                        😉

                          Welkom, en zeer mooi geschreven introductie!

                          Proficiat met je prachtige auto, is ook een supermooie kleur voor een 964.

                          XXX

                            Proficiat Foost, mooie 964.
                            En we hebben weeral wat bijgeleerd, ook Porsche heeft zo een ‘Engelse afdekhoes’ 😮

                            Wim

                              @Bones, Persenning is een Duits woord voor waterverplaatsing of water tegenhoudende omslag.

                                Dat is inderdaad een apart dingetje. Leuk om te bewaren. Heb um niet eerder gezien op de 964. Maar praktisch is het niet. Ik denk dat je jezelf meer plezier doet met het gebruikelijke 964 cabrio hoesje en functioneel windvangertje!

                                  Heel erg praktisch is ze niet de persenning. Deze cover aanbrengen duurt vele malen langer dan je cabriodak dicht leggen als je bijv ergens parkeert.
                                  De enige toepassing die ik kan bedenken is wanneer je alleen op reis gaat, open rijdt, en wegens plaatsgebrek een deel van je bagage in de passagiersruimte en -zetel zet.
                                  Bij mijn e-type roadster zit er ook eentje wat de engelsen op z’n frans “tonneau cover” noemen. Uit de plooien die in het ding zitten leid ik af dat het in 48 jaar tijd nog niet vaak uit de kofferbak geweest is 😉

                                  gewoon zeer goed bewaren want dit is idd een zelden gezien accessoire bij een 911!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.