Peter993

• Maker
    Discussie
  • Ik ben Peter, 44 jaar en woon in de streek van Brugge. Ik heb een passie voor Porsche die begonnen is in het begin van de jaren 1980, toen mijn vader bij de Rijkswacht was, en zijn collega’s soms langs kwamen met hun Rijkswacht Porsche. De Porsche stond toen op onze oprit en werd “bewaakt” door de +/- 12 jarige mijzelf. Ik vond een Porsche onberijkbaar (om zelf te hebben) tot ik in het begin van de jaren 2000 eens mocht meerijden in een 3.2 cabrio. Toen was ik helemaal verkocht en het heeft mij niet meer los gelaten. Ik moest en zou een Porsche hebben, die er in 2005 kwam. Het was een 964 C 4 uit 1989. Toen ik hem zag was ik meteen verkocht, en ik kocht hem met mijn hart en niet met mijn hersenen. Jammergenoeg, want de twee jaar dat ik hem had, waren twee probleemjaren. Er was altijd wel iets mee. In 2007 verkocht ik hem met 3000 Euro verlies, wat meteen ook het signaal was voor mijn echtgenote om er geen meer te kopen. Zij had mij nochtans gezegd dat ik eerst automechanica moest studeren in avondschool, zodat ik er iets van kende, en dat ik er toen één mocht kopen. Uiteindelijk blijkt dat zij gelijk had. Ik zit inmiddels in mijn derde jaar automechanica, waardoor ik notie heb van mechaniek, wat mij wel zou geholpen hebben om veel van mijn problemen te verhelpen. Momenteel kan ik mijn echtgenote niet meer overtuigen om er één te kopen, maar dat komt nog wel 😉 . Verder heb ik mbt Porsche alle tijdschriften Porsche Scene Live, alle RS Porsche Magazines van de laatste jaren, op één na de kort in het NL verschenen Total 911’s, de Carros Porsche Specials, werkplaatshandboeken, restauratiehandboeken, miniaturen, … Het komt er op neer dat ik het serieus te pakken heb, en dat al jaren aan een stuk, wat betekent dat het geen bevlieging is maar een passie. Ik ben sedert kort ook begonnen met miniatuur Porsches zelf in elkaar te steken. Sedert 6 maanden ben ik tewerk gesteld bij de Federale Politie (voorheen bij de Lokale Politie) en door een artikel in RSPM en de connecties die ik nu heb, heb ik mij op de voormalige RW Porsches gestort. Het is mijn doel om er één op de kop te tikken en volledig terug te brengen naar de originele toestand. Ik ben van plan het meeste zelf te doen. Tot zover wie ik ben, en ik wil jullie reeds bedanken voor de reacties die ik kreeg via PORSCHEFORUM, duidelijk een forum van en voor gelijkgestemden . Grtz, Peter993

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • Welkom en nog ne Bruggeling :relaxman: :relaxman: :relaxman:

Welkom!
        Mooie oprechte voorstelling trouwens! :respect2:
        Vroeg of laat komt die droom er wel en bij gelegenheid bij een of andere meet ben je altijd welkom om samen te rijden. Mijn echtgenote is ook niet altijd “in” om mee te gaan dus …

Welkom.

Als je ooit een keuze moet maken.

Een P heeft nooit hoofdpijn en altijd zin 😆
          Juist benzine ingieten.

Grtn

Welcome 😉

Welkom op dit informatieve forum ,Ik ken ook nog iemand die zo een RW porsche staan heeft .Ik denk niet dat hij deze verkoopt (ik zal eens informeren )In alle geval het is een microbe die je moeilijk kwijt geraakt hoor .succes met je zoek actie . :applaus:

Welkom Peter, soms moet het ook eens meezitten, verleden jaar had ik eindelijk een 993 kunnen kopen maar is een pechjaar geworden met een schuiver van de porsche en ook nog een ongeval met een onvoorzichtige fietser (dus niet in fout), maar in beide gevallen met respect heel goed geholpen door uw collega’s, dat mag ook eens gezegd worden :applaus:

Welkom Peter,

je hart volgen en eens je door de Porsche microbe gebeten bent 😉

Veel succes hier.

Welkom Peter, alles komt wel met de tijd!
                    Zeer mooie voorstelling, daar heeft iedereen nog eens iets aan.

XXX

Peter, succes met de zoektocht en de aankoop.
                      ‘t komt er op een gegeven moment toch van. De wederhelft buigt wel ook al deelt ze de passie niet. ‘t was hier ook zo :engeltje:

PT

Leuke voorstelling :applaus: ! Welkom hier.
                        Voor raad en daad ben je hier alvast op het juiste adres!
                        Succes met de zoektocht. Een p komt er wel, al zal zo’n rwp niet makkelijk te vinden zijn.

Wim

Welkom Peter, en dit is een mooi voorstelling van jezelf en je passie.
                          Ik denk dat jij je hier wel op je gemak gaat voelen.

1/ En voor de rest ben ik al aan de gang gegaan voor jou. 😉
                          2/ Laat een vrouw nooit in aan je hobby komen, en geef ze een winkelcheque voor kleding op zijn tijd, en je weet niet wat je dan allemaal mag. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Dat vind ik ook maar het is goed bedoeld in het belang van ons gezin. Ze kan echter niet begrijpen dat ik mijn fout van indertijd in zie, en nu heel anders te werk zou gaan. Ik krijg jammergenoeg voorlopig geen tweede kans, maar dat komt wel. Het is wel makkelijker als je echtgenote je passie deelt, maar dat is hier niet zo en dat zorgt soms voor wrijvingen.

Welkom!
                              Ik vind dat jouw vrouw je passie niet langer mag blokkeren! 😛

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.