Peter993

• Maker
    Discussie
  • Ik ben Peter, 44 jaar en woon in de streek van Brugge. Ik heb een passie voor Porsche die begonnen is in het begin van de jaren 1980, toen mijn vader bij de Rijkswacht was, en zijn collega’s soms langs kwamen met hun Rijkswacht Porsche. De Porsche stond toen op onze oprit en werd “bewaakt” door de +/- 12 jarige mijzelf. Ik vond een Porsche onberijkbaar (om zelf te hebben) tot ik in het begin van de jaren 2000 eens mocht meerijden in een 3.2 cabrio. Toen was ik helemaal verkocht en het heeft mij niet meer los gelaten. Ik moest en zou een Porsche hebben, die er in 2005 kwam. Het was een 964 C 4 uit 1989. Toen ik hem zag was ik meteen verkocht, en ik kocht hem met mijn hart en niet met mijn hersenen. Jammergenoeg, want de twee jaar dat ik hem had, waren twee probleemjaren. Er was altijd wel iets mee. In 2007 verkocht ik hem met 3000 Euro verlies, wat meteen ook het signaal was voor mijn echtgenote om er geen meer te kopen. Zij had mij nochtans gezegd dat ik eerst automechanica moest studeren in avondschool, zodat ik er iets van kende, en dat ik er toen één mocht kopen. Uiteindelijk blijkt dat zij gelijk had. Ik zit inmiddels in mijn derde jaar automechanica, waardoor ik notie heb van mechaniek, wat mij wel zou geholpen hebben om veel van mijn problemen te verhelpen. Momenteel kan ik mijn echtgenote niet meer overtuigen om er één te kopen, maar dat komt nog wel 😉 . Verder heb ik mbt Porsche alle tijdschriften Porsche Scene Live, alle RS Porsche Magazines van de laatste jaren, op één na de kort in het NL verschenen Total 911’s, de Carros Porsche Specials, werkplaatshandboeken, restauratiehandboeken, miniaturen, … Het komt er op neer dat ik het serieus te pakken heb, en dat al jaren aan een stuk, wat betekent dat het geen bevlieging is maar een passie. Ik ben sedert kort ook begonnen met miniatuur Porsches zelf in elkaar te steken. Sedert 6 maanden ben ik tewerk gesteld bij de Federale Politie (voorheen bij de Lokale Politie) en door een artikel in RSPM en de connecties die ik nu heb, heb ik mij op de voormalige RW Porsches gestort. Het is mijn doel om er één op de kop te tikken en volledig terug te brengen naar de originele toestand. Ik ben van plan het meeste zelf te doen. Tot zover wie ik ben, en ik wil jullie reeds bedanken voor de reacties die ik kreeg via PORSCHEFORUM, duidelijk een forum van en voor gelijkgestemden . Grtz, Peter993

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Ja Jochen als we iemand kunnen helpen dan doen we het he . 😉 😉 😉

We zullen je vrouwtje wel op andere gedachten brengen . ;)[/quote]

Funny, jij sloeber 😀

Peter van harte welkom op dit gezellige en informatieve forum .
          Geloof me die Porsche komt er ooit wel weer .
          Als we nog eens iets organiseren kom je met je vrouw maar eens af ,jullie zullen merken dat we een gezellige bende zijn waar niet alleen over Porsche wordt gepraat . 😉
          We zullen je vrouwtje wel op andere gedachten brengen . 😉

Beste Peter,

Raad van een min of meer leeftijdgenoot: je leeft maar één keer !

Mijn vrouw kantte zich ook tegen een P maar heeft er zich finaal bij neergelegd (spijtig genoeg figuurlijk). Zij ‘gedoogt’ de P, wil er niet mee rijden en zou ‘m liever kwijt dan rijk zijn (los van de financiële kant van de zaak). Ik heb de indruk dat het steeds de andere dan de eigen vrouwen/vriendinnen zijn die zo’n P wel zien zitten, en meteen verklaart dat ook de weerstand van de eigen vrouwen/vriendinnen… ?

In ieder geval: veel succes met de zoektocht.

