- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
29 december 2012 om 12:46
Ik ben Peter, 44 jaar en woon in de streek van Brugge. Ik heb een passie voor Porsche die begonnen is in het begin van de jaren 1980, toen mijn vader bij de Rijkswacht was, en zijn collega’s soms langs kwamen met hun Rijkswacht Porsche. De Porsche stond toen op onze oprit en werd “bewaakt” door de +/- 12 jarige mijzelf. Ik vond een Porsche onberijkbaar (om zelf te hebben) tot ik in het begin van de jaren 2000 eens mocht meerijden in een 3.2 cabrio. Toen was ik helemaal verkocht en het heeft mij niet meer los gelaten. Ik moest en zou een Porsche hebben, die er in 2005 kwam. Het was een 964 C 4 uit 1989. Toen ik hem zag was ik meteen verkocht, en ik kocht hem met mijn hart en niet met mijn hersenen. Jammergenoeg, want de twee jaar dat ik hem had, waren twee probleemjaren. Er was altijd wel iets mee. In 2007 verkocht ik hem met 3000 Euro verlies, wat meteen ook het signaal was voor mijn echtgenote om er geen meer te kopen. Zij had mij nochtans gezegd dat ik eerst automechanica moest studeren in avondschool, zodat ik er iets van kende, en dat ik er toen één mocht kopen. Uiteindelijk blijkt dat zij gelijk had. Ik zit inmiddels in mijn derde jaar automechanica, waardoor ik notie heb van mechaniek, wat mij wel zou geholpen hebben om veel van mijn problemen te verhelpen. Momenteel kan ik mijn echtgenote niet meer overtuigen om er één te kopen, maar dat komt nog wel 😉 . Verder heb ik mbt Porsche alle tijdschriften Porsche Scene Live, alle RS Porsche Magazines van de laatste jaren, op één na de kort in het NL verschenen Total 911’s, de Carros Porsche Specials, werkplaatshandboeken, restauratiehandboeken, miniaturen, … Het komt er op neer dat ik het serieus te pakken heb, en dat al jaren aan een stuk, wat betekent dat het geen bevlieging is maar een passie. Ik ben sedert kort ook begonnen met miniatuur Porsches zelf in elkaar te steken. Sedert 6 maanden ben ik tewerk gesteld bij de Federale Politie (voorheen bij de Lokale Politie) en door een artikel in RSPM en de connecties die ik nu heb, heb ik mij op de voormalige RW Porsches gestort. Het is mijn doel om er één op de kop te tikken en volledig terug te brengen naar de originele toestand. Ik ben van plan het meeste zelf te doen. Tot zover wie ik ben, en ik wil jullie reeds bedanken voor de reacties die ik kreeg via PORSCHEFORUM, duidelijk een forum van en voor gelijkgestemden . Grtz, Peter993
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.