PFB – avondbijeenkomst : 1ste Porsche Passion Evening te Hasselt – vrijdag 3 november 2017

Home Forum Porsche Uitstappen PFB – avondbijeenkomst : 1ste Porsche Passion Evening te Hasselt – vrijdag 3 november 2017

• Dit onderwerp bevat 82 reacties, 32 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door Joeri.
  • Maker
    Discussie
  • Graag nodig ik jullie allen uit op een eerste ‘Porsche Passion Evening’.

Voor ons is Porsche = passie , emotie, sensatie en zovéél meer. :first:
    Ook tijdens de wintermaanden als je dierbare Porsche al wat meer op stal staat. 😀

Telkens als wij deelnemen aan events, beurzen, rondritten, ea , ontmoeten wij mensen die net als ons gepassioneerd en gecharmeerd zijn door het merk. Maar vaak ontmoeten wij ook mensen die graag hun ervaringen en belevenissen willen delen, doch zich niet noodzakelijk aangetrokken voelen door één of ander forum. Ook die groep ‘niet-forummers’ zou ik graag willen samen krijgen om de passie te delen. :salut:

Het is dan ook een uitgesproken kans voor nieuwe PFB-leden om de ‘anciens’ te ontmoeten 😉 , recente leuke ervaringen te delen 😆 , even bij te praten met vrienden 😉 , nieuwe mensen te leren kennen of gewoon even binnen te springen en een pintje komen drinken :drink: in een niet-elitaire en ongedwongen sfeer. :popcorn:
    Gewoon liefhebbers onder elkaar. :happydance:

Voor ons is genieten ook kunnen delen en dat maakt het soms allemaal net ietsje leuker.

Het vinden van een geschikte ‘enthusiasts-only’-locatie was echter niet evident.
    Ik zocht een combinatie van zowel voldoende parking, wat extra ruimte voor enkele PFB-wagens binnen, showroom met mooie wagens, garage, café, man-cave en , zeer belangrijk, enthousiaste uitbaters/petrolheads !
    De combinatie van dit alles heb ik gevonden in Hasselt bij Car Cave. Zij zullen hun zaak exclusief voor ons ter beschikking stellen buiten de reguliere openingsuren waarvoor super dank ! :up:

CarCavePerfec2t.jpg

Allen daar heen zou ik zeggen en breng je Porsche :driver: , je vrienden, familie of kennissen mee.
    Iedereen welkom :drink:

CarCave2.jpg

Wanneer : vrijdagavond 3 november 2017 vanaf 19u – ?
    Waar : Car Cave , Walenstraat 63A/Unit 1, 3500 Hasselt
    Inschrijving : nope.
    Prijs : gratis (iedereen betaalt eigen drank of die van je vrienden :mrgreen: )

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
    • Lap , weer een gemist top evenement … . Volgende keer kom ik zeker af . Mocht er bij het volgend evenement een “ treintje “ vertrekken vanuit west Vlaanderen , ik rij zeker mee .

[quote=”Cayman718″ post=259213]Zo een bijeenkomst is toch wat onwennig ,zeker als je nieuw bent 🙂

Met een rondrit gaat dat makkelijker ,je volgt elkaar ,je praat al eens ,je lacht.
        Je zag duidelijk dat mensen elkaar gewoon waren van zien,en ben niet vd sociaalste 🙂

Volgende keer beter :)[/quote]

We hebben elkaar gesproken tijdens de nocturne en dat viel toch al reuze mee vond ik :up:
        Volgende keer vormen we een treintje en rijden we samen naar een bijeenkomst als je zin hebt, dat alleen al is ook al de max :driver:

Een rondje Schotland is zelfs nog -tig keer beter! :first:

Zo een bijeenkomst is toch wat onwennig ,zeker als je nieuw bent 🙂

Met een rondrit gaat dat makkelijker ,je volgt elkaar ,je praat al eens ,je lacht.
            Je zag duidelijk dat mensen elkaar gewoon waren van zien,en ben niet vd sociaalste 🙂

Volgende keer beter 🙂

Ach ja, je kan mensen ook niet verplichten om sociaal te zijn, hé. Is ook mijn sterkste punt niet, dat sociale gebeuren. Was trouwens mijn lanyard thuis vergeten 😳
              Ons kent ons is normaal. Als je af en toe ergen op een bijeenkomst verschijnt, wordt je wel automatisch ook eentje van “ons”.
              Ik heb trouwens een halve avond bij piwi gestaan, ondeaan de trap om naar de toog te gaan. Kwestie van u strategisch op te stellen. :drink:

Wim

:up: plus 1

Is in dit topic ook aangehaald Lanyard e.d

maar sommige mensen hebben ook nog een leven buiten het Porsche forum :mrgreen:
                Dus kan mij dan voorstellen dat er wel eens iets gemist is in het topic, en kijken ze enkel datum, tijdstip en plaats op het laatste moment.