Hoe zit het dan voor de keuring? Volgens hun moet elk gemonteerd licht op de wagen in werkende dienst zijn. Was vroeger in mijn tjoening-tijd ( 🙄 ) ook zo met mijn neon lampen. Dus niet aangesloten = niet werkend = afkeur.

Wim

[quote=”Mushroom” post=115787]Mag je hier in Belgie eigenlijk een oudje tooien in de kleuren van de rijkswacht of politie? In NL mag het (behalve de zwaailamp).[/quote]

Alle opties mogen erop zitten zoals de megafoon op achterklep en zwaailamp, maar deze mogen niet aangesloten zijn.

Idem voor hier. Gezien de RW afgeschaft is en de huidige striping van de politie er totaal anders uitziet, mag het. Het blauwe zwaailicht is uiteraard verboden.

Mag je hier in Belgie eigenlijk een oudje tooien in de kleuren van de rijkswacht of politie? In NL mag het (behalve de zwaailamp).

Welkom Peter 993.Ikzelf ben een 993 rijder,en voor mij de mooiste wagen die ze gemaakt hebben,maaaaar ik dacht jaren geleden dat ik de zaak van mijn leven deed met dze wagen ,weinig KM en in goede staat,werd door de vorige eigenaar niet mee gereden (5000KM in 10jaar) nu 7500 EURO verder is hij in orde.Wat is nu het maraal van dit verhaa!!!steeds een reseRve bedrag bij de hand houden want je zal het nodig hebben.grJB

Welkom Peter.
                        Deze voorstelling is voor mij een voorbeeld hoe het moet :first: :applaus:
                        De vrouw opnieuw overtuigen is niet altijd even makkelijk 😥
                        Mijn vriendin is ook helemaal niet in auto’s geïnteresseerd, toch heb ik mij een 996 GT3 gekocht.
                        Als zij dan niet mee wil in het weekend ga ik door de week maar eens tot in Zolder :driver: :relaxman: :happy:
                        Zeker weten dat die P er bij u ook terug komt, als dit dan een rijkswacht P wordt zal het misschien makkelijker zijn uw vrouw te overtuigen. Ik duim nu al voor U.

Welkom en alvast veel plezier met de zoektocht !

Mush, dat project gaat lukken, dus vergeet die politie maar 😈 😈 😈

ik werk zelf bij de lijn, dus ik voel me elke dag een schietschijf en dan ben je blij als je een uniform ziet :mrgreen:

maar ja we zijn bezig hem terug te repareren, vroeg of laat zal hij weer rijden : https://porscheforum.be/forum/13-993/85811-reparatie-993

[quote=”peter993″ post=115734]Wij behoren tot de categorie waar veel over gepraat wordt en waar de pers en ook anderen op de loer liggen om iets negatiefs te kunnen zeggen, of beter nog, op de voorpagina van de krant te zetten. Wij zijn ook maar mensen en iedereen is verschillend. Er wordt naar mijn mening te vlug veralgemeend waar ik mij dikwijls aan stoor. Zoals bij alle mensen, je hebt er van soorten. [/quote]
                              Flikken zijn cool, en ze krijgen idd een hoop shit naar hun hoofd geslingerd. ‘t Heeft niet veel gescheeld of ik had me ingeschreven, nu eerst een ander projectje proberen maar moest dat tegenvallen… :applaus:

Welkom Peter

Ga voor je droom , je leeft maar 1 keer en je weet nooit wat de volgende dag brengt.

Mvg, Guy

Hopelijk viel het herstel van jouw 993 mee en waren er geen vitale delen geraakt? Dan heb je idd eindelijk je Porsche en gebeurt dat. Ik kan me goed voorstellen hoe je je erbij voelde. Heb je de Porsche nog en is hij ondertussen hersteld? Wat de collega’s betreft, ik ben blij eens een positieve noot te horen. Wij behoren tot de categorie waar veel over gepraat wordt en waar de pers en ook anderen op de loer liggen om iets negatiefs te kunnen zeggen, of beter nog, op de voorpagina van de krant te zetten. Wij zijn ook maar mensen en iedereen is verschillend. Er wordt naar mijn mening te vlug veralgemeend waar ik mij dikwijls aan stoor. Zoals bij alle mensen, je hebt er van soorten. Grtz, Peter993

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.