persenning

Home Forum Stel jezelf even voor ! persenning

• Maker
    Discussie
  • Toen ik destijds begin jaren negentig als trouwe bezoeker de Belgische clubscene afstruinde met zijn talrijke high-end discotheken waren de beste parkeerplaatsen steevast voorbehouden aan allerlei droomwagens.
    Daar en toen heb ik mezelf een belofte gedaan om “later” ooit de bezitter te worden van een Porsche 964 Carrera cabriolet.
    Lamborghini Diablo en Ferrari Testarossa waren ook bloedmooie wagens maar geen enkele muscle car combineerde zo mooi een tijdloos superieur design met de oerdegelijke betrouwbaarheid die de Carrera als reputatie had.
    Intussen vergleden de jaren bijna ongemerkt in het drukke bestaan, auto’s kwamen en auto’s gingen maar die Carrera zat op de lange baan. Een dergelijke voertuig is ook echt voorbehouden voor wie puur rijplezier fundamenteel is en al de rest daaraan ondergeschikt is.
    Onlangs maakte ik die oude droom uiteindelijk toch waar, later is “nu” besefte ik – nog later zou waarschijnlijk “nooit” betekenen.

En WAT EEN PLEZIER beleef je met al je zintuigen aan een Carrera cabriolet !!! Je ogen krijgen nooit genoeg van de soepele lijnen. Je oren bezorgen je de rillingen als de legendarisch luchtgekoelde sound je trommelvliezen teistert; Huid en haar krijgen de “goose bumps” sensatie van de wind die je streelt als je jezelf als dakloze in het reguliere verkeer mengt. Je ganse gestel ervaart bij elke kick down de inwerking van de aanzienlijke G-krachten. Heerlijk al die emoties…

Het is een Porsche 964 cabriolet in full persenning uitvoering geworden…

Attachments:
    • WP_20150613_17_17_01_Pro.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
    • Bedankt voor de uitleg over de presenning… Had ik nog niet van gehoord en dat is zeldzaam op Porsche gebied… Weer wat bijgeleerd. Dat maakt je wagen zeer cool!

Thanks voor de snelle reply deepee, ben blij te zien dat alles nog compleet is en klopt.

Prachtige wagen! Je zal er super veel plezier aan hebben…
          Je intro is een herkenbaar verhaal 😉 Ik kan je zeggen dat ik ondertussen ook heel blij ben de stap gezet te hebben een 964 cabrio te hebben gekocht.. Ik beklaag me alleen….. dat ik er zo lang mee gewacht heb 😉

Veel genot gewenst!

Denis

C22 versie voor Belgie
            249 tiptronic getriebe
            454 cruise control
            562 dubbele airbag
            573 autom airco
            659 boordcomputer

Iedereen van harte bedankt !
              Weet er iemand wat de volgende optiecodes beduiden die op de identificatiesticker staan:

C22 249 454 562 573 659

Bedankt Mart, doe ik…

Dank U RS Evo, ja die persenning is een heel verhaal, deze uitvoering staat beschreven in het instructieboekje van de wagen maar ik heb er een paar vragen over en heb me al werkelijk suf gezocht op het wereldwijde web. Slechts een paar vermeldingen daarvan teruggevonden van mensen die er ook naar op zoek zijn of er ten minste meer willen over weten. Ik heb er welgeteld 1 foto van gevonden op de site van pelican parts ( http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-used-parts-sale-wanted/434193-wtb-porsche-911-speedster-windshield-frame-doors.html ) bij de post van ene Obersturm. Het was naar verluidt een heel dure extra die blijkbaar maar erg weinig verkocht geweest is.
                  Daarnaast heb ik ook de gewone stofkap om enkel het opengeplooide dak in weg te bergen. Als je me meer kan vertellen over de Fullpersenning dan is alle info welkom. Er zitten daar namelijk een paar elastieken banden aan waarvan ik niet goed weet hoe ik ze juist moet gebruiken…

Attachments:
                  • SDC16455.jpg
                  • SDC16470.jpg
                  • SDC16477.jpg

proficiat en welkom, mooie cabrio

Ben ik de enige hier die niet weet wat “persenning” betekent? Als ik een beetje google vind ik o.a. dit: het gepikte zeil of was-doek, hetwelk over de luiken van een schip gelegd wordt. Ik vermoed dus dat het om de speciale hoes gaat die op de foto’s te zien is?

Wees welgekomen! Heel mooie 964 heb je daar! Geniet er tenvolle van!

welkom op het Porsche forum.

Welkom op het forum Foost,
                          Super mooie cabrio.
                          Heel veel mooie en vooral veilige km’s

Merci Youyou, voor mij is het een echter een haar – die schoonheid van me

Dankjewel , mijn eerste “fun car” was een 1969 halfautomaat VW kever in porsche mint grun met verchroomde EMPI schoeisel eronder. Het geluid van een luchtgekoelde motor achter je sprak met toen al aan…

Proficiat!

Hoe zit dat met die ‘persenning’? Is dat origineel van Porsche?

Ja, toffe intro ! en dito wagen ! Welkom !

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.