Oranje lanyard bestellen en dragen helpt wel, of je gezicht als avatar gebruiken, cfr Zuff-718 en Wim himself :engeltje:

Wim

Is meestal zo op bijeenkomsten, ons kent ons en je moet je er zelf inwerken.
                    En ben je niet zo’n type van inmengen/opdringen dan blijf je meestal…………… :popcorn:

Kan er van meepraten (ik ben wel aanwezig en makkelijk van indringen)…………ben op 4 forums actief (nu nog 1) en was lid van 3 oldtimer clubs, dus al flink ingekrompen. 😉
                    Mijn vrouw en ik hebben ons altijd een beetje over die/zulke mensen ontfermd, zelfs hier bij/op het forum bij verschillende meetings.

Is meestal niet verkeerd bedoeld, maar praten graag over hun liefde en passie, en daar vergeten ze (zelfs) wel eens hun partner of andere mensen mee. :engeltje:

Toffe locatie en mooie wagens gezien

Echter zullen veel forumleden me niet gezien hebben. Ben nog al nieuw op dit forum .
                      Heb dus met niet veel mensen gepraat . Maar de rit was het wel waard

Tof vele bekenden terug te zien.
                        Complimenten aan Geert, Hilde en Xander (!) voor de alweer puike organisatie.
                        Smaakt naar nog :popcorn:

Leuke foto’s !

De racekoppeling van de GT3 is te brutaal en maakt het achteruit oprijden van de aanhanger nogal delicaat.
                            Genoeg vrijwilligers om even ter hulp te schieten :up:

Robby1.jpg

Robby2.jpg

Jong en … heel jong :up:

Xavier.jpg

Status 964 racer op donderdagavond 2 november … :think:

Anthony1.jpg

Anthony2.jpg

Anthony4.jpg

Vrijdagavond, back to base :respect2:

Anthony0.jpg

Anthony3.jpg

CarCave3.jpg

CarCave4.jpg

CarCave5.jpg

Terugblik op een geslaagde vrijdagavond :first:

Ik wil vooraleerst iedereen bedanken die aanwezig was om er een leuke en toffe Porsche Passion Evening van te maken. :up: :up: :up:
                                  Heel wat mensen hebben enkele honderden kilometers afgelegd en uren file doorstaan om er alsnog bij te zijn. :respect2:
                                  Hierbij denk ik vooral aan Snoer, The Fab, Jorge, Rufie, HIS911, Bones, Harley G, Bompa Lawijt, Drip en Drup, bollocks en de vele anderen wiens nickname me momenteel ontgaan :engeltje:
                                  Vanwege de drukte heb ik helaas niet iedereen kunnen spreken en is enig persoon achter de nickname mij nog onbekend.

Het was zeer leuk om de forumvrienden nog eens terug te zien . :drink:
                                  Bovendien werden er hier en daar al weer plannen gesmeed voor nieuwe PFB-forumevents :applaus:

Ook bedank ik de PFB-ers Carbonman (991 ERE) Ronnie2 (981-S) en Piwi (991 GT3RS) om hun wagen ter beschikking te stellen in de Car Cave :up: .
                                  Een mooie witte 964 small body Speedster tiptronic (1 of 17), een witte 964 C2 en een zwarte 912 SWB (3.6L funcar) maakten deel uit van het huidige Car Cave aanbod.
                                  De hal werd verder aangevuld met wagens van vrienden waaronder een 993 turbo (look), 964 racewagen, 996 GT3 rally , een type-953 Rothmans-tribute, een 997 turbo cabrio, een 911G 3.2 G50 cabrio en onze eigen 2 wagens.

De 996 GT3 rally, eigendom van en bestuurd door Robby Moers, zal volgend weekend in volle actie te zien zijn op de Rally van Zuid-Limburg.

De racesimulator van Dynamixx werd de hele avond constant bezet door jong en oud.
                                  Het initiële plan om een competitie te houden onder de PFB-ers is helaas niet kunnen doorgaan. We zullen de volgende keer een vrijwilliger moeten vinden die de taak van tijdsregistratie en het beperken van de afgelegde laps tot zich neemt . :engeltje:

Kleine anecdote:
                                  In het weekend voorafgaande werd er mij ,door Anthony Kumpen, een Porsche racewagen toegezegd om er tentoon te stellen en het initiatief te steunen. Het betreft dé wagen (964) waarmee hij in 1997 zijn eerste circuitwedstrijden reed. Het jaar daarop won hij reeds de Belcar , ook in een Porsche (993 turbo), in de GT2-klasse. Beide wagens werden enkele jaren geleden teruggezocht en aangekocht.
                                  Beide wagens werden intussen volledig gestript en worden momenteel volledig terug opgebouwd volgens de regels van de kunst.
                                  De 964 is nog niet rijdensklaar, maar werd begin vorige week in aller ijl verder afgewerkt om hem op vrijdag alsnog toonbaar te maken. Niet rijdend weliswaar.
                                  Volgend jaar zal deze wagen beperkt ingezet worden op de historics wedstrijden.
                                  De 993 turbo staat momenteel nog volledig gedemonteerd.

De avond was voor ons superleuk en was veel te snel voorbij.
                                  In alle drukte heb ik niet veel foto’s kunnen nemen, doch die enkele foto’s die ik wel heb, wil ik jullie niet onthouden.

Nogmaals thanks voor iedereen die geholpen heeft en erbij was en … wie weet tot de volgende editie :salut:

Groeten,
                                  Geert, Hilde en Xander

CarCave1.jpg

CarCave2-2.jpg

CarCave6.jpg

CarCave7.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 82)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.